• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Bara idag har jag hunnit få tre bamsekramar och lika många stöttande axelkramningar. Detta på 2 timmar. Visst har jag fina kollegor?!

• Ninnnis
    Fru E skrev 2011-03-31 14:13:06 följande:
    *vinkar till alla*

Läser allt ni skriver men har inte så mycket att tillföra. Ska om en stund bli distraherad av tjejerna med en shoppingtur och fika = VÄLBEHÖVLIGT!

på er!
    Kramkramkramkramkram!
  • Ninnnis
    muggles skrev 2011-03-31 14:13:59 följande:
    Vi var på TUL igår; Ada och Beda väger knappt och drygt 1400 gr och är pigga och livliga. v32 imorgon!

Daa: när var det du födde? V36 el 35?
    Fina Ada & Beda!
  • Ninnnis
    passionsblomman skrev 2011-03-31 14:17:18 följande:
    Ninnis, Ja visst krånglar de till världen ibland de där andra i hushållet, med att inte fatta att man har RÄTT och de BÄSTA förslagen.
    Eller hur?!
  • Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-03-31 14:59:08 följande:
    Tack snälla, rara, fina du

Föressten, tack ALLA i tråden för att ni finns och stöttar mig. Ni kan nog aldrig förstå hur viktiga ni är för mig!!
    Jag tänker ofta på er och era stöttande ord när det känns som jobbigast, och så fingrar jag på det fina halsbandet och upprepar KÄRLEK och RESPEKT.
    Just nu känns det som att man får lite av den varan, ialla fall från maken. Men desto mer av er och av mina vänner och underbara kollegor som också stöttar mig enormt.
    HjärtaHjärtaHjärta
    Fina Flamman!

Det glädjer mig att du har fina stöttande mäniskor även i din omedelbara irl-närhet. Du är värd all kärlek och respekt, från alla. KRAM vännen! 
  • Ninnnis

Jag har roat mig med att lägga in en ny magbild i galleriet. Nu ska jag fortsätta jobba så jag kan åka hem och packa inför morgondagens tripp till Göteborg. Jag ska på tjejhelg med mamma och lillasyster

• Fru E

*fångar alla kramar*

Har varit och shoppat med tjejerna, farligt att shoppa när man är lite låg blev även nya handtag till alla innedörrar i huset vilket är välbehövligt eller vad sägs om guldiga handtag med trädetaljer som samtlige hänger på sne

Flamman-skickar en STOR KRAM till dig med

• Fjällbruttan
    Norrskensflamman skrev 2011-03-31 08:25:34 följande:
    Tack för alla kramar. De behövs...
    Det som inte fick hända har hänt och jag är helt bedövad och vet inte vad jag ska göra.
    Det blir inge mer medicin eller besök, han har friskskrivit sig själv och kommer inte ha nåt mer med dem att göra.
    Säger han. Det KAN vara ännu ett sadistiskt utspel från hans sida för att straffa mig, men så säger han iaf.
    Så det är ganska kört känns det som.
    Jag är på så satans jävla dåligt humör så jag kan komma och spöa skiten ur honom, UTAN traktor!!
    Vilken mupp!!! Jag saknar ord för hur korkad han är....

Kramar om i mängder och du vet att du kan ringa... eller kom förbi
    Nog sätt ja på kaffehurran och tar fram mjukbröe om du snärtar förbi  
  • Fjällbruttan

Kramar om alla och tänker på er men jag ska lugna ner mig innan jag faller till ro och läser här!

Idag lämnade jag huset och ungarna med deras pappa, (som för tillfället står på -1157 sådär) och drog i väg på skoter... jag blåste 6 mil på en timme, över fjäll och sjöar i rena etret bara för att få se nåt annat än väggarna här hemma....

Saknar er!

Kram kram kram!!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård