• ancan

Porr

Jag har nyss sett att min pojkvän sedan 3 år, har varit inne på diverse vidriga porrsidor. Jag har alltid varit emot sådant, tycker att det är kvinnoförnedrande. Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Jag är inte pryd(inte värre än andra iaf). Men känner mig så äcklad och framförallt otillräcklig. Jag har inga stora bröst, och har på sistone inte haft någon större lust heller. Vilket gör det hela värre. Har nu konfronterat killen, som säger att han ska sluta, om jag ber honom. Att han är ledsen för att han sårat mig. Men just nu känner jag mig bara så äcklad. Det här är ju inte min pojkvän. Det känns inte så. Någon som varit med om något liknande, eller har något bra att säga?

• Svar på tråden Porr
  • Ei saa peitää

Men vilken typ av filmer vill tjejer ha då? Eller vad kännetecknar en porrfilm riktad mot killar?

• K.C

det här med att tjejer också kan tända på grova filmer etc tror jag är ett inlärt beteende även det. många tjejer idag vill vara så "öpnna" att de helt blundar för vad de tar del av eller accepterar att sina killar tar del av. man vill liksom inte vara nåt slags offer... Jag tycker det är väldigt synd att det finns en så svart/vit-ställnign till porren, att man inte kan se det dåliga för att man kollar ibland.

• NokGroda

Ei saa peitää: det är säkert väldigt olika det där, men man märker att en film är riktad mot killar när jargongen handlar om saker som hör till killars sexualitet och inte till tjejers. dessutom brukar tjejen stöna och be om att få bli sprutad i ansiktet etc. det tycker vi ju inte om! en bråkdels procent av alla kvinnor kanske har en fetisch för sånt..

vad tjejer gillar vet jag inte riktigt. har aldrig sett en porrfilm som lyckades med det.

• Pöjk

Alltså, man blir ju lite orolig och undrra var ni får tag i alla dessa hemska filmer? Turligt nog har de ungått mig. K.C. verjar ah en konstig syn på kvinnor som skapas av porrfilmer, det klåter inte bra "medan po*ren gjort av alla kvinnor ju är tillgängliga för männen."

NokGroda. Nu säger du alltså att det finns porr för kvinnor, men inte lika mycket som för män. Mycket porr för män inbegriper fler än en kvinna, det är helt sant. den lesbiska porrfilmen, utgav den sig för att vara riktad till kvinnor, eller till män?

Elementkvinnan. Vad porr för kvinnor helst borde innehålla får ni gärna berätta mer om.

Får väl poängtera att jag tror både kvinnor och män finns över hela porrskalan, men i olika fördelning. Så vi pratar om genomsnitt.

• NokGroda

Pöjk: men din sista mening har du plötsligt gått emot allt jag hört dig säga hittills så varför inte bara lägga ner?

jag har inte sagt emot mig själv ännu. du får läsa om om du verkligen vill få klarhet.

och filmerna är nedladdade eller lånade eller på tv1000.

• NokGroda

Pöjk: jag menar alltså att vi verkar vara överens någonstans ändå.. =)

• Pöjk

NokGroda, jag tror du snabbt la mig i ett fack, och utgick från vad "sådana som jag " brukar säga... Så jävla tröttsamt..

• NokGroda

Pöjk: nix pix för jag har inte hört så många "som du" säga sådana saker. ditt meddelande gick inte fram helt enkelt. inte helt ovanligt i sådana här sammanhang. men det gäller just därför att vara tydlig och läsa noggrant. tjohopp

• Pöjk

NokGroda. Bra, då lägger vi ner det här.

Svar på tråden Porr