• Majlo

Julibrudar - hur är läget?

Här är en tjej som har massor kvar på att göra listan och som tänkte kolla läget för er andra! För oss klingar bröllopsklockorna den åttonde juli, nån mer med samma datum kanske? Vad har ni för slags bröllop? Ni vet väl att statistiskt sett har vi valt den vanligaste bröllopsmånaden.

• Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?
  • 2:a juli brud

Hej på er!
    Här har vi en ännu en (blivande) lärare som ska gifta sig den 2:a juli. Vad lustigt att det är så många lärare som har valt just juli som bröllopsmånad. Jag har kommit en bit in i planeringen, jag slutar skolan om två veckor och då ska jag ta tag i en massa saker............

• Blåklinten

Ja de e ju väldigt lustigt

Kanske för att man hunnit avsluta allt med skolan inför semestern och sen har några veckor kvar till HT startar

• 2:a juli brud

Precis!!
    Just nu är det så himla mycket att göra, min blivande och jag hinner nästan inte ens se varandra på vardagarna......... så det ska verkligen bli skönt att få ha nästan hela juni att fixa, jag har ännu ej fixat bukett, underkläder, underkjol till klänningen och en massa annat småfix..

• camile

Hej!
    Här är en till julibrud och som oxå är lärare(ma/no 4-9)! Vi gifter oss den 16 juli. Har det mesta klart. Ska sy näbbklänning och väst och fluga till killarna som ska vara näbbar. Sen är det dom där smådetaljerna som ska fixas oxå...som underkläder till mig och presenter till tärnor, marskalkar, näbbar och värdpar. Får se vad man kan hitta på.

• white wedding

Har finns annu en blivande larare som gifter sej 2 juli. Ska bli larare i ekonomi och foretagskunskap i England. 6 veckor kvar och allt har lagts pa is for min kurs slutar om 2 veckor sa jatte jatte mycket att gor for det.

• Majlo

Haha, vilken bra tråd det här blir! Jättekul med en massa lärarbrudar! Jag resonerar också som ni, skönt med lite lov innan man tar slutracet inför vigseln.

Nån som har tips på var man kan hitta riktigt snygga guldskor med liten klack? Jag ska kolla i Göteborg när vi är där tänkte jag.

• drea

Ja, ni har det bra ni färdiga lärare! Jag måste jobba i sommar för att få pengar, troligtvis i växeln på försäkringskassan (Kul... inte! ).
    Vart har ni tänkt åka på bröllopsresa? Ska ni göra det i år eller senare?!

• Blåklinten

drea

Jag har inte ens börjat plugga utan vickar bara terminen ut.
    Hur lång var din utbildning ??

Bröllopsresa ja *längtar*.
    Vi åker till Kreta i 2 veckor 6 dagar efter bröllopet, ska bli så skööönt

• akirfa

*skrattar* här är en till, jag pluggar på lärarhögskolan o ska bli trä- o metallslöjdslärare plus specialpedagog. Jag gifter mig 16 Juli

• Brud 8/7

Hej alla!
    Här har ni en lärarbrud till som gifter sig den 8 juli. Arbetar nu min första termin och la vigseln så nära efter avslutat vikariat för att sen förhoppningsvis börja ett nytt arbete i augusti... Med tanke på att vi åker iväg i 2v på bröllopsresa. Nu är det inte så länge kvar, är ni färdiga med planerandet? Jag är nästan klar, beställde blommor igår... Lycka till alla!

Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?