• ancan

Porr

Jag har nyss sett att min pojkvän sedan 3 år, har varit inne på diverse vidriga porrsidor. Jag har alltid varit emot sådant, tycker att det är kvinnoförnedrande. Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Jag är inte pryd(inte värre än andra iaf). Men känner mig så äcklad och framförallt otillräcklig. Jag har inga stora bröst, och har på sistone inte haft någon större lust heller. Vilket gör det hela värre. Har nu konfronterat killen, som säger att han ska sluta, om jag ber honom. Att han är ledsen för att han sårat mig. Men just nu känner jag mig bara så äcklad. Det här är ju inte min pojkvän. Det känns inte så. Någon som varit med om något liknande, eller har något bra att säga?

• Svar på tråden Porr
  • NokGroda

Ei saa peitää: den lilla kvinnan sitter och pysslar, den store mannen kommer in och flörtar, den lilla kvinnan blir smickrad, men kvider när han kommer nära sen tar det fart..

blablabla.. det ser ut som våldtäkt ibland. du kanske sett mjukporr, jag vet inte. jag är inte insatt i porrgenrerna, men jag har sett ett gäng. det är ofta vidrigt.

• NokGroda

ja jag inser att man kan misstolka mitt senaste inlägg precis hur mycket man vill. men jag tror man kan fatta poängen också, om man vill.

• K.C

NOKGRODA: håller med! män visas på ett helt annat sätt än kvinnor. Se bara på hur man skildrar homose'ualitet, kvinnor får alltid lite stake på slutet som om det inte finns lesb*iska..! med rätt utrustning, liksom... Varför kollar inte vi tjejer på homo*film då? Listan kan ju göras oändlig på saker som suger i po*rr. (ursäkta det dåliga skämtet)

• NokGroda

K.C: ja, precis vad jag menar. jag har försökt ladda ner och kolla lesbisk porrfilm, men det är ändå riktat till män och det blir så uppenbart när de halar fram dildor och på hur de pratar. och ja, ofta kommer han ändå in på slutet, mannen, och det blir som vanligt innan det är över.. gah.

och jaa.. dåligt skämt! men jag garvar ändå! ; )

• K.C

NOKGRODA: absolut! tröttsamt... zzzznark!

• Ei saa peitää

Jag ser aldrig på mjukporrisar för de ger mig ingenting. Sen finns det ju porrfilmer som bara innehåller tjejer också och det finns säkerligen filmer som bara innehåller killar. Sen är det väl inget konstigt att tjejer använder dildosar. Det gör man ju i verkliga livet med om man onanerar och inte har sin man i närheten.

• K.C

men du måste ju se skillnaden mellan mäns fashination av tjejer som har s*x och tjejers icke-fashination av killar som gör samma sak. po*ren har ju gjort det rumsrent att tjejer kan ligga med varann, men en kille kommer alltid in och avslutar det hela. Där har ju även problemet för lesbiska skapats - de har svårt att bli sedda som homosexuella eftersom män tror att det inte finns såna och om det gör det så är de inga "riktiga" tjejer. En jättevanlig fördom.

tror inte vår brist på intresse för homomän innebär att vi inte tänder på dem utan att vi kä'nns oåtkomliga för oss, medan po*ren gjort av alla kvinnor ju är tillgängliga för männen. en rätt dålig syn.

• Ei saa peitää

Hmmm...tyvärr har jag inte sett nån film med två killar som haft sex men jag skulle inte ha nåt emot att göra det om jag fick tillfälle. På det viset är det ju en viss snedfördelning att tv aldrig visar en bögfilm men filmer där två tjejer har sex med varann visar de.

Kanske har det att göra med att de som köper in filmer är rädda att ses som bögar och tror att inga tjejer kollar på porrfilm och att killar tycker det är äckligt att se två andra killar ha sex.

Sen kan jag för min egen del tycka att tjejer har mer estetiska kroppar och är vackrare att se på än killar. Mjukare former och så.

Fast återigen så finns det filmer där det inte är en enda kille med. Så killar är inte alltid med och "avslutar". Dock är de nog inte så jättemånga.

• K.C

samtidigt är de filmerna säkert riktade främst till män också, vilket är lite mysko...

• NokGroda

gayporrfilm som i två killar är ju riktade mot gaykillar. inte kvinnor.

gayporrfilm som i två tjejer verkar oftast vara riktade mot heterokillar. inte kvinnor.

heteroporrgilm verkar oftast vara riktade mot heterokillar. inte kvinnor.

det finns porriflmer för tjejer.. men den större delen är till för män och jag tror absolut inte det har något att göra med vad inköparna tror om marknaden. jag tror porren i allmänhet tillhör männen. de bryr sig inte om ifall tjejer skulle vilja ha eller inte, för det är männens marknad.

*börjar hetsa upp sig nu*

för mig är det uppenbart.. !

Svar på tråden Porr