• Majlo

Julibrudar - hur är läget?

Här är en tjej som har massor kvar på att göra listan och som tänkte kolla läget för er andra! För oss klingar bröllopsklockorna den åttonde juli, nån mer med samma datum kanske? Vad har ni för slags bröllop? Ni vet väl att statistiskt sett har vi valt den vanligaste bröllopsmånaden.

• Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?
  • Gokki

Vi gifter oss 23 juli... så det finns tid kvar....men den blir knappare och knappare. Och ni? Snart antar jag eftersom bordsplaceringen är klar.

• janos

Gokki
    Vi gifter oss den 9:e juli. Har precis drömt om bröllopet och kan inte påstå att det blev som vi hade tänkt det.

Måste få tag på kläder åt oss båda och inhandla alkohol, handla det sista till vickning m.m. Måste meddela smak och utseende till konditoriet, som ska göra tårtan, fest och vigselprogram ska göras och boka hotell. Tror att det är väl det som är kvar. Men det tillkommer säkert mer. Hur går det för er?

• Gokki

Janos
    Det går bra. Jag är lugn som en fisk. Det oroar mig lite för alla säger att det är så stressigt, men jag har ine så mycket att göra. Det som saknas är musik till kyrkan och det är lite prolem med prästen. Vi bor nämligen i Tyskland men ska gifta oss här. Prästen är inte bestämd ännu och vi kommer inte hem något mer än veckan innan bröllopet. Undrar just när vi ska hinna träffa honom, eller henne? Sen var det ju det där med bordsplaceringen...

• Blåklinten

Janos

Jättefina bordsdekorationer, vi ska också ha värmeljus men vi ska nog köpa värmeljus hållare på IKEA, vi har redan ganska många sånna hemma sen funderar vi på att ha några slags blommor eller något grönt me...vi får se hur de blir.

Vi har också kvar att köpa alkohol, funderar på att beställa över internet, annars blir de nog en tur till Danmark eller Tyskland.

• janos

Vi har lite för långt till Tyskland och Danmark, så vi handlar nog på gröna apoteket, så kan man lämna tillbaka om det blir något över

• Blåklinten

Ja de e klart att det kan vara en fördel att man kan lämna tillbaks....annars går de säkert åt någon annan gång

I morrn ska vi åka och köpa min M2B kläder i Gbg, ska bli skönt att få de gjort.

Såg att dom hade lite olika fat och skålar på IKEA som man kan stoppa grus/sand i och värmelis i de sen och billiga va dom med

• janos

Vi kan inte åka och titta på kläder åt karln min, förrän om två veckor. Känns lite stressande, för då har vi bara två helger som vi MÅSTE hitta något. Håll tummarna för oss
    Jag ska titta på klänning på torsdag. Hoppas att jag hittar något då

• Blåklinten

Ja vi har också lite tajt med tiden, min M2B jobbar ganska mycket på helgerna så de helger som är kvar är nästan uppbokade.

Håller båda mina tummar för er !!!!
    Vad har du tänkt dig för någon klänning ??

• Blåklinten

Nu hänger den här hemma....min vita stora älskade klänning

• Gokki

Min M2B tyckte att i och med att han inte får se min klänning får inte jag heller se hans kläder. Så han tog med sig best man och moder och fixade sina kläder. Jätteskönt!

Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?