Operera blygdläpparna
har någon här förminskat blygdläpparna? hur blev resultatet? komplikationer? pris?
har någon här förminskat blygdläpparna? hur blev resultatet? komplikationer? pris?
Divina: Det är konstigt att vara så säker på att operera sig mot något som nästan alla har. Roligt för dig att du trivs med dina blygdläppar, men det hade du antagligen gjort om de hängt utanför de yttre också. Om de däremot hade varit handikappande som TS så är det en helt annan sak. Jag tycker TS ska kontakta professionella gynekologer utan vinstintresse i en operation och höra med dem om ditt problem, alternativ och hur den senaste statistiken ser ut.
Jag kan tänka mig att upprördheten i denna tråd beror på att tråden ligger under Skönhet & Hår. Det fick mig iaf vid första anblicken att tolka det som om det var av kosmetiska skäl du ville opereas. hade tråden legat under Hälsa att saken varit en annan
Ville bara tillägga att könsstympning innebär att man under TVÅNG (fysiskt eller psykiskt) skär bort kl*toris, kl*toris+inre blygdläppar eller kl*toris+inre blygdläppar samt syr ihop de yttre blygdläpparna på ett BARN i syfte att REDUCERA EVENTUELL S*XUELL NJUTNING som flickan skulle kunna uppleva i vuxen ålder. Ett visst "skydd" mot våldtäkt och vanära används som förklaring ibland. Men huvudsakligen är syftet att flickan/kvinnan inte ska kn*lla runt och inte ha s*x för någon annans skull än sin makes.
Könsstympning har INGENTING med intimkirurgi att göra!
Lustigt tycker jag också att ingen reagerar över den könsstympning som miljontals pojkar årligen genomgår utan medicinsk indikation.
Som flera andra skrev så är det knappast någon som höjer på ögonbrynen eller åberopar sjuka ideal när kvinnor med ovanligt stora bröst som ger dem smärtor i bl a rygg förminskar brösten.
Hoppas som de flesta att du Fnissa fattar ett beslut utefter vad som passar dig bäst. Det handlar trots allt inte om att ta bort de inre blygdläpparna, utan att reducera storleken på dem. För egen del kan jag ju tala om att min s*xuella njutning inte enbart kan härledas till mina inre blygdläppars vara eller icke vara
Jag tänkte på denna tråd när jag cyklade ett par mil igår, det gjorde jätteont, både under tiden och efteråt, så ont att vi inte kunde ha s*x igår kväll. Känner fortfarande av det idag, att de är svullna och ömma.
Ja, jag hade både vadderade cykelbyxor och binda i trosorna som "dämpning".
That´s life på nått sätt, jag skulle inte våga göra nått ingrepp och jag frågade sambon vad han skulle säga om jag skulle vilja operera mig. Han tittade på mig som om jag vore det knäppaste som fanns, så nej, det får vara som det är! Ändå har jag opererat brösten för ett par år sen, men detta får jag stå ut med!
En undran.. Varför cykla när det gör så ont? Det finns ju mängder av träningsformer man kan ägna sig åt. *nyfiken*
Tillägg.. Tycker faktiskt att det är lika sjukt att behöva använda smärtstillande i underlivet för att klara "vardagen" som att operera underlivet. Känns lite som pest eller pest liksom.
Jag visste inte ens om att det har problemet fanns, an mindre att det var sapass.. vanligt?! Tillhor val inte vad man pratar om, men det kanns ju som nat som Cosmopolitan borde tagit upp for lange sen, de skriver ju om allt annat som "ingen gor" eller "ingen har".
Modestie
Du är inne på varenda tråd som handlar om plastikop. av något slag och kritiserar och är ganska oförskämd! Alla behöver inte gilla plastikop. men för guds skull lägg dig inte i, gå inte in på trådarna helt enkelt!!!
Alla seriösa plastikkirurger upplyser om riskerna vid ett ingrepp, de gör inte vad som helst för att tjäna pengar som du säger!
Om nu Fnissa har problem utav sina blygläppar och har frågor angående detta låt då någon med svar svara och låt henne slippa dina hånfulla komentarer!
Fnissa, jag tror nog att man kan op med ganska gott resultat, alla vi som fått sytt mycket efter en förlossning vet ju att man funkar även efteråt (jag saknar en halv istället, hade spruckit för mycket)
Lycka till!
Jag har en undran till nu efter att ha läst vidare, hur kommer det sig att man blandar in könsstympning i detta sammanhang? Detta är inget påtvingat ingrepp som går ut på att ta bort sexuell njutning utan kvinnor som lider inte bara psykiskt som de flesta tycks tro utan även och säkert mest fysiskt! Det är något som hindrar dem i sin vardag, Låt dem stå för sina egna beslut och blanda inte in något så fasansfullt som könsstympning!!!
maniko: Såg du Uppdrag granskning? Deras reportage visade att upplysningarna som gavs inför en bröstoperation var undermålig från alla testade kliniker. Klart att de vill tjäna pengar!
Om du nu är så säker på din ståndpunkt så skadar det väl inte att få det frågasatt? Det ökade antalet plastikoperationer påverkar inte bara den som gör det utan bidrar till en än mer ökad utseendehets och större kostnader för samhället som påverkar oss alla, både psykiskt och ekonomiskt.