• Majlo

Julibrudar - hur är läget?

Här är en tjej som har massor kvar på att göra listan och som tänkte kolla läget för er andra! För oss klingar bröllopsklockorna den åttonde juli, nån mer med samma datum kanske? Vad har ni för slags bröllop? Ni vet väl att statistiskt sett har vi valt den vanligaste bröllopsmånaden.

• Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?
  • drea

Blåklinten: Jag har tagit 200p denna termin men behöver 20p till för att få full behörighet. Alltså 5½år totalt om man pluggar på heltid. Men egentligen räcker det med 60p lärarutbildning, 60p + 60p ämneskunskap, om man inte har svenska eller samhällskunskap då det krävs 80p.

Vi vill åka på bröllopsresa under vintern, till nåt varmt ställe, kanske Sydafrika om vi får råd!

• Majlo

Vi drömmer om att resa till Kina, men jag vet inte riktigt hur det blir. Om jag känner mig själv rätt kan jag hitta något helt annat när det väl är dags . Så gjorde jag med vigselringen. Jag hade bestämt mig för en ring och åkte för att beställa den - det slutade i en helt annan! Jag är trygg när jag har en plan, fast sen behöver jag inte följa den. Vi har önskat oss pengar i bröllopspresent också så vem vet vad vi kommer ha råd med till sist. Öland?

• drea

Kina, det låter spännande! Ja, man får se vart man hamnar...
    Var likadan som du när det gällde ringen, hade helt bestämt mig för en typ men sen när vi väl stod hos guldsmeden blev det en annan... vilket var tur för den ringen som jag först tittat på var 13 000kr dyrare...

• Majlo

Ops! Min kostar fem å nio och jag tycker att det är mycket.

• 050709

Vilken rolig tråd. En till lärarbrud här. Den 9 juli är det dags för mig. Sju veckor kvar.
    Jag har varit lärare i fyra år nu. Men det känns som att jag började i höstas faktiskt.
    Jag håller mig till de yngre barnen 1-7
    Ma/No/Id.

• Majlo

050709 : Kul att du hittade hit! Våra ämneskombinationer kompletterar varann fint förresten. Varifrån kommer du?

• drea

Majlo, min kommer att kosta ca 10 loppor! Men den blir fin!

• Majlo

Man ska ju ha den hela livet.

• 050709

Majlo: Jag arbetar i Trelleborg. Nästa år ska jag äntligen få jobba med en sådan som du, dvs Sv/SO-lärare. Det ska bli väldigt roligt.

På tal om ringar. Jag hittade min drömring för 1500kr. Efter att ha letat i massor med guldsmedsaffärer och i andra prisklasser. Ibland gör man kap.

Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?