• ancan

Porr

Jag har nyss sett att min pojkvän sedan 3 år, har varit inne på diverse vidriga porrsidor. Jag har alltid varit emot sådant, tycker att det är kvinnoförnedrande. Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Jag är inte pryd(inte värre än andra iaf). Men känner mig så äcklad och framförallt otillräcklig. Jag har inga stora bröst, och har på sistone inte haft någon större lust heller. Vilket gör det hela värre. Har nu konfronterat killen, som säger att han ska sluta, om jag ber honom. Att han är ledsen för att han sårat mig. Men just nu känner jag mig bara så äcklad. Det här är ju inte min pojkvän. Det känns inte så. Någon som varit med om något liknande, eller har något bra att säga?

• Svar på tråden Porr
  • NokGroda

Ei saa peitää: det finns redan animerad porr, nån slags porr-manga, minns dock inte vad det heter på fackspråk. det utmärks i alla fall av extremt våld, science fiction (ormar som växer ut mellan benen på kvinnor etc) och väldigt vriden kvinnosyn.

det äcklar mig, men många hyllar det.

• Pöjk

Ge dig K.C. Jag tycker inte porr är dåligt. Jag tycker porr är bra. Din kamp mot diverse industier skulle gå bättre om du inte försökte skirva folk på näsan vad de får och inte får tycka och känna. Även om du tycker att du har rätt. Nu struntar du om porren hamanr i sovrummet, tidigare var du emot det utan det skulle bara vara riktigta människor. Jag är osäker på hur du ser på den stora dildoindustrin.

NokGroda. Att män och kvinnor tänder på olika saker var inte frågan, det var mitt påstående. Tydligen retade detta upp några stycken som sent omsider gick med på att det faktiskt var så, men att anledningen till detta är fel.

Som jag länkade till finns det porr som vänder sig till kvinnor. Skapat av både kvinnor och män. Återkom gärna med en åsikt om den porren vänder sig till kvinnor, du eller någon annan.

Hur skall man hantera porr i ett förhållande? Ja, först och främst skall man inse att titta på porr inte betyder att ens fru/man är otillräcklig eller har för små bröst/snopp. Om min fru läser Lady Chatterleys älskare, betyder inte det att hon vill rymma med skogvaktaren. I och för sig är det jag då...

• Pöjk

Elementkvinnan! Själv gillar jag "mjukporr"-filmer, men alla hotell jag bor på visar dessa erbarmliga amerikanska porrfilmer. Kanske skulle starta en namninsamling för mer mjukporr på hotell?

(Och då menar jag inte en ihopklippt hårdporrfilm...)

• K.C

PÖJK: tror inte du fattar vad jag skrev, min poäng var att porr gör värst skada där den PÅVERKAR människors syn på kvinnor, kvinnors roll, samspelet mellan könen, som hos unga tjejer och killar. Där porren tar sig in i vårt vardagliga sätt att se på saker, vilken den ju gör när den befäster alla usla idéer om kvinnor. Debatten om huruvida den sabbar i ett par eller inte är inte lika intressant när det bara gäller svartsjuka etc.

jag skriver inte folk på näsan, men jag blir faktiskt förbluffad över hur folk kan ta så lite ansvar. inte så konstigt att världen ser ut som den gör när man förväntar sig att andra ska göra de bra sakerna och man ser ner på folk som försöker följa några slags ideal. och vad dig beträffar så märker jag ju att vi har olika åsikt, eftersom du ju tycker porr är nånting bra. synd att du inte kan se den andra sidan.
    jag är också medveten om att det finns erotiska filmer som inte representerar allt det dåliga som den mesta porren representerar, den är jag självklart inte emot. din fråga om dildos känns ju också lite löjlig, för det skulle väl till slut innebära att du undrar om jag är emot s*x...

• Ei saa peitää

NokGroda: Jasså finns det. Det visste jag inte. Hmmm...Fast nu menar jag ju inte onaturlig porr med ormar och grejor som kommer ut ur könsorganen utan mer normal sex.

Pöjk: Ja det kanske inte vore helt fel även om jag inte skulle kolla. Kollar för övrigt aldrig på porr på hotell. Tycker mest det skulle kännas pinsamt att betala för det när man checkar ut. Ska jag se porr så gör jag det i hemmets lugna vrå. Med eller utan maken.

• NokGroda

Ei saa peitää: ja normalt är det inte, men det tycker jag inte vanlig porr är heller.. poängen med anime-porr är väl att det inte går att göra utan att teckna eller ha hollywood-pengar.

• Ei saa peitää

Sen det där med ideal och påverkan för unga flickor och pojkar så tror jag att massmedia och ungdomstidningar har mycket större påverkan än porrfilmer.

Problemet är ju det att vi måste få ungdomarna att inse hur mycket de är värda och att de inte ska gå med på vad som helst. Deras självkänsla måste stärkas för då spelar det ingen roll hur mycket som står i media eller vad deras killar/tjejer säger. Har man bra grundtrygghet och självkänsla så tackar man nej till sånt man inte vill.

Folk måste sluta vara så lättlurade och tro på allt som skrivs och syns.

Sen så är det väl inte bara kvinnorna som syns i porrfilmer. Blir så trött på att alla klagar på objektifieringen av kvinnan när det är lika mycket objektifiering av männen.

• NokGroda

objektifieras gör de båda kanske, men det är kvinnan som våldtas, misshandlas och kränks på film.

• Ei saa peitää

Isåfall undrar jag hur många porrfilmer du sett för jag har inte sett en enda där tjejerna våldtas? Och då har jag sett en hel del filmer.

• K.C

håller med om att veckotidningar, tv etc har en stor påverkan också - som sagt, det finns oftast inte bara en bov i dramat. Men jag håller verkligen med om att objektifieringen av kvinnan leder till lidande på ett helt annat plan än lidandet män kan känns av hur de porträtteras på film.

Svar på tråden Porr