• Majlo

Julibrudar - hur är läget?

Här är en tjej som har massor kvar på att göra listan och som tänkte kolla läget för er andra! För oss klingar bröllopsklockorna den åttonde juli, nån mer med samma datum kanske? Vad har ni för slags bröllop? Ni vet väl att statistiskt sett har vi valt den vanligaste bröllopsmånaden.

• Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?
  • Blåklinten

Äntligen hemma...har varit och firat min lillasysters 15 års dag i dag nere på västkusten.

I förmiddags så träffade vi prästen, så nu har vi gjort klart ordningen för vigselprogrammet.
    Nu ska vi bara prata med solisten och se vilka låtar hon har på förslag

janos
    De låter väldigt stressande att träffa prästen 10 dagar före vigseln. Jag ville ha ett genrep samma vecka som vigseln så vi la in de me och då hoppas jag att de flesta i brudföljet kan vara med.

• Umeankan

Hej hopp!
    Jag ska oxå gifta mej den 9:e juli, men jag är inte lärare till skillnad från de flesta andra här!

Dessutom ska vår vigsel vara hemlig, vi har nämligen bara bjudit våra familjer på barndop och när dopakten är över tänker vi överraska alla med vigseln. Vi har fortfarande inte pratat med vår präst, men jag har tänkt att vi kanske skulle lämna över sonen som ska döpas till min syster under en sång (om vi får tag i nån som kan sjunga) eller psalm, och smita ut i "förmaket" för att hämta brudbuketten och corsage och sedan komma tillbaka till någon ingångsmusik. Men det känns lite märkligt att sitta och planera när man inte vet vad prästen tycker om idéen, hon kanske inte alls går med på det...

Nu när jag sitter som klistrad på bröllopstorget om kvällarna börjar jag nästan ångra att vi gör ett litet hemligt bröllop... Skulle oxå vilja göra hemsida, planera och göra pampigt, jag kan ju inte ens ventilera mina idéer med någon, utom blivande maken (och han är ju mest intresserad av andra saker)!!!
    Jag kommer inte att ha brudklänning, har kort hår så jag vet inte vad jag ska göra med det, vill gärna att det ska vara snyggt men det ser ju lite konstigt ut om jag står på ett barndop med löshår och värsta brudslöjan...

Jaja, jag ser i alla fall fram emot dagen D. Det blir nog trevligt och det är ju huvudsaken!

• Hanna-70

Jag gifter mig den 16 juli och jobbar som...lärare!!!

Har det mesta planerat, förutom att klänningen inte är sydd ännu. Men min sömmerska är vidtalad och hinner gott och väl. Annars är det bara blommorna som ska beställas.

Det börjar närma sig nu...

Lycka till alla ni andra julibrudar!!!

• Umeankan

Blåklinten

Ja, jag undrar hur jag ska göra, har inte bestämt mej ännu.... Har bara lust att strunta helt i vigseln nu och ta det vid ett senare tillfälle, ingen vet ju ändå om det, så ingen blir besviken.

Tack för tipset annars, den nedre tråden fungerade inte men den första var bra.

• Blåklinten

Ja det är kanske roligare med en vigsel när folk vet om vad som ska hända, lycka till iaf

• ginn

hello alla glada blivande julibrudar!

Här är en till, gifter oss den 30Juli.
    Allt är klart, förutom att vi inte kan dansa brudvalsen-eller snarare inte vill dansa vals, utan skall köra mer våran lilla enkla dans , det får gå som det går.

Jag håller på med att köpa alla fjärilar som finns i butiker, skall ha en sommarbröllop med mycket murgröna, rosor och fjärilar som tema.

Just nu har vi köpt små hjärtformade ljusformar som vi målar och skriver våra namn, m.m.

min älskling jobbar med en kort film (3 minuter) som vi skall visa för våra gäster, vi har haft någon som har filmat oss lite vid havet, lite i snön och sedan många bilder sedan vi var barn och sedan vi träffades för 7 år sedan, och filmen skall vi visa på en stor filmduk(heter den så?) , men det blir nog ingen tor öga i salen hoppas vi

lite snabbt om vad vi håller på just nu

• Elfina

fy fasen alla brudar, nu är det inte långt kvar. hoppas allt går bra för er. jag är riktigt klassisk o oroar mig en hel del nu i slutspurten. allt i från klänning till väder. men allt löser sig nog..

• Blåklinten

Nä inte alls långt kvar, jag oroar mig också för en massa saker...säkert i onödan men kan inte släppa bröllopet ur skallen es enda sekund

• 16 juli

Ginn!
    Är intresserad av att höra om dina ljusformar!

Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?