• Majlo

Julibrudar - hur är läget?

Här är en tjej som har massor kvar på att göra listan och som tänkte kolla läget för er andra! För oss klingar bröllopsklockorna den åttonde juli, nån mer med samma datum kanske? Vad har ni för slags bröllop? Ni vet väl att statistiskt sett har vi valt den vanligaste bröllopsmånaden.

• Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?
  • drea

Hejsan brudar!
    Nu har man börjat jobba... på Försäkringskassan! Blir här fram till bröllopet den 30 juli. Hoppas det blir lugnt så att man kan sitta här om dagarna

Har inte så mycket att planera nu med bröllopet, bara bestämma mat och slutprova klänningen...

• Frösén

Hej!
    Vad kul med så många lärare. Det är jag också. Sv/so 1-7.
    Vi gifter oss den 5 juli nere i Frankrike. Det ska bli jättemysigt.

• drea

Frösén!
    Kul med Frankrike! Var då? Varför just där? *nyfiken*

• Frösén

Vi skulle till Menton på semester och när svenska kyrkan fanns i närheten så passar vi på. Vi har bjudit ner hela släkten, ja syskon och föräldrar och alla kommer. Det är kul! Vi blir 20 stycken

• Majlo

Nu har vi äntligen fixat dukar! Det blev linnefärgade bomullsdukar med en marinblå löpare på tvärsen, alltså så att man har tallrikarna på löparen. Tänk vad nöjd man kan bli!

Vi har träffat prästen också. Vilken superpräst! Jag är så nöjd. Hon var riktigt trevlig och bra. Med henne framför sig kan det bara kännas bra. Så skönt att ha det gjort!

Umeankan: Jag tycker att du ska unna dig ett stort bröllop om det är det du egentligen vill ha! Varför inte ett decemberbröllop med facklor och fyrverkerier?

• janos

Idag ringde våran präst, men vi var inte hemma just då. Ska försöka kontakta henne imorgon eller fredag. Känns bra, för jag trodde nästan inte att vi skulle få någon som vigde oss ;)

• janos

Kan berätta att jag bokade smak och utseende på tårtan igår. Det blir princess och chokladtårta med vaniljkräm och chokladmousse. Hoppas att det blir bra

• ginn

16 juli: vad skall jag berätta? Jag köpte hjärtformade ljusformar , 5 kronor styck, mycket billigt, i glas. Och köpte glasfärg på panduro hobby och målade fint med våra namn, datum, m.m. , Det blir en per familj, vi har totalt 80(stor bröllop) och skall sätta dem på golvet tända, formade i ett stort hjärta.

Eller på borden, vi har inte bestämt oss än....För på borden har vi stora (5-armar)ljusstaken,...

Drea: vi har bröllop samma dag!!! Var skall du ha bröllopet???

• drea

Ginn:
    Sandhamns kapell i Stockholms skärgård!
    Du då?

• janos

Nu har jag pratat med prästen och vi ska träffas nästa torsdag. Känns spännande. Fick ni andra lov att berätta varför ni vill gifta er i kyrkan?

Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?