• ancan

Porr

Jag har nyss sett att min pojkvän sedan 3 år, har varit inne på diverse vidriga porrsidor. Jag har alltid varit emot sådant, tycker att det är kvinnoförnedrande. Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Jag är inte pryd(inte värre än andra iaf). Men känner mig så äcklad och framförallt otillräcklig. Jag har inga stora bröst, och har på sistone inte haft någon större lust heller. Vilket gör det hela värre. Har nu konfronterat killen, som säger att han ska sluta, om jag ber honom. Att han är ledsen för att han sårat mig. Men just nu känner jag mig bara så äcklad. Det här är ju inte min pojkvän. Det känns inte så. Någon som varit med om något liknande, eller har något bra att säga?

• Svar på tråden Porr
  • Pöjk

Tro NokGroda att det är lika vanligt bland kvinnor som bland män att titta på porr för att bli upphestad?

• NokGroda

Pöjk: jag citerar mig själv och ber dig tänka en gång till:

"snarare så att det är tradition i vår kultur att porren tillhör männen. jag har då fanimej aldrig sett en porrfilm riktad till mej som kvinna."

• K.C

bra skrivet NOKGRODA!

känns så otroligt galet att luta sig mot att kvinnor och män skulle stimuleras olika, frågar du dig aldrig, PÖJK, VARFÖR män skulle t'nda på vissa saker och kvinnor på andra? Visst KAN det finnas skillnader, men denna po*rr är ju inlärd... tycker det är dags att vända på saker som är dåliga - inte bara säga att saker ÄR på vissa sätt. SOm att tycka prostution är ok eftersom det alltid funnits eller för att det finns efterfrågan..!

• Pöjk

Frågan var om män och kvinnor stimuleras på olika sätt, inte vems fel det är. Givetvis är vi alla barn av vår kultur. Traditioner finns det gott om.

Om du vill hitta porr riktad till kvinnor skall du inte fråga mig, men jag har för mig att det finns en del. Marknaden är inte alls lika stor, vilket beror på stycket ovan.

En tur på google fann www.libida.com men jag har ingen aning om kvaliteten.

• Pöjk

K.C., ser att du och jag är överens, män och kvinor tänder oftast på olika saker...

Om du vill störta porrindustrin, varsågod att försöka. Blanda inte in mig i det hela, dock.

• K.C

vilken otrolig slapp attityd, PÖJK. Du är medveten om det dåliga med porren, men är inte beredd att ta ansvar...

tror vi går igång på olika saker pga inlärt beteende, ja. vi är nog långt ifrån överens.

• NokGroda

Pöjk: frågan var inte om kvinnor och män tänder på olika saker utan om hur man ska hantera porren när den kryper in där hemma och överraskar en med buller och bång.

och att säga att samhället får pojkar att se på porr är inte samma sak som att säga att kvinnor och män tänder på olika saker. och det var just DET som var poängen med min kommentar att även kvinnor KAN gilla porr, men att den inte vänder sig till kvinnor.

• Ei saa peitää

Låtom oss hoppas att porrfilmerna snart blir animerade så blir alla nöjda och glada. Förresten så tror jag det är väldigt individuellt vilken typ av film man tänder på. Själv tycker jag såna filmer typ Emanuelle och mjukporrfilmer är helt värdelösa och totalt avtändande. Och då är jag tjej. :-O

Så länge porrfilmstittandet inte går ut över sexlivet med partnern så ser jag inget fel i det om båda är överens om det.

• Ei saa peitää

Förresten kanske vi skulle sluta äta kött allihopa för den industrin är inte vidare trevlig heller. Tänk bara på alla hemska djurtransporter och vad många djur som lider.

• K.C

men det var väl ändå inget överdrivet exempel? klart vi borde sluta stötta en industrin med... Vi är många som inte tar del av dåliga industrier och om fler orkar hoppa på så kanske man kan göra skillnad.

för mig är det faktiskt strunt samma om po*rren kommer in i sovrummet hos folk, det är nåt man får ta upp från par till par. Att man däremot låter problemet eller icke-problemet stanna där gör mig förvånad. För ÄVEN om man som tjej tänder på po*rr som är mindre "rumsren" eller korrekt - gör det då de dåliga effekterna för andra mindre? tror inte det, och jag kan inte se att målet borde vara att vi ska lära oss leva med en kass kvinnosyn, unga tjejer som går med på saker för att de tror att de måste etc etc etc,

Svar på tråden Porr