• Majlo

Julibrudar - hur är läget?

Här är en tjej som har massor kvar på att göra listan och som tänkte kolla läget för er andra! För oss klingar bröllopsklockorna den åttonde juli, nån mer med samma datum kanske? Vad har ni för slags bröllop? Ni vet väl att statistiskt sett har vi valt den vanligaste bröllopsmånaden.

• Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?
  • janos

Gokki
    Jag var runt på stan idag och hittade dom där glasstenarna på både Tiimari och Mique, så jag tror säkert att du hittar några, men se upp med priset, för det varierade väääääldigt.

• janos

Själv har jag varit till fotografen idag med lite fotoförslag. Jag har tittat runt efter kläder till min blivande. Har köpt dekorationerna till borden. Har beställt tackkortsfoldrar. Har pratat med en kompis, som erbjöd sig att göra maten åt oss torsdag kväll, fredag och lördag fm. Vad säger man?? Bara det är ju massor av jobb, för vi blir mellan 10-25st dom dagarna. Nu ska jag sätta mig och göra klart teknytena, så att jag får stryka det från listan oxå.

• Blåklinten

Oj ja de e ju jättebra att ha någon som fixar mat de dagarna !!!

Jag hoppas min mamma kommer va ledig och hjälpa mig här hemma med allt

• Gokki

Janos

Tack för tipset!
    Nu blir jag nyfiken, vad gör du för teknyten? Jobbar du inte? Du verkar hinna med så mycket. Jag är impad!

• janos

Gokki
    Jag jobbar 6 dagar denna vecka. Det gäller att ligga i dom lediga stunderna. Hade planerat att göra klart mina teknyten ikväll, men nu tog undertråden slut och även min ork.

groups.msn.com/JonasochDiana/shoebox.msnw
    Här under dekorationer finns teknytena, för er, som är nyfikna. Det är alltså ett lösviktste, som vi ska ge våra gäster. Tanken är att man ska kunna doppa hela knytet om man vill, i tevattnet, eller dela upp till flera koppar. Det kallas för Kärlekste och är jättegott. Jag är själv en stordrickare av te.

*sträcker på mig stolt över komplimangen av Gokki*

• janos

Kul att tråden håller igång så bra. Mera, tjejer!! Berätta hur du ligger till i erat juli-bröllops-planerande. Vi gifter oss 9:e juli och det har redan börjat pirra i magen.

Själv har jag många bollar i luften. Teknytena blir nog klara imorgon, om det går som jag vill. Efter det ska jag ge mig in på att göra en bordplacering i storformat, så att gästerna hittar sina platser. På tisdag ska jag beställa smak och form på tårtan och inhandla de sista för bordsdekorationerna. På torsdag har jag tid för att prova brudklännin. Håll tummarna för att jag hittar något då!!!

• Gokki

Teknyten tycker jag är en trevlig present. Fint, men inte överpretentiöst.

• Blåklinten

Jag ska fixa färdigt 1 festprogram i helgen så det bara är att skriv ut och binda ihop dom sen.

På lördag (4/6) ska vi träffa prästen så efter de kan man väll börja med vigselprogrammet.
    Bordsplaceringen ska testas i festlokalen annars får vi bara flytta om lite.

Bordsdekorationerna ska förhoppningsvis bli inhandlat en del av i dag, min M2B kläder ska beställas i dag, ringarna väntar vi på.

De som är kvar är att ringa och fastställa bokningarna på maten och porslinet, göra placeringskort och fixa någon slags transport (funderar på att fråga min M2B morfar som har en väldigt fin jaguar)

Tror jag fick med de mesta

• Blåklinten

Någon som såg Bröllopsfeber i kväll ??

Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?