• ancan

Porr

Jag har nyss sett att min pojkvän sedan 3 år, har varit inne på diverse vidriga porrsidor. Jag har alltid varit emot sådant, tycker att det är kvinnoförnedrande. Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Jag är inte pryd(inte värre än andra iaf). Men känner mig så äcklad och framförallt otillräcklig. Jag har inga stora bröst, och har på sistone inte haft någon större lust heller. Vilket gör det hela värre. Har nu konfronterat killen, som säger att han ska sluta, om jag ber honom. Att han är ledsen för att han sårat mig. Men just nu känner jag mig bara så äcklad. Det här är ju inte min pojkvän. Det känns inte så. Någon som varit med om något liknande, eller har något bra att säga?

• Svar på tråden Porr
  • lij

ancan
    Tyvärr är det nog så att han inte inser hur porrbranschen egentligen ser ut. Om han gjorde det skulle han nog också äcklas av bilderna.. Inte för att jag kan förstå hur någon kan tända på att se en liten tjej ha en jättek*k i varje hål och sedan bli sprutad i ansiktet. Bara det är tillräckligt för att få mig att må illa. Om man dessutom funderar på varför tjejen ställer upp på det blir det ännu värre. USCH!!

Men eftersom han antagligen inte inser detta tycker jag inte att du ska döma honm för hårt än. Förklara hur du känner och varför. Om han inte inser då är det kanske mer läge att döma..

• The guy

Undrar om man får bryta in som kille i den här diskussionen. Om nu killen kanske är lite mer sexuellt aktiv i en relation så får han ju fixa saker på egen hand. Jag tror att killar ordar med detta genom att titta på sexuella bilder medans en tjej använder hjärnan genom att läsa noveller...

Ett tips!

Ta lite sensuella bilder på er, skriv ut på datorn, radera dom så ni vet att de inte kan komma i felaktiga händer... Då tror jag att han slutar surfa ;)

ps
    Jag tror inte att merparten som är med i filmerna är drogberoende el varit utnyttjade som minderåriga. Jag förnekar dock inte att det förekommer.

hejsvejs

• ancan

-The guy- ärligt talat är att ta sexiga bilder på mig och min kille inte det första jag tänker göra. Utan istället, som lij skriver förklara hur jag anser att porrbranschen är uppbyggd och att det som sagt handlar om kvinnoförnedring. Jag tror fortfarande att majoriteten av kvinnorna som är med i porrfilmer är förtryckta.

Jag tror att vi kommer att lösa det här. Men det krävs tid och jag tänker inte rycka på axlarna och låtsas som ingenting. Visst får han ha ett eget sexliv men inte på det här sättet. Det accepterar jag bara inte. Det står emot allt jag tror på.

• The guy

Alla är vi olika...

Hoppas att ni kommer fram till någon bra gemensam lösning där ni båda känner er nöjda och trygga med tillvaron.

• ancan

"The guy" Jag menade inte att dissa dig totalt. Tvärtom är det bra att få höra en killes åsikt om det här.

• The guy

Det viktiga är att du talar om vad du tycker om detta med porr. Det värsta är ju om du inte skulle säga något o sen gå o va sur på honom tills ni dör.

Köp honom en sexualupplysningsfilm. Gå halva vägen? Köp en erotisk tjej/killfilm... ;)

Tala om vad du inte accepterar och VAD du accepterar.

han får väl titta på era semesterkort där du ligger på stranden i bikini... hihi

• ancan

Ja, jag håller med. Ska berätta vad jag anser om porr. Vet att det finns porrfilmer som är okej, men det rörde sig ju inte om fina romantiska bilder.

Ja, han får nog titta på mina bikinibilder framöver.. eller nåt sånt.;)

• SYL

visst ar det skillnad pa porr och porr.. sjalv bryr jag mig inte sa mkt om min kille skulle porrsurfa lite, jag vet faktiskt inte om han gor det, tror inte det for han har sallan tid over till sadant, men om han vill sa.. jag tror de flesta killar kollar pa vanl. hederlig porr (typ naken tjej som onanerar o likn.) och att de inte i forsta hand tander pa sjalva personerna de ser utan mer pa "vad de gor".. om du sen hittar att din kille surfat in pa sidor med valdigt grovt el "udda" innehall sa beror det nog mer pa nyfikenhet an pa sjalva tillfredsstallelsen.

du far val forklara hur du kanner men, jag tycker som "the guy" att du kan val beratta vad du tycker ar okej snarare an vad han inte far gora, kanske kan ni surfa upp nat bra tillsammans till och med? Eller sa kanske du kan kopa nagon av de lite exklusivare tidningarna till honom?

• Ei saa peitää

Jag håller med SYL jag. Kanske kan ni mötas på halva vägen och hitta en film som inte är så grov utan mer erotisk.

Svar på tråden Porr