• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • meandmylove

    Så fin klänning du beställt! Jag sitter också och rullar tummarna medan klänningen sys.. skönt att ha det avklarat, ellerhur?

  • widuse

    Här tror jag vi ligger bra till. Klänning, catering, festlokal, fotograf, frisör , sminkning, hyra buss, brunch dagen efter , bröllopsnatt , placeringskort , inbjudningar fixade. Det som är kvar är pyssel som jag är på G med ( syr egna vimplar , samlar syltburkarsom skall kläs i spets etc... festprogram, vigselprogram, solosång på vigseln och val av låtar. Jag har haft en utmattningsdepression för ett par år sedan och vill försöka ta det lite piano så jag inte storknar av stress sista veckorna....

  • yennie

    Ja, hör gärna av dig Neprome om resultat!


    Hur gör ni med dekoration? Vad skall ni ha?


    Vi tänkte ha lite kort på oss på en anslagstavla, dukningen består av röda ljus, murgröna röda rosor och silvriga servetter, funderar på ngt annat silvrigt på borden. Men borde jag pimpa mer?


    Saknar just nu en hårstylist soms kall fixa mitt hår...vill helst inte betala alldeles för mycket pengar så jag hoppas att jag kan hitta ngn sistagångselev från en stylistskola i närheten.


    Håller på med att skriva om personerna i programmet, vad har ni med i programmet annars?

  • junibruden89

    Jag ska ha långa blå ljus blå servetter virkade silverglittriga servettringar folieklädda barnmatsburkar som blomvaser silvrigt presentsnöre utdraget och röda små dekorationshjärtan i övrigt vet jag inte riktigt

  • ekgren

    Grattis tiller ar alla som skall gifta sig! själv blir det på midsommarafton för våran del. Men jag har en fråga till alla!.Har ni betsällt något från ebay? och det har skickas med Eqvick? och hur ser era klänningar ut?

  • Nokaro



    Vår dekoration går i lime-grönt (dominirande färg) och ceriserosa med egentillverkade bordsplaceringshållare av vinkorkar :) Sen får gästerna en liten gåva som går i vin-tema. De får varsin vinkork som är designad med ett hjärta.

    Har också kommit på vilka blommor jag vill ha och det är pioner!


    Här ser ni min klänning som jag ska ha på mig när jag skrider fram till prästen för att möta min blivande:)

  • Neprome

    Så, nu är min klänning inlämnad för justering :) Ändring i midjan och lite där ikring samt sy fast de övre tyget i det undre så när jag lyfter med öglan kommer hela klänningen med ;) Köpte också en underkjol av henne, det gjorde verkligen massor med klänningen samt att jag nu inte behöver korta den :) Pris ca 1600!

    Dukning ja... jag har kört fast!!!!! Vill ha lila tema, inbjudningskorten va med lila band på och i min brudbuket skall det vara lila, men hur jag ska få in de lila förutom servetter vet jag inte... har ni förslag??
     

  • Neprome

    Nokaro--> Jätte fin klänning!!!! Sen är du väldigt brun och fin, hoppas jag har lite färg när den stora dagen kommer!

  • meandmylove

    Idag har jag bokat både smink hår och hotell, beställt kuverten så vi kan skicka ut inbjudningarna. Imorgon besöker vi lokalen. Dukningen blir kandelabrar, buketter/arrangemang på alla bord i färgtemat, beställda färg servetter eller vita linneservetter är inte bestämt. Inget mer bestämt än. Man måste ju få plats med alla glas och tallrikar också så det får ju inte bli för mycket pynt!

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet