• Majlo

Julibrudar - hur är läget?

Här är en tjej som har massor kvar på att göra listan och som tänkte kolla läget för er andra! För oss klingar bröllopsklockorna den åttonde juli, nån mer med samma datum kanske? Vad har ni för slags bröllop? Ni vet väl att statistiskt sett har vi valt den vanligaste bröllopsmånaden.

• Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?
  • janos

Efter mycket jobb och letande och slitande, så har jag kommit på hur man gör....*är mycket stolt över mig själv*. Nu gäller det bara att fortsätta

• solen13

Jag har inte riktigt min brudklänning klar än, jo jag har en som jag precis kommer i men då får jag verkligen hålla igen på allt gott nu. Ska ner till en släkting på torsdag och prova hans frus klänning, har sett kort på den och den verkar jätte fin. Min gamel moster har lovat att ev sy ut den om den är insydd för mycket. Blir nervös av att läsa alla forum om hur långt man har kommit och hur mycket man fixat. Vi har ordnat präst, var vi ska ha vigslen och var vi ska vara efteråt men inte mycket mer, måste ta tag i det nu.

• janos

Solen13
    Inte ska du känna dig stressad. Det är bara det att vi göra olika saker vid olika tillfällen.
    Jag har precit bokat präst och precis börjat med fest och vigselprogram, medans jag läst att andra varit klar huuuur länge som helst. Men då har jag även sett att jag varit klar med andra punkter, som dom stönar över. Skriv din egen lista, som du kan pricka för. Då vet ju du hur mycket du har kvar ;)

• drea

Min kille hämtade ringen i går!!! Den är sååå fin! Jag provade den lite, kunde inte hålla mig! Hoppas att det inte betyder otur Vad tror ni?

• drea

Janos
    Vad kommer att stå i ert vigselprogram?

• janos

drea
    Min ring kommer i mitten av juni, så den borde vara på väg snart

Ang vigselprogrammet, så ska vi träffa prästen på torsdag, så då vet jag säkert mer

• Blåklinten

Hej alla julibrudar, i går fick min M2B sin svensexa, de kom ett gäng på 13 st och banka som galningar på dörren kl 08:15 och sen kom han hem kl 06:00 i morse

Han hade spelat paintball, badat vid något utomhusbad som var uppvärmt, spelat in en låt i en studio och sen käkat mat och partajat med grabbarna

Jovisst börjar man känna sig lite stressad, våra blomsterflickor har iaf hittat jättesöta klänningar på Kappahl som dom köpt sen ska jag försöka fixa dukar den här veckan...min moster jobbar på Duni så hon ska hjälpa oss med de, sen hoppas jag vår hindersprövning kommer i veckan, vi skickade in den förra veckan så den borde va på väg.

Om någon vecka eller så ska vi ha ett möte min M2B s familj och min familj för att gå i genom allt inför den stora dagen

• juli2

Det börjar att närma sig.. I helgen fick jag min möhippa, jag blir alldeles tårögd av vilka underbara vänner jag har. Ser fram emot bröllopsfesten ännu mera nu när jag vet att de hade så kul ihop! Nu har jag börjat att få riktigt pirr i magen, det är inte långt kvar till den 2 juli...

• janos

juli2
    Får man vara nyfiken och fråga vad du fick göra?

• janos

Idag känner jag mig, för första gången, lite stressad. Tänk vad dagarna går. Vi gifter oss 9:e juli och har bara 25 dagar kvar. Sitter här och ringer en massa samtal och kryssar så gott jag kan på min evighetslista. På torsdag ska vi träffa prästen och restaurangägaren, för att stämma av det sista.

Kvar på listan är:
    *Handla mat till kvällen
    *Handla alkohol
    *Inhandla gästalbum
    *Göra vigsel och festprogram (har precis kommit på hur man gör och sökt en massa clipart till det)
    *Göra bordsplaceringsmall, så att gästerna lätt hittar sin plats
    *Lämna in ringarna för putsning
    *Boka hotell

Oj oj oj, och mer blir det säkert oxå. Sen tillkommer allt som skall göras sista veckan oxå. Hämta saker, duka, montera tält m.m.......*hjärtat dunkar lite lätt*

Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?