• Majlo

Julibrudar - hur är läget?

Här är en tjej som har massor kvar på att göra listan och som tänkte kolla läget för er andra! För oss klingar bröllopsklockorna den åttonde juli, nån mer med samma datum kanske? Vad har ni för slags bröllop? Ni vet väl att statistiskt sett har vi valt den vanligaste bröllopsmånaden.

• Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?
  • UlleBulle

Här är en till julibrud som jobabr som idrottslärare, fast jag är ma/no 1-7 lärare i botten.

Gifter mig den 2 juli, så det är snart! Inte nervös, men stressad!

• Majlo

Tänk, en månad! Idag plockade jag sex blåeldsblommor så nu kan jag börja träna på min håruppsättning på allvar och få en bättre bild av dekorationer och dukning. Vårt tema är ju blåelden. Vore läckert om det syntes i dukning etc.

• Blåklinten

vi ska också ha blått i temat men även vitt, guld och silver.

Svårt med dekorationen tycker jag...ska börja greja med de på sommarlovet sen.

Om ca 2 h och 20 min ska vi träffa prästen...någon som gjort de ännu, vad gick ni i genom ??

• Majlo

Vi träffar prästen på tisdag. Jag har alla utvecklingssamtal kvar, börjar också på tisdag. Är det den så kallade grädden på moset? Eller kanske tisteln i brännässlorna?

Jag tycker också dekoreringen blir svår. Fick tipset om rislampor i festtältet i en annan tråd så det blir ju en rätt fin dekoration i sig.

• janos

Blåeld, dom är vackra. Ska du göra håruppsättningen själv, Majlo?

I torsdags var jag till pastorsexp, för att få reda på vilken präst vi ska få och det var fortfarande inte klart. Dom pratade om att prästen tar kontakt 10 dagar innan vigseln. Tycker jag låter lite sent och stressnde. :(

På tisdag morgon ska jag träffa hon som ska göra tårtan och bestämma utseende och smak. Kunde inte göra det i torsdags, då hon var ledig. Det blir princess och chokladtårta

I torsdags hämtade jag även tackfoldrarna. Så nu kan jag engagera mig i dom oxå och göra klart dom för bröllopet. Blir säkert jättebra

• Majlo

Vad är en tackfolder?

Låter stressande med prästen, men det blir säkert bra i alla fall.

Jag jagar en kvinna som är vaktmästare på en bygdegård för att kunna få se bord och stolar till vårt tält. Kommer just till datorn efter en bt-träff med Tesse80. Det var kul som vanligt!

• janos

Tackfolder är den folder som man stoppar tackkortet i

Vi var in till stan idag och hittade kostym och skor åt karln, så nu kan vi bocka av det oxå. Får berätta mer senare, för nu åker vi bort över helgen. Trevlig helg till er alla ;)

Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?