• ZandraWestberg

Bröllop 29/6-2013

Hej!

Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.

Finns det fler här??

Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)

• Svar på tråden Bröllop 29/6-2013
  • Annica70
    Heobea: Vad är det som strular med din klänning?
  • Malaina

Igår var en bra dag i bröllopsfixandet, min ring var färdig så vi hämtade den, lämnade in sambons för gravyr! Beställde blommor och köpte en slips till bestman! :) 

Gästboken har vi valt att ha tom bok med svarta sidor, vi har ritat in rutor i den där det står plats för foto. Vår tanke är att detta ska bli vår minnesbok från vår dag. Gästerna får skriva i den (inte i rutorna där det står foto) men det finns mycket plats över! och sen ska vi framkalla bilder från vår bröllopsdag och klistra in i boken. (Inte bara bilder på gästerna utan allmänt från dagen!) Det känns för oss jättebra och roligt.

Nu måste jag bara komma ihåg att köpa lite silverpennor så de inte tar slut under kvällen!

Vi har ju då tänkt skriva lite curiosa om gästerna, problemet är då att vi inte vet något alls om vissa gäster då vi aldrig träffat dom... (Min bliviandes kusiners respektive) Så där kommer det bara bli gift med den...!  Men det får bli så, vi kan inte ringa runt och ta reda på fakta om alla:)  

• JochP

Vi ska också skriva nån rad om varje gäst i festprogrammet. Jag tror vi har fått till de flesta nu, men fortfarande några kvar som man är osäker på. Det är dock bara en på bröllopet som jag aldrig har träffat, sambons jobbarkompis fru. Men min blivande har träffat och framför allt hört talas om henne så vi ska nog få ihop något. Vårt helgfix blir, prata med stället där vi ska ha vigseln för att bestämma detaljer, prata med serveringspersonalen om vad vi vill ha hjälp med under kvällen, prata med cateringfirman om tider och antal gäster. Tror inte vi hinner så mycket mer, jag har tänkt vara ute och plantera om lite blommor också. Trevlig helg på er!!!

• Marjasinus

Vi gjorde ett OSA-formulär på bröllopshemsidan, där fick de fylla i yrke och favorithobby så vi hade något att utgå ifrån till de där beskrivningarna. Men ibland så fyllde gästerna i de ganska sparsamt, men om det är någon respektive jag knappt känner så har jag tagit kontakt med någon jag känner för att få lite uppslag.

Min sambo har varit den där okända respektive på 2 bröllop som vi har varit på, då har jag fått den frågan själv och en av gångerna fick jag skriva hela beskrivningen själv direkt till festprogrammet. 

• Marjasinus

Och vårt helgpyssel blir troligtvis ingenting för vi ska på ett annat bröllop och har svärfar här som barnvakt. Senaste bröllopet vi var på kände jag nästan som om jag var på studiebesök för jag bara tänkte "åh, det där ska vi sno" eller "det där ska vi göra annorlunda/bättre" men idag ska jag försöka slappna av och ha det trevligt istället.

• Heobea
    Annica70 skrev 2013-05-30 21:08:47 följande:
    Heobea: Vad är det som strular med din klänning?
    Jag har olika breda axlar vilket gör att alla klänningar sitter snett på mig. Har ritat om mönstret typ 3000ggr och är fortfarande inte riktigt nöjd. Men ska nog ta maskinen och åka hem till min mamma så hon kan hjälpa mig.
  • kärlekensbrudpar

Det är så man kan fylla i på varje blad och plats för självporträtt el bild på gästen :)

• Heobea

här blir det också bröllopspyssel hela helgen. Vi ska göra klart det sista i festhäftena och så. Hoppas bara att publisher samarbetar med mig. Sedan såklart sy på klänningen.
    Sambon ska dock städa så att vi har en ordentligt städad lägenhet inför sista bröllopsrycken. På måndag blir det stora racet med ostbeställning, jurist, bank, kort och ikea..... spännande. På onsdag blir det ett kortare race till vingåkeer för att köpa kostym till sambon.

Till de där personerna man inte känner så väl har vi frågat den respektive om lite infor, fakta osv. för att kunna skriva en liten rad om alla i festhäftet.

• Miss JH

Sambon blev kidnappad och bortförd i klänning igår av sitt jobb . Han visste verkligen ingenting och blev väldigt glatt överraskad. Idag ska jag göra vigselhäftena så min ena tärna kan skriva ut dem. Ska även försöka ta ett rejält ryck med festhäftena och få dem klara. De har legat och släpat efter länge nu. Ska bli skönt när dem är klara. Och tänk brudar, idag har vår månad kommit !!! 4 veckor kvar nu.

Svar på tråden Bröllop 29/6-2013