Operera blygdläpparna
har någon här förminskat blygdläpparna? hur blev resultatet? komplikationer? pris?
har någon här förminskat blygdläpparna? hur blev resultatet? komplikationer? pris?
ja, gäller det medicinska skäl borde man väl ändå debattera på netdoktor eller dylikt?
Eh...ja, jag läste hennes inlägg. Undrar fortfarande varför man väljer ett bröllopsforum.
Men hörni, det är väl TS som vet hurudana hennes bekymmer är, ELLER?
JAG är EMOT skönhetsoperationer, omskärelse och allt annat som det pratats om här, MEN om det är fysiska problem som påverkar ens människas liv. DÅ är det väl en annan sak??????
jag har inte läst alla svar måste jag börja med att säga och jag har samma problem som du och tänker berätta om mina effarenheter.
jag var som du påväg och vill operera mig för några år sedan pga att jag hade så stora prolem av det, slutade cykla -efter en gång jag cyklat i en kvart låg jag och bölade i 2h som en liten boll för jag hade så ont och då överdriver jag inte.
för att inte tala om ridningen där man ska ha tungdpungten på läpparna varige lektion vart förstörd pga att det gjorde så ont att jag bara grät.
nej jag planerade inte min operation bara för att det var kosmetiskt. men vist hade mina kompiar i mellanstadiet kometerat att när jag hade troser på mig såg det ut som jag var en kille pga bullen mellan benen!
så jag tog upp det med en gynikolog som tog mina besvär på allvar och informerade min så gott hon kunde. för det första är det ju otroligt stora risker som att man tappar känseln i hela underlivet typ... och vad spelar det för roll om blygläpparna kan åka in.
men det värsta är ju att man inte kan cykla m.m. och min gynikolog tipsade min om att jag skulle börja använda smärtstillande receptfri kräm från apoteket enstund innan jag tex skulle cykla och om inte det funkade livade hon att fixa recept på starkere receptbelaggd kräm.
jag opererade min alldrig, det krävs lite mer planering om jag skall cykla, men jag är ändå glad att jag inte opererade mig.
och angående läppar som åker in när man för in penis. det har ju inte problem av längre min pojkvän och jag har bre komunikation och han håller fast dem så det inte är nått problem. när man är tillräkligt blöt allså haft ett bra förspel brukar det inte behövas att man hårer i dem lite heller.
och att inte känna sig sexig för att det blir en bulle i bikinin m.m där håller jag med moraltanterna det är en idé vi fått att porrindustins rakade underliv och småläppar. fånga killar tycker faktiskt att det är fruktansvärt sexigt med stora läppar och jag har fått kompimanger för mina. du vet itne var folk tänkter när folk tittar på dig den där killen som stirrrar på stranden kanske har sätt din bulle och drägglar av tanken på att du kanske har stora läppar.
jag hoppas du hittar en kille som vågar säga at dina läppar är oerhört sexiga och att du provar en smärtstillande kräm. och att du kommer över dina påhittade komplex, för en bulle mellan benen är inget att ha komplex över!
*många kramar*
Sen så ja, forumet är kanske inte det mest lämpliga... men svar får hon ju
TingelingAnna
jag önskar dig också lycka till!
backtomono
kanske la jag det i fel forum men jag tänkte plastikoperation etc.. aja inget jag kan placera om nu.
ska testa netdoktorn och se om jag fåt napp där
Förlåt om jag har låtit så upprörd i mina inlägg, katten i mig vet ni...:)
Förstår bara inte varför man börjar med att bagatellisera utan istället försöka förstå! Men jag har väl tendenser till dessa problem själv, det är väl därför som jag blir så upprörd när folk inte tar en på allvar!
Iallafall, lycka till Fnissa, hur du nu än bestämmer dig för att göra!
frökenEmelie
det där om bulle mellan benen har du faktiskt helt rätt i! :D
jag har en god relation sedan flera år tillbaka, så det är inte för den sk "sexigheten". det är mest jobbigt att de gör ont vid olika aktiviteter och kläms i troskanten/byxan etc. det känns som att de är ivägen hela tiden!
jag är ju inte alls hundra på att göra verklighet av operationen. ville bara ha någon att prata med
tack för ditt stödjande svar!
*kram*
dala82
TACK! :)
Tycker axa du ska hora vad din gynekolog har att saga, kanske kan han/hon ge en remiss for inte ska du behova ga omkring med skavsar!
Nar det galler risken att tappa kansel i underlivet sa tar ju manga en stor risk nar de valjer att foda barn vaginalt. Risken ar stor att man spricker el blir klippt och detta sys sedan ihop. Ni som har arr vet att kanseln oftast forsvinner..