• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru E

    Är det inte dags för trådfika snart?!? Blommis - säger som ingis vad händer näst?

  • passionsblomman

    *kramar alla tillbaka*

    Det som händer härnäst är väl det som stod i brevet antar jag. Jag förmodar att det kommer att ligga kallelser och datum/tider till provtagning, samtal med neurologen samt vidare undersökning hos ögonläkaren. Det måste ju handla om att ta reda på hur den här tumören beter sig, vad för påverkan den har mer exakt och vad man utifrån det kan och bör göra åt den. Därifrån lär väl alternativen vara operation eller medicinering skulle jag tro. Att de inte gör något alls för att den bedöms oviktig känns inte så troligt med tanke på trsel, synstörning,migrän etc.
    Gissningsvis kommer jag att få åka på de här olika sakerna inom de närmsta två veckorna, men jag vet inte mer än ni egentligen utifrån vad jag citerade ur brevet-det är samma info jag själv har.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ninnnis

    Blommis, stor kram här också. Jag hoppas du får komma dit snarast möjligt så att du får klarhet i vad det innebär. Jag finns här hela tiden, det vet du. Detta kommer att gå bra!

  • Ninnnis

    J har fördubblat sin vikt på sex veckor och är nu uppe på normalkurvan. Fast på längden ligger han fortfarande under, så han är en riktig liten knubbis

    Jag fikar gärna snart! Denna veckan passar onsdag eller torsdag bäst, nästa vecka är vi ganska flexibla tror jag.

  • passionsblomman

    Idag är jag arg.

    jag är arg arg arg arg aaaaaaaaaaaaaarg

    Fan vad jag är inihelvetejävla AAAAAAAAAAAARG! DemonSkrikandes
    Och den som säger något hurtigt och uppmunrande får sig en smäll-och alla andra också, håll undan jag ber dig för jag är svart som sot sjunger jag med Lisa Ekdahl och hoppas att det går över, är normalt och att allt inte slutar med att jag blir ensam. jav VILl inte ens inte vara arg. Jag vill vara arg och galen och kasta saker-eller åtminstone att något annat alternativ skulle spela någon roll eller ändra på något. Något alternativ jag kan göra. Förutom att tänka fucking jävla positivt och bränna några fler kalorier på crosse.

    Jag har gått min utomhuspromenad i solen (fan vad kallt!)
    Avverkat min halvtimme, 6 km och dryga 300 kcl på crossen (åh så duktigt!)
    Ätit lagom lite mat, fast inga grönsaker (fuck it!)
    Låtit bli att ta en självmedicinerande ångestdämpare i form av en välvald påse med smågodis. (Bra PB, du låter bli att bete dig som en inburad uttråkad kanin som äter ihjäl sig i ren uttråkning, mycket sunt!)
    Pratat allvar med min sambo om vikten av att hålla ihop, humöret uppe, ta vara på varandra och dagen (fan vad klok jag är!)

    Kan jag få slå sönder något nu?

    Sådärja, nu har jag betett mig som ett egoistiskt självupptaget svin också-bara vräkt ut mig dynga och jag är så arg att jag inte ens har lust att be om ursäkt. Men jag ber däremot om en aning tålamod och överseende och vill gärna lova, att imorgon, en annan dag, har det nog gått över.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • lanovia 08

    Blommis jag har inte lyckats ta mig in o skriva ngt efter att vi kom hem. Mitt humör har dippat ganska rejält så jag har tänkt massor på dig utan att få ur mig något. Något hurtigt tänker jag inte bjuda på utan bara en enkel lite kram. Och en slagpåse, vräk ur dig.

  • lanovia 08

    Också kan jag meddela att vi hade en kanonvecka med sol bad och värme. Det har varit riktigt jobbigt att komma tillbaka till kylan o vardag.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård