• ancan

Porr

Jag har nyss sett att min pojkvän sedan 3 år, har varit inne på diverse vidriga porrsidor. Jag har alltid varit emot sådant, tycker att det är kvinnoförnedrande. Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Jag är inte pryd(inte värre än andra iaf). Men känner mig så äcklad och framförallt otillräcklig. Jag har inga stora bröst, och har på sistone inte haft någon större lust heller. Vilket gör det hela värre. Har nu konfronterat killen, som säger att han ska sluta, om jag ber honom. Att han är ledsen för att han sårat mig. Men just nu känner jag mig bara så äcklad. Det här är ju inte min pojkvän. Det känns inte så. Någon som varit med om något liknande, eller har något bra att säga?

• Svar på tråden Porr
  • Pigelina Pink

Bättre han kollar porr på datorn än att gå ut å skaffa det IRL...

• 6aug

Lider med dig.... Han borde ha berättat denna "last" för dig och kört med öppna kort...

• Eva2

Jag har skrivit om porr förut här på sidan då jag också blivit oerhört sårad av att ha hittat porr på hemmadatorn.

Jag tror att jag har landat någonstans mittemellan att absolut inte accepetera det och att acceptera det. Jag har pratat med mina killkompisar och jag har även tittat tillbaka på mina ex - och det finns verkligen ingen av dessa som inte på ett mer eller mindre sätt nyttjar porr. Som the guy skriver så är bilden något som eggar killen medan vi tjejer tycker det är äckligt och förnedrande. En naken kille med stånd är ju verkligen inte något vackert *skratt* Jag accepterar till fullo att min kille har ett eget sexliv men jag vill inte veta av eller se porr hemma. Det kan självklart hända att han fortfarande har något gömt på datorn men jag har inte hittat något hittills och jag vill inte heller sänka mig så lågt att jag "spionerar" på honom. Det är hans egna sexliv som jag faktiskt inte har någonting med att göra!

Men jag förstår till fullo hur kränkt du känner dig för jag blev så besviken och ledsen att jag nästa grät mig igenom hela natten och min sambo var helt förtvivlad över min reaktion. Det är nog tur att vi tjejer inte vet allt om våra män för då hade nog ingen av oss haft något förhållande - i allafall inte om vi tjejer ska ta avstånd från killar som ser mindre eller högre grad på porr. Till och med de tjejkompisar som säger att "min kille skulle aldrig se på porr" har alla blivit överbevisade efter ett tag. Jag argumenterar men jag orkar inte bry mig så mycket längre.

Försök att se det som hans egna sexliv - om det nu inte är extremt ovanlig porrfilm som du har hittat med barn, djur, satanism eller liknande inblandat *L* - och kanske som en extra krydda om ni kan hitta erotiska filmer. Precis som ett annat inlägg så har han tagit några bilder på mig vilket han tycker var oerhört roligt och eggande.

Hoppas att ni ordnar upp allting och lyckas prata er igenom detta så att du finner lugnet i relationen igen.

• ancan

Eva 2- Tack för ditt långa svar. Jag grät mig igenom dagen då jag upptäckte det. Mest för att jag blev så förvånad, det var ju något han dolt totalt för mig. Om det hade rört sig om barn-eller djurporr hade jag lämnat honom på studs, ingen tvekan här. Men här handlade det väl om den hederliga gamla porren. Och visst önskar jag att jag inte hade hittat det. Men å andra sidan har vi nu fått en ordentlig chans att prata igenom våra syner på porr osv. Det där med att ta bilder på mig skulle vara en kul grej! Inte i nuläget då jag fortfarande inte har smält det hela, men framöver. För det handlar ju om att han har porrsurfat när jag inte har varit hos honom (vi bor inte tillsammans). Då är det bättre att han får kolla på lite schyssta bilder på mig, istället för några porrtjejer, när saknaden efter mig är för stor! :) Jag tror att vårt förhållande kommer överleva även denna prövning. Ska försöka komma över det här nu, jag vill inte älta det i evigheter och ge honom dåligt samvete. Det mår ingen av oss bra av! Tack för svaret! Kram

• Meddelande borttaget
  • Eva2

Vad roligt att mitt svar gav dig lite styrka! Tilläggas skall att fotona han har tagit av mig är väldigt oskyldiga men ändå nakna. Känn dig inte pressad att ställa upp i "positioner" som inte känns naturligt för dig. Lite i taget...*skratt*

Porren är fortfarande en del som jag har oerhört svårt för trots att jag inte vet om han har/ser på porr i dagsläget eller om han bara är så mycket bättre på att gömma det. Han vet vad jag tycker och mer kan jag inte göra. Och han blev så ledsen när han vaknade och hörde att jag låg och grät bredvid honom. Han sa att han inte riktigt hade förstått hur sårad och kränkt jag skulle känna mig inför hans surfande.

Det är fortfarande en mycket känslig fråga hemma hos oss men jag försöker vara lite mer accepterande inför denna sak som jag har så svårt att förstå och han visar mig den respekten och omsorgen som jag behöver för att känna mig trygg.

Hoppas att det känns bättre nu efter att ni två har pratat!?

• SYL

Jag forstar inte riktigt.. Varfor "inkraktar" ni pa era pojkvanners/makars privata sexliv?

• ancan

Eva 2. Det är bättre nu när vi har pratat om det. Vi fick en kris i och med det här. Vårt förhållande har varit på väg att ta slut redan innan det här hände. Nu kom vi till ett vägskäl, var tvugna att bestämma om vi skulle fortsätta tillsammans eller inte. Jag är ung och har hela min framtid framför mig, utbildning osv, och han trivs bra med jobb och bostad och allt det där. Men vi har kommit fram till att fortsätta. Det känns bra! Han har lovat att inte porrsurfa mer och vi har verkligen fått tillfälle att prata ut, ordentligt. Så det var väl inte bara negativt att jag kom på honom. :)

• ProudWoman

jag har aldrig personligen settnågot fel i porr, men om ni gör det så ta såklart upp ämnet och förklara för era sambos erat synsätt... Jag vet att min pojkvän kollar porrr, jag gör det också, både ensam och med honom, och om man nu kollar på mer hardcore ser jag inte felet i det... Jag kollar i princip bara på hårdare porr (bondage, s/m och dyl.) och jag är ingen dålig människa för det, bara att inse att människor har olika sexuella preferenser

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Porr