• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

    Jag är så trött på och av all migränen och spänningshuvudvärken att jag bara önskar att jag kunde lämna in min skalle på verkstad och leva helt huvudlös(t) ett tag. Det vore något! Kanske inte så kreativt, men smärtfritt och vilsamt, inbillar jag mig.


    Sambon har jobbat natt och sover däruppe. Sonen är krasslig och hemma idag, så han ligger i soffan och spelar. Jag är för trött av migränen för att orka läsa min bok, så jag har skittråkigt.

    Vad gör ni?


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman

    Jag jobbar! Och här finns en hel del icke-barn (av det manliga könet) som kräver uppmärksamhet av mig. Hela tiden. Nu. Och då handlar det inte om nå't trevligt utan bara rapporter och skit.

    Ingis! Kul att höra från dig. Skönt att det ändå funkar bra med de små, men hoppas ni får vara friska nu.

    Här har väl inte hänt så mycket nytt annat än att K o T har fått ett småsyskon over there... Och ärkeaset hade inte stake nog att berätta det själv för dem.
    Dessutom så hör han inte av sig till dem längre, har inte ens svarat på sms senaste tiden.

    Det har varit mycket sjunga i helgen för mig och flickorna.
    Lite tacomys i lördags.

    Annars så har livet sin gilla gång. Varje dag när telefonen ringer så undrar jag hur illa pappa och/eller mamma ramlat denna gång, eller om det är mamma så blivit ännu sämre osv... Typ så.

  • Norrskensflamman

    Blomman... migränhelvetet... jag kan inte säga något tröstande ens, för jag kommer inte på nåt Bara sträcka ut en hand och badda din panna med en sval, fuktig handduk...

  • Fru E

    Blommis-akupunktur!!!!!!!

    För övrigt börjar jag bli smått stressad över tanken att lillebror säkert tittar ut i mellandagarna Obestämd och att han inte kommer att ligga med huvudet ner som han ska. Än verkar han snurra runt och jag har svårt att säga hur han ligger ibland..........

    Blommis-påtal om hunduppfostran, har ni tittat på Cesar MIlan (stavar han så??) jag och maken plöjer igenom alla hans avsnitt många kloka tankar. Maken har tom börjat fostra hundarna på dagis

  • passionsblomman

    Jäkla egofamilj! det var visst ngt myyycket viktigare o mer intressant på TV än just det där jag ville se. Typ "How I met your mother" eller ngt annat högintelligent.

    EA, nä, vi har inte den kanalen, så jag har eg aldrig sett ett enda sådant där hundfostrarprogram. Skulle väl behövas-han kanske kan göra ett med min hund i huvudrollen!


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fru E

    Blommis-ni kan se dem på nätet eller ja veckans avsnitt iaf. Går även att ladda ner även om man inte får säga sådana hemska ord

  • passionsblomman
    Fru E skrev 2012-11-05 18:12:49 följande:
    För övrigt börjar jag bli smått stressad över tanken att lillebror säkert tittar ut i mellandagarna Obestämd och att han inte kommer att ligga med huvudet ner som han ska. Än verkar han snurra runt och jag har svårt att säga hur han ligger ibland..........
    Varför är inte mellandagarna bra? Och varför tror du det?

    Jag visste nog btw aldrig hur ungen lågObestämd-folk verkar ha en jädra koll på exakt vad det är som buktar var, Förvånadmen jag tyckte mest att det blev mer och mer trångt och förbaskat kissnödigt, halsbränna och snabbt mätt-snabbt hungrig.
    Ja, på slutet, när han bökat sig neråt dit där de ska vara, då blev det ju lite lugnare-men EA, det är ju massor av veckor kvar! Än kan han väl få slå lite volter! Baby

    Haha! Tänk-snart är den här, bebisen! Din bebis! Jäklar anacka!FörvånadSkrattande
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Hvidbrud

    Fru e J slog volter in i det sista- fördelen var att jag fick ta hela värkarbetet på bb. Det blir trångt där inne och jag reor filuren kommer vända sig rätt i januari! Och statistiskt sett föder förstföderskor en vecka efter bf. Har jag för mig. Häng i! Kramar om!

  • Fru E

    Blommis, Hvidis-försöker intala mig själv det med att jag kommer att gå över och han vänder sig rätt . Som bekant är jag mästare på att nojja.......

    Lanovia-fått sova liiiiiiite mer nu

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård