• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Maria Jimmy

    Tack så mycket för tipsen. Det där med buffé får jag nog tänka vidare på:) vi hade fundera på tjälknöl och potgratäng/potsallad . Vi vill laga så mycket som vi bara kan för att hålla kostnader na nere så mycket som möjligt.. vill ha mera tips:)) vad kan man göra själv?:)

  • 20110519

    MariaJimmy: Du kan göra egna inbjudningskort och placeringskort. Eller alla trycksaker egentligen, det ska jag göra. Läsk eller annan dryck är det bra att passa på att inhandla när det är extrapris. Guldfynd har nu 20 % på alla gund och diamantsmycken, så kan vara en bra idé att välja ut ringar. Trädgårdbröllop under ett tält är ett bra allternativ, Då antingen kan man hyra ett tält eller om man har små egna partytält så man kan gömma sig under om vädret inte skulle vara fint. 

    Gå igenom vänskapskretsen, finns det någon som kan hjälpa dig med smink? frisyr? manikyr? transport och andra praktiska saker på dagen D =)

    Många gäster? 

  • Bemine14

    Strunta i prov frisyruppsättning om du gör det på salong. Boka tid för en vanlig håruppsättning, billigare men lika bra gjord. Sminkningen kanske du kan få hjälp av någon eller göra själv!? Dj eller färdig spellista från Spotify. Annars säger jag bara Ebay!!!!!! Där hittar du ALLT skit billigt :D

  • LinaNordstrom
    Maria Jimmy skrev 2014-01-11 10:44:53 följande:
    Hej brudar:) Vi gifter oss 28 juni och har inte börjat med något än. Bara datum är klart, har lite smått panik medan mannen än kol lugn som det brukar vara... måste få hjälp, eftersom jag är arbetslös så här vi en tajt budget att gå eftet., vill ha ett fint bröllop i kyrkan med fest efteråt dock i en liten budget... alltså så billigt so möjligt, men ändå ett fint bröllop:) fundera på att göra en mini tårta till oss och till resten muffins (cupcake) samt inbjudningarna och lite annat smått och gott. Men nu mina vänner måste ni hjälpa mig...:) PANIK PANIK PANIK....
    Kuvertavgift?
  • Milli
    Csve skrev 2014-01-10 20:35:41 följande:

    Oj vad du har legat i! Vad duktig du är! =)


    dina stolsöverdrag, syr du två styck av ett knoppalakan eller har du nån annan ide?


    Tack :) Ja jag får tyyyp 2 på ett iaf, fattas 2 sidobitar så de går åt lite mer än ett lakan för 2.. :)
    LinaNordstrom skrev 2014-01-11 09:23:19 följande:
    Wow du kör verkligen all in med pynt, vad fint det kommer bli! Jag hatar att sy så jag förstår om dom där stolsöverdragen känns jobbiga, bara att fålla gardiner ger mig högt blodtryck  

    Nu har vi bokat oss en ny lokal som är på en restaurang som fixar allt! Det känns faktiskt jätteskönt att dom ordnar med brudskål, mat, dryck, dukning, städning och allt sånt som hör till festen, så vi behöver inte ordna med så mkt pynt då dom hade fina rosa ljuslyktor, linnedukar osv att duka med. Vi har tänkt ta ut kuvertavgift på en del av mat- och dryckkostnaden och vi ska avsäga oss alla presenter så då känns det perfekt att restaurangen även har bar till kl 01 så gäster som vill ha mer alkohol än det som ingår till maten kan köpa det där

    Gör väl en lista jag med

    Klart
    Kyrka, lokal, klänning, brudnäbbsklänningar, toastmaster, lekledare, brudfrisyr, makeup (ska göra själv är bra på det, men behöver köpa lite nytt), fotograf.

    Kvar att ordna 
    Ringar, kläder till mannen och sonen, klänning till tärnan, meny, inbjudningskort, gästboken (påbörjad), festhäfte, vigselhäfte, solist till kyrkan (inte säkert att vi ska ha det), prata med prästen, in- och utgångmusik i kyrkan, gästlistan, brudbukett, smycken. Och säker annat som jag inte kommer på just nu   

    Lite stressigt känns det allt... 
    Haha okej ;) Ja jag älskar väl inte direkt att sy jag heller men brukar sy gardiner och något enstaka plagg å sådär emellanåt. Pysslar helst med annat som du säkert förstått på allt pyssel :) Tror också de kommer bli bra bara man blir färdig :))

    Du har ju hunnit rätt mycket du med =)
  • Milli
    Maria Jimmy skrev 2014-01-11 10:44:53 följande:
    Hej brudar:) Vi gifter oss 28 juni och har inte börjat med något än. Bara datum är klart, har lite smått panik medan mannen än kol lugn som det brukar vara... måste få hjälp, eftersom jag är arbetslös så här vi en tajt budget att gå eftet., vill ha ett fint bröllop i kyrkan med fest efteråt dock i en liten budget... alltså så billigt so möjligt, men ändå ett fint bröllop:) fundera på att göra en mini tårta till oss och till resten muffins (cupcake) samt inbjudningarna och lite annat smått och gott. Men nu mina vänner måste ni hjälpa mig...:) PANIK PANIK PANIK....
    Mina råd är också att göra mat och tårta/cupcake själv, de sparar man massvis på..  Mitt största tips är som någon sa EBAY, där är de mycket billigt och jag har köpt i princip allt där. Vissa saker är typ 10 gånger billigare. Min klänning tex kostar bara 620kr med underkjol och frakt Helt ny. Lägger med bild på den så du får se.. Men ananrs kan man hitta mycket saker både på blocket och tradera (man kan ju köpa begagnade bordsdekorationer och dukar osv) Annars kanske man hittar en del i skogen som man kan byta med.. Är dyrt med pysselmaterial och jag som jobbar på panduso vet att man lätt hamnar på tusenlappen om inte mer för material till inbjudningskort (beror ju på hur invecklat man vill göra också så klart) men de har rea nu till 19 januari så tips är att kika där om de finns något du kan använda ändå.. Finns även några dekorväver på halvapriset nu. (fast jag har köpt allt sånt på ebay) ;)
  • Milli
    Maria Jimmy skrev 2014-01-11 10:44:53 följande:
    Hej brudar:) Vi gifter oss 28 juni och har inte börjat med något än. Bara datum är klart, har lite smått panik medan mannen än kol lugn som det brukar vara... måste få hjälp, eftersom jag är arbetslös så här vi en tajt budget att gå eftet., vill ha ett fint bröllop i kyrkan med fest efteråt dock i en liten budget... alltså så billigt so möjligt, men ändå ett fint bröllop:) fundera på att göra en mini tårta till oss och till resten muffins (cupcake) samt inbjudningarna och lite annat smått och gott. Men nu mina vänner måste ni hjälpa mig...:) PANIK PANIK PANIK....
    Glömde bifoga bilderna ;) Denna betala jag alltså 620kr för helt ny med ny underkjol och inkl frakt.. :) Mycket billigare än så blir de inte ;)


  • LinaNordstrom
    Milli skrev 2014-01-11 21:07:26 följande:
    Glömde bifoga bilderna ;) Denna betala jag alltså 620kr för helt ny med ny underkjol och inkl frakt.. :) Mycket billigare än så blir de inte ;)



    Har du fått bort skynklorna?
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet