• Majlo

Julibrudar - hur är läget?

Här är en tjej som har massor kvar på att göra listan och som tänkte kolla läget för er andra! För oss klingar bröllopsklockorna den åttonde juli, nån mer med samma datum kanske? Vad har ni för slags bröllop? Ni vet väl att statistiskt sett har vi valt den vanligaste bröllopsmånaden.

• Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?
  • Blåklinten

Oj de va som attans...har inte kollat hur många grader de e här men många de e de !!!!

Nu har jag hämtat de 10 sista flaskorna med vin, köpt krocket och ett kubbspel så de yngre har något att roa sig med på kvällen om de inte orkar sitta still.

Tänkte köpa lite papper och be pappa ta med pennor/kritor också för de kan säkert bli långtråkigt att bara sitta för dom.
    Hade gärna gjort en myshörna me med film men vet inte om de går....får kolla på freda om jag hinner då vi har tillgång till festlokalen

Nu kommer nog mammsingen snart

• Majlo

Bra tänkt med barnen, Blåklinten. Jag har just haft stressdrömmar om min frisyr, eller snarare om en gummisnoddsask som var försvunnen när jag skulle fixa min bröllopsfrisyr och sedan en galen tärna som for runt och tänkte ha helvita kläder. Phu! Tur att det var en dröm.

Endagkvar endagkvar EN DAG KVAR!!

• Nymphéa

GAH! En dag kvar! Säger jag med.

Hur ska allt hinnas med? Gifter sig blåklinten också nu på lördag? Jag har inte hängt med så bra...
    Majlo
    Kul med mens just nu! Jag har lyckats missa det i alla fall.

Idag ska vi genrepa i kyrkan. Känns finfint. Sen ska jag få långa, opraktiska naglar så att jag inte kan hjälpa till att bära bord ochs stolar. Jag får väl småpilla med annat så länge...

Puss alla julibrudar! Snart är det min tur!

• Blåklinten

Stackare, inte kul med mardrömmar !!!

Jag dömde att jag hade fått ränder efter något linne eller bikini!!!

Jag som kämpat i solen för att inte få de och bara använt tubtoppar så när jag vakna va de en lättnad att de inte va så

• Majlo
    Här är en till med tubtopp! Jag som aldrig har det annars, hehe. Nu när jag loggade in var klockan 13:33 och det är 33 grader i skuggan här. Smälter vi imorgon eller? Jag har medlidande med maken som ska ha frack i ull!!! Stackars Jakob.

Nu ska jag stryka en löpare och sedan städa vidare inomhus. Längtar längtar...
  • Majlo

Janos: upptagen med familjen?

• Blåklinten

I dag har de verkligen varit fullt upp !!

Först upp, kollade så syrran kunde ta sig hit med buss, sen efter de handlade mamma och jag de hon behövde till bålen och snittarna, sen va de dags för genrepet i kyrkan, allt gick bra men jag blev såååå nervös !!!!!

Nu har jag precis varit och hämtat glas, lämnat caketoppern och hämtat tårtställningen som vi ska dekorera i morrn.

Hoppas allt kommer gå bra för dig i morrn Majlo !!!

• janos

Håller oxå tummarna för dig Majlo och väntar spänt på din berättelse. Lycka till med allt. Kanske får se tråden på julibrudar??

• janos

Jodå, Majlo, du har helt rätt...fullt upp med familjen.

Här har allt varit galet sista två dagarna. Först med min familj och deras sönderslagna husvagn. Jag vaknade kl 3.30 på onsdags morgon och kunde inte somna om, låg bara och tänkte på hur det gick för dom och att jag ville att dom skulle komma fram. Det var en lättnad när dom klev in i köket kl 4.35

Under dagen hände det massor, trädgården städades på alla sätt och vis, allt byggskräp kördes på tippen m.m.
    Kl 14 skulle jag göra naglar, för första gången(är jättenöjd :) ). Passade även på att vaxa bikinilinjen, för man vill ju ändå vara fin på alla sätt och vis(inget jag rekomenderar). När jag ligger där och tar igen mig efter det, så ramlar 6st kompisar in. Dom passade på att ta mig på möhippa. -Inte nu!!!! -Jag har inte tid, försökte jag ;)
    Jag fick ligga kvar och få en timmes massage, sen åkte vi gokart och avslutade kvällen med en jättegod middag. Vi var hemma kl 22.10, med 4 cider i kroppen och ett stort leende på läpparna. Kan det bli bättre än så???

Idag har jag mest virrat runt. Alla har dragit i mig. Janos, jag skulle vilja prata med dig. Janos, vad kan jag göra? Janos, när kommer dom med flyget? Janos, hur mycket cider ska vi köpa? Det gick runt i huvudet ett bra tag

Till råga på allt skulle jag in till stan och betala brudbuketten m.m. Glad i hågen kl 17.45 står jag där med plånboken och upptäcker att betalkortet ligger HEMMA!! Dom var jättegulliga på blomsteraffären och jag kan åka dit imorgon, fick med mig dekorations blommorna ändå! När jag ska åka från parkeringshuset upptäcker jag att jag har ju inte betalat för mig.....virrhöna!
    Medans jag var ute på galej, så byggde karlarna tältet och hade ställt ut alla stolar

Just nu sitter jag och skriver ut det sista av festprogrammet. Har provat klänningen ikväll och syster provade sin tärnklänning. Hon berömde mig för hur jag såg ut. Har även dekorerat tältet och det blev så fint

Tänk att det snart är dags för den stora dagen. ;)

Svar på tråden Julibrudar - hur är läget?