• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

Men BRUTTAN!

Här får du läsa något du kan antingen välja att garva läppen av dig åt-eller kan du i lugn och ro göra dig av med lite behov av att läsa lite lus av någon. Hihihihiiii!

www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3947692-1.html

Det är så D U M T så det trotsar ta mig tusan tillochmed naturlagarna.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Hvidbrud

Blommis: ja, den tråden.... Se vad bröllops-Bella börjat släpa in... Stackars tjej! (om hon nu är på riktigt!)

• passionsblomman

Hvidis, det är klart hon inte är på riktigt! Där bakom sitter någon slusk och garvar eller annat onämnbart. Tror jag.

Nu: Hejdå tråden! Jag åker till Stockholm och min kompis som ska fira mig med att ta med mig på galej. Det passar ju fint att jag återigen är ap-förkyld, precis som jag var på riktiga födelsedagen, men det skiter jag i den här gången med. och hostan tänker jag ta död på under morgondagen, så det blir lugnt när vi ska gå ut bland folk på lördag.

Sköt om er allihop och  särskilt stort lycka till för EA´s del.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Hvidbrud

Ja, det får man verkligen hoppas!

Ha en underbar resa, finaste du! Klart att du blir frisk som en nötkärna i morgon. Så härligt att komma bort lite och få lite omväxling och tanka kompiskärlek! Kram på dig! Ha det nu helt underbart!

• Ninnnis

Kraaaaaaaaaaaaaam Bruttan! Om du behöver kräka av dig så är min inbox öppen.

Hoppas du får en jättetrevlig helg i Stockholm, Blommis! Det låter kanon med kompis och galej, det tror jag är precis vad du behöver.

Hvidis, hur är det idag?

Nu ska jag gå och duscha och sedan joina maken och vovven i soffan en stund. Vet inte om jag hinner in här innan jag åker imorgon. Annars - hoppas ni får en fin helg utan tjafsiga makar, sjuka barn och dylikt. Kram på er!

Den där 45-kilostråden var ju bara trams, förresten.

• Hvidbrud

Jo, ninnis, lilla e har reagerat på mässöingsprutab pch haft över 39graders feber ( får bara nudda örat med termometern och ändå når den så högt!) Alvedon biter inte riktigt helt, så hon har varit som en 9månadersbaby i två dagar, särskilt idag. Vill bara sova på min skuldra och bäras hela tiden och orkar ingenting... Så min rastlöshet har haft fullt upp att göra annat. Elvis var inte så glad för att bli sovd på i 2 timmar, så han buffar runt så hela jag skakas med. (på riktigt!) Min lille brottare som gör nacksving på sig själv!

Hoppas att du får en underbar helg ninnis! Vad tomt det kommer vara här inne då! Ingen ninnis, ingen blommis och ingen lanovia! Vi andra får se till att fylla på en massa så de har lite att läsa ikapp när de är hemma igen! Eller hur? KRAM!!!!!

• Fru sy
    Hvidbrud skrev 2011-03-31 22:22:44 följande:
    Fru sy: allt väl idag? Hur blev havreglarnen? Satte de igång något?!??
    Allt är bra här! Har varit och lämnat nya prover idag, skulle vara fastande sedan midnatt så mådde lite dåligt innan jag fick i mig frukost men nu känns det bra.

Gick kanon att baka igår, så mysigt att kunna göra ngt sådant igen. Sen hade jag en fikakompis här med hennes halvåriga son, mysigt! Sen sov jag resten av eftermiddagen... Blir trött av att vara igång, men det blir lite bättre för varje dag.

Ska ha en lugn förmiddag nu, i eftermiddag skall vi shoppa lite bebiskläder Sen i helgen kommer goa kompisar hit så vi har sagt till Orvar att stanna i magen över helgen Men jag kanske ska gissa på 17 april som jag gjorde från början igen, han verkar ju trivas där inne...
  • Norrskensflamman
    Fjällbruttan skrev 2011-03-31 19:21:12 följande:
    Jag är på så satans jävla dåligt humör så jag kan komma och spöa skiten ur honom, UTAN traktor!!
    Vilken mupp!!! Jag saknar ord för hur korkad han är....

Kramar om i mängder och du vet att du kan ringa... eller kom förbi
    Nog sätt ja på kaffehurran och tar fram mjukbröe om du snärtar förbi  
    Bra att veta vart man ska åka om man är kaffesugen
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård