• Majlo

Julibrudar - hur är läget?

Här är en tjej som har massor kvar på att göra listan och som tänkte kolla läget för er andra! För oss klingar bröllopsklockorna den åttonde juli, nån mer med samma datum kanske? Vad har ni för slags bröllop? Ni vet väl att statistiskt sett har vi valt den vanligaste bröllopsmånaden.

• Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?
  • Blåklinten

Äntligen hemma...har varit och firat min lillasysters 15 års dag i dag nere på västkusten.

I förmiddags så träffade vi prästen, så nu har vi gjort klart ordningen för vigselprogrammet.
    Nu ska vi bara prata med solisten och se vilka låtar hon har på förslag

janos
    De låter väldigt stressande att träffa prästen 10 dagar före vigseln. Jag ville ha ett genrep samma vecka som vigseln så vi la in de me och då hoppas jag att de flesta i brudföljet kan vara med.

• Umeankan

Hej hopp!
    Jag ska oxå gifta mej den 9:e juli, men jag är inte lärare till skillnad från de flesta andra här!

Dessutom ska vår vigsel vara hemlig, vi har nämligen bara bjudit våra familjer på barndop och när dopakten är över tänker vi överraska alla med vigseln. Vi har fortfarande inte pratat med vår präst, men jag har tänkt att vi kanske skulle lämna över sonen som ska döpas till min syster under en sång (om vi får tag i nån som kan sjunga) eller psalm, och smita ut i "förmaket" för att hämta brudbuketten och corsage och sedan komma tillbaka till någon ingångsmusik. Men det känns lite märkligt att sitta och planera när man inte vet vad prästen tycker om idéen, hon kanske inte alls går med på det...

Nu när jag sitter som klistrad på bröllopstorget om kvällarna börjar jag nästan ångra att vi gör ett litet hemligt bröllop... Skulle oxå vilja göra hemsida, planera och göra pampigt, jag kan ju inte ens ventilera mina idéer med någon, utom blivande maken (och han är ju mest intresserad av andra saker)!!!