• ancan

Porr

Jag har nyss sett att min pojkvän sedan 3 år, har varit inne på diverse vidriga porrsidor. Jag har alltid varit emot sådant, tycker att det är kvinnoförnedrande. Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Jag är inte pryd(inte värre än andra iaf). Men känner mig så äcklad och framförallt otillräcklig. Jag har inga stora bröst, och har på sistone inte haft någon större lust heller. Vilket gör det hela värre. Har nu konfronterat killen, som säger att han ska sluta, om jag ber honom. Att han är ledsen för att han sårat mig. Men just nu känner jag mig bara så äcklad. Det här är ju inte min pojkvän. Det känns inte så. Någon som varit med om något liknande, eller har något bra att säga?

• Svar på tråden Porr
  • Pöjk

Jag säger som NokGroda, jag skulle bli väldigt arg om min tjej ville lägga sig i vilka filmer jag såg på utan henne eller vilka böcker jag väljer att läsa.

Onani får anses normalt för män och jag tror även för kvinnor. Försöker du göra det till något fult, Kickit? Jag trodde mänskligheten hade kommit förbi det stadiet.

• Pöjk

Kickit, det ena utesluter inte det andra. Kanske jag har en stark sexlust, vem vet? Är det inte lite magstarkt av dig att extrapolera dina erfarenheter till vad alla andra behöver och vill ha?

• Plastgroda

Erotisk litteratur och bilder, vare sig de är rörliga eller inte, är inget jag ser som en ersättning för en partner. Vill någon läsa noveller eller se på porr, så fine by me. För mig är de som fantasier; sexuellt, men knappast sex.

Om man däremot känner att vissa typer av porr innehåller sådant man inte vill stå för eller förknippas med är det en annan sak. Om min partner gillade att se knytnävar på konstiga ställen skulle jag nog börja fundera över hans inställning till saker och ting, och det skulle antagligen få mig att fundera över om vi passade särskilt bra ihop.

Porr i sig är dock en annan sak:
    Jag tycker att viss politik är ok, men inte all. Jag kan stå för vissa ideologier, men inte alla; vissa böcker, men inte alla; viss musik, men inte all. Jag tycker på samma sätt att viss porr är ok, men inte all.

Om du verkligen inte vill att din pojkvän ska surfa de porrsidorna, så tycker jag att det är något du har rätt att be honom låta bli, men då bör ni nog prata igenom VARFÖR, så att ni är överrens om var ni står och vilka värderingar den andra har. Rena förbud tror jag inte på.

• Pöjk

Klokam ord, Plastgrodan. Nyckeln här är att båda måste vara överens (och inte bara säg att de är det) för att det skall funka.

• Kickit

Och sen när har onani med denna bransch att göra? Sen när har sexlust något med den här banschen att göra? Onani är skitbra, man lär känna sin kropp, lär sig vad som är skönt. Och sex är bra, mer :) men sådana filmer och bilder är falskt enligt mig. Se du på vilka filmer du vill, men både jag som min kille tycker inte att det hör hemma i vårt förhållande eftersom det skadat oss båda genom åren, genom tidigare förhållande. Nu vill vi vara bara vi, inget annat än vi och våra kroppar. Inga andra människor, vilka de än må vara. Inställningen till sexfilmer är mycket öppen och slapp märker jag, inte många som verkar bry sig om att det är mycket som inte stämmer där.

• K.C

för mig hanlar inte porr om vad man gör när man är ensam hemma, utan om vad för industri man stödjer och hur den industrin sprider en dåååålig kvinnosyn.
    PÖJK; din paralell till veckorevyn är precis likadan - i såna tidningar peppar man också tjejer till att se till sin yta, behaga mannen och försöka förändra sig.
    Tycker det är riktigt dåligt om man inte kan se de sviterna av porren och ta ställning. Det handlar faktiskt inte bara om kontroll i ett förhållande.

• Pöjk

Kickit, vad fint. Du gillar inte porr, titta inte på det. Onani går mycket bättre med lite porr, där har du kopplingen. Bra att du låter mig fortsätta med det.

K.C, min parallell var framförallt till dokusåpor, där har du en människosyn som får mig att må illa. Men om du vill titta på Robinson, varsågod.

• K.C

PÖJK:
    det finns väl ingen anledning att man inte kan välja bort båda? allt som ger en kass människosyn borde sluta konsumeras.

och om ona*i går bättre med utfläkta kvinnor framför sig tycker jag det är otroligt tråkigt. både på kvinnosynen och på en bristande fantasi?

• Pöjk

Allmänt känt att män och kvinnor stimuleras på lite olika sätt, K.C...

• NokGroda

Finns ingen anledning i världen till att det skulle vara könet som avgjorde om man gillade att onanera till porr eller inte? snarare så att det är tradition i vår kultur att porren tillhör männen. jag har då fanimej aldrig sett en porrfilm riktad till mej som kvinna. då har jag iofs inte heller letat speciellt noga eftersom jag hellre tjuvtittar på min pojkvän när han borstar tänderna. men det är ju jag. inte mitt kön!

Svar på tråden Porr