• fnissa

Operera blygdläpparna

har någon här förminskat blygdläpparna? hur blev resultatet? komplikationer? pris?

• Svar på tråden Operera blygdläpparna
  • dala82

Men Modestie, om du nu har en del liknande besvär: "ska jag vara intim så är även jag ganska "stor" därnere. Men jag anpassar mina kläder efter det. Jag ser hemsk ut i string och det gör jätteont, men varför ska jag då ha det?" varför trodde du då henne inte från början??

• Divina

ville bara säga att det finns inget bättre i livet än att se sig hur man vill. Vad spelar det för roll om en kvinna operar sig av skönhetsideal, så länge det inte är överdrivet och skadar hälsan på något sätt. Vi har ju alla så olika smaker. En kvinna kanske tycker att det är perfekt med blygdläppar som sticker ut, en annan kanske inte alls tycker att det är perfekt. Så smaken är olika och därmed skönhetsidealen.

• Meddelande borttaget
  • Bossen

Vill bara säga det att alla operationer innebär, som jag hoppas ni vet, en risk. Och har man inga besvär bör man nog inte överväga en sådanhär operation då det är fullt normalt att de inre blygdläpparna syns(mer regel än undantag).

• kluven

Jag måste bara säga att även om man har stora blygdläppar tycker jag inte att man ska ta till kniven! I Sverige och västvärlden ser vi kvinnlig könsstympning som ett oerhört övergrepp mot de mänskliga rättigheterna. Enligt WHO:s beräkningar är mellan 100-140 miljoner flickor och kvinnor könsstympade och ytterligare 2 miljoner flickor riskerar att utsättas för ingrepp varje år. Naturligtvis är det skillnad att skära bort vissa deler på en liten flicka men jag tycker det är skrämmande att vissa av oss själva vill göra liknande ingrepp. Hur kan då kampen mot kvinnlig könsstympning fortsätta, vi måste nog rensa i vår egen rabatt innan vi ger oss på andra. Istället för att lägga pengar på skönhetsoperationer av detta slag hoppas jag att det finns några som kan tänka sig att engagera sig i det förebyggande arbetet mot kvinnlig könsstympning!

• Divina

OJ!Jag visste inte att det var normalt att de inre blygdläpparna syns. Jag tror faktiskt att jag aldrig sett det.

• Meddelande borttaget
  • dala82

Kluven, jag förstår vad du menar, men ändå inte riktigt. Hur kan du dra paralleller till könsstympning? Det är väl inte direkt det TS har frågat efter synpunkter på. Könsstympning av olika slag är något man utsätts för, inget som man väljer själv. Om man som tjej har sådana problem med sitt underliv att man inte klarar av att göra vardagliga saker så måste man väl få göra det, utan att känna att man bidrar till könsstympningen i världen?? Jag anser att det är helt skilda saker. Tror att många förväxlar detta med ren skönhetsoperation. Har man inte dessa problem kan man heller inte förstå! Det är som att jämföra anorexia med svälten i världen!

• Divina

Men snälla könstympning har ingeting alls o göra med att operera blygdläpparna. Hur kan man tänka så???

Vad är det för kommentar??

• dala82

Kluven
    Men om du hade såna probelm att du inte ens kunde gå i ett par jeans, cykla, sitta för länge, eller ha s*x med din älskade, skulle du då inte vilja göra ngt åt det? Det är ingen skönhetsoperation, utan ett ingrepp som gör livet lättare att leva. Vill bara veta hur du tänker!

Svar på tråden Operera blygdläpparna