• ancan

Porr

Jag har nyss sett att min pojkvän sedan 3 år, har varit inne på diverse vidriga porrsidor. Jag har alltid varit emot sådant, tycker att det är kvinnoförnedrande. Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Jag är inte pryd(inte värre än andra iaf). Men känner mig så äcklad och framförallt otillräcklig. Jag har inga stora bröst, och har på sistone inte haft någon större lust heller. Vilket gör det hela värre. Har nu konfronterat killen, som säger att han ska sluta, om jag ber honom. Att han är ledsen för att han sårat mig. Men just nu känner jag mig bara så äcklad. Det här är ju inte min pojkvän. Det känns inte så. Någon som varit med om något liknande, eller har något bra att säga?

• Svar på tråden Porr
  • ancan

Man är inte en dålig människa om man kollar på porr, sedan är det naturligtvis osmakligt och hemskt om man tittar på porr där barn eller djur är inblandade. Att jag tog illa upp var för att detta skedde totalt bakom min rygg. Det kändes inte bra helt enkelt.

• The guy

Det man inte vet mår man inte dåligt av...

Jag har inte berättat hur o vad jag gör och jag tycker inte min tjej har riktigt med det att göra. Iom att jag vill oftare än henne så pressar jag henne inte för det... tar saken i egna händer istället..

så är det

O är det så att hon har något att tillägga den dag det blir diskussion så får vi ju prata om det då. Tror att rätt många har insett att snubbar kollar på lite bilder och låter det bara vara...

• The guy

En fråga!

Ska jag fråga min tjej om lov att kolla på bilder?

• lij

Alla har rätt att göra vad de vill, men om det skadar någon man bryr sig om kanske man ska fundera på vad som är viktigast.

Självklart behöver du inte be din tjej om lov och hon har egentligen ingenting med ditt privata sexliv att göra, men samtidigt kan du inte kräva att hon accepterar allt du gör. Har man medvetet tagit avstånd från något kan det vara svårt att leva med någon som inte gjort det.

• Cecilia J

Jag håller med The guy i det här fallet. Tycker inte jag har med min sambos privatliv att göra. Visst, jag reagerade också som många av er fast jag innan sagt att jag inte skulle bry mig. Men jag anser det vara MITT problem, inte hans.
    Jag behövde fundera över mina känslor och kom sen fram till att de var helt ologiska.

Min sambo vill bara ha mig, han tycker jag är finast i värden trots kärklekshandtag och gropar i låren. Men jag tänker inte heller ha dåligt samvete om jag i perioder inte har någon sexlust, då är det väl jättebra om han tar hand om det själv än surar (har hört många killar som gör det)?

Jag tycker som sagt inte att det är upp till mig att acceptera (så länge det rör sig om normala bilder och filmer) för jag har inte med det att göra. Likafullt har han inte med att göra vad jag gör i mitt privatliv.

• lij

Cecilia J

Men i ditt fall verkar det handla om att du blev "svartsjuk" på porren, medan det i TS och många andras fall handlar om att hon av etiska skäl inte tycker om porr. Det är stor skillnad tycker jag.

• The guy

Precis Cecilia!

Vad min tjej tänker på när hon kör solo har inte jag med o göra... El vad hon tittar på.

Om hon däremot skulle glo på en exkillebild så skulle jag bli riktigt lack. Men det är ju en annan femma. Så länge bilderna inte är något annat än bilder så är d ju lungt..

• ancan

Som Lij skriver så handlar det naturligtvis främst om det etiska. Jag tycker inte om industrin och har efter att ha läst så många böcker, läst i tidningarna och tittat på dokumetärer/nyheter att jag förstår att man inte ska gynna den här industrin. Som sagt så tror jag att det finns dem i porrfilmer som verkligen gillar det jag gör, men desto fler som utnyttjas. Men dem flesta verkar strunta i det och anse att ens egen njutning är det viktigaste.

• Cecilia J

Men jag anser fortfarande att jag inte heller kan bestämma att min partner ska tycka att hela industrin är fel och bojkotta den, bara för att jag tycker det. Är det så ni menar? Gäller det allt ni inte tycker om? Måste man tycka lika om allt?

• lij

Jag tycker bara att om det är något man gör som ens partner mår dåligt av kanske man ska fundera på vilket som är viktigast för en. På samma sätt bör man fundera åt andra hållet. Dvs om det är något man inte tycker om att partnern gör men som är väldigt viktigt för honom/henne bör man fundera på vilket som är viktigast. Jag tycker inte att man kan förbjuda eller tvinga någon till något, men man har rätt att tycka och känna. Sedan är det upp till den andre vad den vill göra.

Självklart behöver man inte tycka lika om allt, men jag tycker att en viktig del i ett förhållande är att visa hänsyn.

Svar på tråden Porr