Operera blygdläpparna
har någon här förminskat blygdläpparna? hur blev resultatet? komplikationer? pris?
har någon här förminskat blygdläpparna? hur blev resultatet? komplikationer? pris?
Skulle inte vara en glad smily där
HÅller med föregående talare... Mitt långa inlägg blev stoppat av ngn anledning... Man ska hur som helst inte blanda ihop könsstympning och operation!
MItt inlägg blev stoppat av ngn anledning så jag testar igen och ser om det går bättre nu....
Jag har själv gjort denna operation och är väldigt glad och nöjd med resultatet. Då känseln tom blev bättre efter operationen så har sexet oxå blivit oerhört mycket bättre. Samt att man nog är mera avslappnad.. Att slippa skav och obehag av div trosor, byxor och cykelsadlar är ju oxå väldigt skönt..
Man ska nog tänka efter både en, två och tre ggr extra med tanke på riskerna som ett ingrepp medför men av erfarenhet före och efter en sådan operation så förstår jag mer än väl varför man kanske går i dessa tankar och jag är väldigt glad och nöjd med mitt val/resultat.
Divina, du har nog sett för mycket p-film :) De allra flesta kvinnors inre blygdläppar sticker ut en bra bit utanför de yttre och det konstoga är att så många tror att de är onormala! Fram för acceptans för sådant som inte medialt framställs som sexigt!
Liknelsen med könsstympning tror jag gjordes mest rent medicinskt, alltså att det innebär stora risker att skära i en så pass känslig del av kroppen och KAN leda till smärta, känselbortfall mm, vilket förekommer både hos kvinnor som könsstympats (kom ihåg att det finns olika sorters könsstympning, med olika ingrepp)och hos kvinnor som opererat sina underliv av kosmetiska/medicinska skäl. jag tror inte att liknelsen syftade på förtryckt sexualitet. Både blygdläppsförstorngar, vaginaförminskningar och olika sorters piercing i intima delar förekommer ju och det kan medföra tråkiga saker om det går snett.
/Fru J med hår i armhålorna, utan smink och inre läppar utanför de yttre, tur att sambon inte vill ha skönhetsideal utan MIG!
Blivande Fru J:
Vad har p-filmer med saken att göra?
Nä men jag visste inte att så många kvinnor hade inre blygdläppar som hänge ut. Men om jag personligen hade haft hade jag säkert opererat mig. Jag skulle inte alls tycka om det. Så därför förstår jag om en kvinna vill operera sig, det är ju trots allt för att man ska må bra. det är det viktigaste för mig.
Glöm inte att alla har olika smak
Man kan ju fråga sig också varför det inte framställs som sexigt att ha inre blygdläppar som sticker ut.
En anledning finns det alltid bakom allt.
Om nu tjejen har ont p g a besvären, VARFÖR då hålla på med annat skit istället för att ge henne ett svar hon vill ha!
pickolina: Kan ju bara tänka mig att det är såna svar som du har gett som tjejen vill ha reda på. Tur att det finns nån som verkligen LÄSER frågan innan man svarar.
Och att blanda in könsstympning i detta sammanhang... HALLÅ???
För det först så ja, liknelsen vid kösstympning dras för att det är ytterst lika ingrepp och kvinnlig könsstympning är förbjuden i Sverige medans samma operationer hos privata skönhetskliniker inte är olagligt. Det är oerhört riskfyllda opertaioner ni talar om där både känsel och annat kan påverkas. Är det så att man har medicinskt problem så är det klart att det är bra om man kan återgärda det men att snitta i underlivet för att man ska kunna bära tighta byxer och cykla bättre - då kanske man bör fundera på sina prioriteringar i livet. Jag vet vad jag pratar om och om ni har läst DN´s ledare de sista månaderna så vet ni att detta är en debatt som är på tapeten.
kluven: Du tror inte att det kan bero på att hon vill kunna göra som hon vill utan att tänka "det kan inte jag göra för då gör det ont", typ då att välja vilka byxor hon vill ha eller ja, cykla, vad det nu är för fel på det. Tror hon vill kunna göra vad hon känner för utan att behöva tänka sig för att det ska göra ont.
Tror nog att du har sagt vad du vill nu men tror ändå inte att det är dina svar hon vill ha.
När jag läser alla inlägg här börjar jag nästan tro att det är något fel på mig. Jag har själv inre blygdläppar som hänger utanför men jag tycker inte det är något som helst fel med det. Ibland kan det ge besvär när man cyklar. Spinning kan man glömma *ler*. Men de killar jag varit tillsammans med har tyckt det varit sexigt med stora blygdläppar så det där att det skulle vara osexigt förstår jag absolut inte. Jag har väl sett några porrfilmer i mitt liv och inte sjutton är det så att just de inte har stora blygdläppar. Har sett både små och stora. Så det där verkar taget ur luften.