• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

    Jag har iaf fått bekräftat nu att det är sant det som typen jag lever med sa. Han har avsagt sig all behandling och skrivit ut sig från psykiatrin

    Just nu är jag alldeles blank inuti. Vet inte vad jag ska göra. Så just nu är det kanske bäst att inte göra nånting. Får fundera lite på mitt nästa drag.

  • Hvidbrud

    Flamman. Kramar om. Förstår att du känner dig blank. Ja, vad ska man göra? Ett sånt jäkla läge. Tycker att det ska komma ett rymdskep och beama bort honom. Woops, så var det en ställning som man kan förhålla sig till och komma vidare ur. Men det lär ju inte hända... Kramar om och håller hand, hjärta och inbox öppen vid behov. Du är värdeful, kommihåg att andas och lysna till ditt hjärta och inre röst. Du har svaren, det är bara så svårt att höra vad de är när man står i en jäkla känsloorkan i mitten av en vit skummande fors precis när skogen avverkas med motorsåg omkring en ! Andas.

  • Fru sy
    Norrskensflamman skrev 2011-04-01 13:23:26 följande:
    Fru Sy, när är du beräknad?
    Massa kramar till dig Flamman!!

    Det är beräknat till 23 april.
  • Leksi
    Norrskensflamman skrev 2011-04-01 13:08:03 följande:

    Jag har iaf fått bekräftat nu att det är sant det som typen jag lever med sa. Han har avsagt sig all behandling och skrivit ut sig från psykiatrin

    Just nu är jag alldeles blank inuti. Vet inte vad jag ska göra. Så just nu är det kanske bäst att inte göra nånting. Får fundera lite på mitt nästa drag.


    Åh nej Flamman Gråter Det var ju precis det han inte skulle göra!! Skrikandes Jäkla skit.
    Det är nog klokt att låta det sjunka in lite innan du agerar. Hvidis skrev så klokt - bara andas.

  • Leksi
    passionsblomman skrev 2011-03-31 21:40:35 följande:
    Nu: Hejdå tråden! Jag åker till Stockholm och min kompis som ska fira mig med att ta med mig på galej. Det passar ju fint att jag återigen är ap-förkyld, precis som jag var på riktiga födelsedagen, men det skiter jag i den här gången med. och hostan tänker jag ta död på under morgondagen, så det blir lugnt när vi ska gå ut bland folk på lördag.

    Åh dessa förkylningar...! Jag vet precis vad du pratar om. Både Alfred och jag har varit dunderförkylda sen i måndags, sjukt jobbig vecka. Men jag hoppas du vaknade i morse och förundrat upptäckte att du kunde andas genom näsan och att du känt dig friskare och friskare vartefter dagen gått.  Önskar dig en härlig resa och underbart galej! Skål

  • Leksi

    Undrar vad Lanovia gör nu...?
    Kanske sitter på en balkong med ljumma vindar mot sina bara ben och hör havet klucka mot stranden i mörkret?  Eller strosar med en sovande E i barnvagn längst en strandpromenad och tittar på armband, väskor och turistiga t-shirts?
    Hoppas att flygresan ner gick bra och att de får vara friska allihop så de kan njuta av sin välförtjänta resa. Solig

  • Leksi
    Fru sy skrev 2011-04-01 20:19:39 följande:
    Det är beräknat till 23 april.
    Jag var beräknad till 18 april förra året *blir nostalgisk* och vår A kom ju inte förrän 4 maj!

    Men jag tror nog Orvar kommer snart så som han förvärkar och håller på... Jag tror den 4/4! D.v.s. på måndag!

    Hittade ni några fina kläder på shoppingturen? Är så glad för din skull att ni får den här tiden nu så du hinner till IKEA, baka lite och förbereda så som man vill innan bebisen kommer.
  • Leksi

    Ninnis, du har så nätt och fin mage!
    Mår du bra nu förutom huvudvärken som kommer ibland?

    Hoppas du får en härlig & rolig helg!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård