Operera blygdläpparna
har någon här förminskat blygdläpparna? hur blev resultatet? komplikationer? pris?
har någon här förminskat blygdläpparna? hur blev resultatet? komplikationer? pris?
fnissa: Det håller jag verkligen med om! Menade mest att det är ju bra att det ifrågasetts och kommer kommentarer av olika slag. De ska givetvis vara kontruktiva! Lycka till med ditt beslut!! (Själv har jag inga kunskaper i ämnet, så jag kan inte råda dig)
Fnissa! I Afronbladet idag så står det om underlivsoperationer, kanske kan vara nåt som är intressant?!
www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,636196,00.html
Lycka till!
Tack hemax! :D
Hmm.. Fnissa, jag hoppas verkligen att du gör det som känns rätt och att du känner att du fått råd och synpunkter i denna tråd. Att ha problem med för stora blygdläppar är väl inte konstigare än att få ont i ryggen på grund av för stor byst eller att få andra problem, t e x halsfluss ofta på grund av sina halsmandlar? Det är din sak att väga för- och nackdelar mot varandra, men det är definitivt inte vår sak att lägga personliga värderingar och negativ kritik i våra svar om du inte uttryckligen frågar om det.
Vi ska väl hjälpa och lyfta varandra här, ge konstruktiva råd och ibland också ifrågasättanden, inte trycka ner helt utan saklighet???
Som sagt, lycka till och jag hoppas verkligen att du gör det du känner känns bäst!!
herregud vilka moraltanter det finns! ja det är klart det finns en risk för infektion, men det finns det med varenda småsår man har.. för ett antal år sen, när piercing var på frammarsch så var alla så uppe i att det fanns risk för infektioner, tungan kunde ruttna och jag vet inte allt.. det är klart att det är möjligt, OM man inte sköter om sig och sitt sår. själv har jag inget alls emot skönhetsoperationer, jag har dock inga själv (än) men tycker att om man störs av något på/med sin kropp så mkt att man vill åtgärda det, go for it. inte för att detta var vad TS frågade om, men hon frågade heller inte om Modesties och andra moralråd så jag har väl lika mkt rätt att skriva då =)
slutligen TS, störs du av det så pass mkt att du kommer till slutsatsen att op är nödvändig, så lycka till och kom ihåg att sköta om din kropp så att den på bästa sätt kan läka! ps. det som står i aftonbladet om "jeanette 34" som opererade sig, detsamma skulle kunna hända med en piercing som gjorde inne på en cafétoalett av ens kompis. kolla noga upp vem det är som opererar, välj en välrenommerad klinik OCH läkare med goda vitsord. LYCKA TILL!!
fnissa
Jag ser inget fel med att vilja se bättre ut och operera sig när något påverkar sexlivet, vardagslivet och en massa andra saker. Därför håller jag med om att komentarer som att man skulle vara osäker och förvirrad är bara en massa trams.
Fnissa, mitt råd är att du går till olika gynekologer, både sådana som utför ingreppet (alltså typ plastikirurger som livnär sig på det) och till vanliga kvinnohälsan och diskuterar igenom det så att du får flera åsikter ut av medicinskt insatta personer som kan säga hur det ev. kan bli för just dig!
Lycka till och ta hand om Dig!
blivande fru J
Varför skulle jag inte kunna säga att jag skulle oprerera mig om mina inre blygdläppar hängde ut ? Vadå det är ju jag som inte tycker om det. Jag har ju ingeting att göra med vad du känner när du läser min komentar. Jag säger inte att är onaturligt eller naturligt utan bara att jag förstår om man vill oprera sig. Men det är min smak...
Divina:
JAPP. likaväl som det finns folk som tycker om sin stora näsa, likaväl finns det folk som hatar sin stora näsa. detsamma gäller bröst, lilltår, navlar och jag vet inte allt. har man möjlighet att förändra något man inte tycker om så tycker jag man skall göra det. de flesta tränar ju, eller hur? och många sminkar sig. TS frågade faktistk efter erfarenheter och inte efter pers. åsikter från vare sig moraltanter eller förespråkare som jag själv. så för att dra mitt strå till stacken tänker jag sluta skriva om detta ämne (pers.åsikter), för det hör som sagt inte till tråden. jag hoppas att TS får ut det hon vill ha av den.
okej säger så här med en gång..
jag har inte läst ett enda inlägg här..
men när jag bläddrade på aftonbladet precis hittade jag det här
www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,636196,00.html
kom å tänka på att jag sett rubriken här på bt..
har inte läst artikeln heller
men någon här kanske är intresserad...