• ZandraWestberg

    Bröllop 29/6-2013

    Hej!


    Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.


    Finns det fler här??


    Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)


     


     

  • Svar på tråden Bröllop 29/6-2013
  • Annica70

    Imorgon bär det av till Tyskland och inhandla lite dricka .. På söndag ska jag försöka hinna med lite hundutställning.


    Jag har giort färdigt meny tavlan och korsordet som vi ska ha uppsatt på väggen.


    HA en bra helg

  • Miss JH

    Åh Annica, du får berätta om det fanns mycket där sen. Vi åker ju dit på söndag.

  • Annica70

    Oj vilken vecka.. men va skönt när den är över och veta att man gjort så mycket


    Miss JH skrev 2013-05-24 19:21:25 följande:
    Här har det varit en fullspäckad vecka. Ser att ni hunnit skriva en massa. Vi har också önskat oss pengar och angående resan har vi gjort en sida i festhäftet som handlar om resan med foton, lite fakta om staden och vad vi tänker göra där. Så gästerna kan se vad de bidrar till . Börjar känna av stressen som tusan. Imorgon är det 5 veckor kvar brudar! Och veckorna är fullspäckade med både bröllopsfix och en massa annat. Vi ska färdigställa festhäftena inom det snaraste och på söndag blir det som sagt Tyskland för att köpa alkohol. Onsdag har vi samtal med prästen, torsdag ska vi hämta ringen och fredag ska sambons jobb kidnappa honom för lite festligheter inför bröllopet. Ev blir jag hippad nästa helg, annars blir det nog helgen därpå. Sambon tar grabbarna på nationaldagen. Det vi har kvar sen är att köpa sidenband, träna in låten med han som ska spela på vigseln, festhäftena, vigselhäftena, köpa gästbok, köpa snacks, köpa alkoholfritt och maila gästerna om att vi skulle bli glada om de tar med sej kamera och tar massa kort vid borden där de sitter och att det kommer finnas tomma cd-skivor på bröllopet som man sen kan ta med sej hem för att bränna över korten till oss.
  • Annica70

    Jag lovar


    Miss JH skrev 2013-05-24 21:18:49 följande:
    Åh Annica, du får berätta om det fanns mycket där sen. Vi åker ju dit på söndag.
  • Miss JH

    Ja det ska faktiskt bli skönt när denna och nästa vecka är över. Då kan jag pusta ut några dagar innan sista racet inför bröllopet ska fixas.

  • hannijohanna

    Oj, va alla har fullt upp nu! Man märker verkligen att det inte är långt kvar nu! På onsdag är det bara en månad!! :D

    Igår hade vi möte med toastmastrarna och då kom det upp massa småsaker som vem som ska köra oss till alla ställen (frisör, smink, fotograferign mm) och och vem som ska göra vad på detaljnivå... 

    ...Och Oj va det är mycket att tänka på! Hur går det för er med planeringen av den sotora dagen? Vi vigs kl.15, men jag fattar knappt hur vi ska hinna allt innan!  

  • Annica70

    Var på bordershopen i Tyskland och handlade lite dricka till bröllopet. Det var väldigt MYCKET folk... Kan det vara för att det är lönhelg och snart studenttider eller ..


    Vi hittade allt vi behövde från mousseradende vin till brudskålen till öl och annat till mat och fest.


     


     


     

  • Miss JH

    Vi har inte planerat så mycket vilka tider som saker ska ske på bröllopsdagen. Kl 9.00 kommer frissan hit, 12 eller 13 blir det fotografering. 16.00 är vigseln. Maten kommer serveras runt 17.30-18. Vad skönt att höra Annica att allt fanns där som ni ville ha. Imorgon är det vår tur att åka till bordershoppen. Kvart över 4 ringer klockan. Puh

  • JochP

    Min sambo är på sin svensexa nu. Hoppas de har roligt. Har blev rejält lurad i morse och det dröjde länge innan han fattade vad som var på gång. vi har de här ungefärliga tiderna för bröllopsdagen: 10:00 frisören, 14:00 fotografering 16:00 vigsel 18:00 middag. Sen är det inte planerat i detalj, men det blir nog bra ungefär så.

  • Miss JH

    04.15 i morse ringde klockan. Nu sitter vi på bussen på väg ner till Tyskland. Snart ännu en grej att checka av i listan alltså . På onsdag har vi vigselsamtal med prästen och torsdag ska vi hämta ringen. Längtar!

Svar på tråden Bröllop 29/6-2013