• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor

    Här sitter jag och borde skriva konfirmandtal intör konfirmationerna på lördag, men har så mycket att läsa ikapp här!

  • Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2011-05-05 13:07:12 följande:
    Det är tyvärr allt jag orkar med just nu. Mår sämre än vad jag gjort innan. Men inser också att det bara är att härda ut några veckor så släpper det förhoppningsvis.
    Går in i v 12 idag, så nu är snart den osäkraste tiden förbi.
    Kram vännen! Vecka 12, wiihii!
  • Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-05-05 15:53:43 följande:
    Ingen baby, bara en evig väntan på något
    Mäh?!

    Jag har varit på vattenjympa och ska nu äta makens pannbiffar med stekt lök och potatis
  • Hvidbrud

    Ninnis: åh, det låter härligt! Jag har rakat armarna och trimmat muffen i blindo... Lättare att passera nu än genom urskogens lianer!
    Fick precis sms från min bror att min pappa är på akuten med ev blodpropp i benet. inte kul. Förhoppningsvis är det inget, men med hans sjukdomshistoria är det ganska troligt att det är en propp. Han är inne på röntgen just nu, så vi får snart veta.

  • Leksi

    Åhnej Hvidis!! Förvånad Hoppas det inte är en propp. Sånt vill vi ju inte ha nu, du ska ju precis till att föda barn för guds skull. Håller tummarna! Kram

  • Hvidbrud

    Jo, det var propp. Men han blir hemskickad med medicin och han får stanna hemma från sin golfresa till Irland, så nu är han iallafall hemma när babyn kommer...
    Får sån lust att skälla på honom, att han ska leva nyttigare, sluta röka, dricka mer vatten och inte vara en sån arbetsnarkoman! Men det hjälper ju inte. Får ta och hälsa på i morgon och se om han behöver något!

  • Hvidbrud

    Ingen baby inatt heller!

    Flamman: hur gick det på daten? Vackrast i stan förstår jag att du var, men hade ni trevligt? Fick ni något gott att äta? Fick han dig att känna dig bra? Nyfiken!

  • Ninnnis

    Hvidis, vad läskigt med din pappas propp! Hur mår han nu? Jag känner igen det där med att vilja skälla på sina föräldrar, men det hjälper ju inte precis som du säger.

    Ingen Elvis än alltså? Envis rackare

    Jag är också nyfiken på Flammans dejt!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård