• fnissa

Operera blygdläpparna

har någon här förminskat blygdläpparna? hur blev resultatet? komplikationer? pris?

• Svar på tråden Operera blygdläpparna
  • fnissa

fnissa är ett bra ord tycker jag, och därför heter jag det. vad har mitt namn med mitt inlägg att göra?

Jag har läst på akademiklinikens hemsida och ska ta upp det med en läkare men jag vill gärna höra med någon som gått igenom detta eftersom de kan säga just sånt som läkaren inte gör.

alla operationer har självklart risker men har man ett problem så är man iaf öppen för funderingar. sen om det blir en operation eller inte kommer man fram till senare.

man kan alltid jämföra sina problem med de som har det "värre" men det gör ju inte att ens egna problem minskar för det. att du inte förstår hur de kan åka in kan bero på att du har mindre blygdläppar och därför inte har detta bekymmer.. eftersom du verkar tycka att mitt problem inte är ett problem och dina inlägg inte tillför mig någonting så kan du helt enkelt låta bli att skriva mer

• Modestie

"klart onödigt" oavsett om det är en svenska eller ej, skulle det stå. Alla ser vi olika ut och JAG tycker kanske man får anpassa sin livsstil efter sin kropp och inte tvärtom. Har man svårare att hålla underlivet rent pga detta får man väl ta sig den tiden då, men att börja på att skära bort k*nsdelar, NEJ! *varning*

• lij

Jag såg ett program om operationer av blygdläpparna och minns att de inte tyckte det var bra, men jag minns inte vilket program det var.

Om du har så stora problem med blygdläpparna tycker jag du borde kunna få operationen betald av landstinget. Har du frågat din gynekolog/barnmorska vad han/hon tycker?

• fnissa

lij

jag visste inte att sådana operationer tillämpades förrän helt nyligen när jag läste på en läkarsajt. så jag har inte hunnit prata med min gyn än.

• Modestie

har man ett verkligt problem får man ju det betalt av landstinget.

Fnissa: Kanske kan man tolka det som att det var ett dåligt skämt att fnissa åt? Låter fortfarande konstigt med blygdläppar som åker in i underlivet vid s*x, verkar för mig mer som att underlivet isådanafall är väldigt stort. Nåja, nog om detta...

• autumn bride

Modestie: du har läst ja...men verkar ju uppenbarligen inte lida av några sådana problem för då hade du inte skrivit så som du har gjort....

Nu tycker jag inte man ska göra sådana här ingrepp för några skönhets skull.

Men man kan ju som sagt ha stora PROBLEM

Tycker du ska ta kontakt med gyn o höra vad de anser och har för lösning på det hela.

• dala82

Kära Modestie
    TS frågade efter erfarenheter, inte efter att inte bli trodd. De som inte har problem med detta kan inte förstå hur det känns.
    "Har svårt och tro att ett par blygdläppar skulle vara svårare att "hålla reda på" än en penis, men skriver du att det är så får jag väl tro dig. Förstår inte alls hur de kan åka in i slidan vid s*x osv "

Nej du förstår inte alls, för du har väl inte det problemet!!! Jag kan förstå vad du menar Fnissa!

Har också hört att de (vilka nu det är) inte direkt råder en att göra en sådan här operation. Men om du har sådana problem att du lider av det varje dag och inte kan njuta av sex så borde du väl prata med någon.

• lij

Modestie

Jo, man kan faktiskt ha så långa blygdläppar att de åker in i underlivet vid sex. Det kan bero på att de är väldigt långa men också att man inte är tillräckligt upphetsad så att blygdläpparna inte svullnat upp och därmed hålls isär och borta från vaginan.

• rocketqueen

Jag tycker att det är upp till var och en att avgöra problemet, och att kunna göra detta utan att bli påhoppad av människor som uppenbarligen inte förstår problematiken.

Svar på tråden Operera blygdläpparna