• fnissa

Operera blygdläpparna

har någon här förminskat blygdläpparna? hur blev resultatet? komplikationer? pris?

• Svar på tråden Operera blygdläpparna
  • Modestie

Är detta ett skämt? Jag blir så förvånad. Det tjatas om "lip-plumping",på munnen silikon i brösten osv, sov, men blygdläpparna får knappt "synas" (vem ska f.ö se dem?) De fyller faktiskt en funktion i form av att skydda underlivet samt stimulera vid s*x. Skaffa vettigare bekymmer än hur ditt underliv ser ut eller inte?

• UllaBulla

Var det inte den dokumentär på TV för ett tag sedan där det visade sig att det var urdåliga resultat? -flera hade tappat känseln och fått ont. Såg det dock inte själv utan har bara hört om det i andra hand. Jag tycker i alla fall att det verkar otroligt riskabelt.
    Själv har jag svårt att förstå hur någon kan vara villig att riskera sin känsel i det viktiga området?

• fnissa

vem ska se de? jag. varför skulle jag vilja operera min kropp för någon annans skull? jag blir så förvånad över att vissa människor fortfarande tänker så.

jag skriver inte för att bli "uppläxad" av en moraltant med grova fördomar, utan för att få svar på mina frågor. har du inte svar så behöver du inte skriva.

och skälet till varför jag har funderat på att genomföra denna operation är inte kosmetisk överhuvudtaget. jag kan inte cykla, får ont när jag sitter, kan inte ha badkläder eftersom blydläpparna tenderar att "falla utanför", de kläms jämt i trosorna, åker in i sl*dan när jag har s*x och det är svårt att hålla rent efter toabesök pga alla stora veck etc.

jag har rätt att tycka att detta är ett bekymmer utan att bli påhoppad av dig.

• fnissa

UllaBulla
    du vet möjligtvis inte vad dokumentären hette?

• Modestie

Du får väl ta upp det med en läkare, men tyvärr brukar de inte uppge riskerna med operationer de vill tjäna pengar på. Självfallet finns det massa nerver i det området som kan gå åt h-sicke och det kanske är värre än problemen som är nu? Har svårt och tro att ett par blygdläppar skulle vara svårare att "hålla reda på" än en penis, men skriver du att det är så får jag väl tro dig. Förstår inte alls hur de kan åka in i slidan vid s*x osv och kallar man sig "fnissa" när man skriver nå´t sån´t är det väl inte konstigt om man blir fundersam?

• autumn bride

Modestie: ska du verkligen utala dig om nåt som du inte verkar ha en aning om hur det kan va!!!

• Andreastjej

>Modestie

Skaffar Du nytt namn för varje tråd Du startar...?

• Modestie

autumn Bride: Och hur har du någon aning om att jag inte har någon aning?

Läste faktiskt en artikel i ämnet (minns ej var) för inte så länge sedan. Just denna typ av operationer har faktiskt ökat bland kvinnor. Dessutom såg jag "Uppdrag gransknings" inslag om operationer där en misslyckad p*nisoperation då inneburit noll känsel i könsorganet.

Och nog vet vi väl alla vad omskärelse av kvinnor kan leda till? Oavsett om det sker på sjukhus eller ej? Och detta är ju en typ av omskärelse! För mig är skönhetsoperationer av underlivet klart

• blivande fru J

Andreastjej: Modestie kan ju syfta på att någon "fnissa" aldrig tidigare visat sig på BT, jag har iaf aldrig stött på henne tidigare.

• Cecilia J

Här är en tråd på systersajten Familjeliv som handlar om samma sak. Hoppas du får lite fler svar där. För egen del så tycker jag att man kan få operation betald för detta likväl för något annat som besvärar. www.familjeliv.se/Forum-4-46/m2714988.html

Svar på tråden Operera blygdläpparna