• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

Flamman, jo det är det som det betyder. Att man spricker även därbak så att säga. *får svimningskänslor*

Alltså FATTA vad kvinnor har genomlidigt innan vi hade bra förlossningsvård! OCH genomlider världen över än idag, där de fortfarande inte har det! Om man inte kan "laga" en sådan bristning, inse hur livet sedan skulle bli då....

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • muggles

Flamman: jag blir riktigt förbannad över din mans attityd när jag läser. Bäst jag inte skriver ngt mera om det

• muggles

Stort grattis till Andbeyond för Mary! Men usch för bristningen!!!

• Hvidbrud

Flamman: jag ska nog också låta bli att säga något om hans attityd. ... Grrrr morrrr.... Är han så hungrig får han fan ta en banan och inte låta sitt dåliga humör kombinerar med lågt blodsocker gå ut över dig! Grrrr... Morr....

• lanovia 08
    passionsblomman skrev 2011-03-30 13:38:05 följande:
    OH! Lanovia, ha en underbar esa! Hoppas verkligen att allt går helt över förväntan och att ni får njuta fullt ut. det är dig SÅ väl unt!

Flamman, men jiiiiises. *skakar sakta på huvudet* Kanske kommer han inte hem, för psykopaten tycker det är bäst med en "några dagar i rad-session"?

Klockarbol, vad KUL att se dig! Den där gråten, ja de vet man aldrig vad som kickar igång. Nu var det faktiskt änge sedan när jag tänker efter....

Hvidis, nämen REDAN kan det väl ändå bara inte vara? HUR kan andras graviditeter gå så jäkla snabbt???

Lanovia, hur det är? Jo, jag hostar. Och hostar. Och hostar. Och det är ungefär allt jag mäktar med, förutom att släppa ut Truls så han får kissa lite. Det är beige. Nu kom posten, så nu ska jag kolla ifall mina provresultat kommit på den där röntgen....
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Tack Blommis!
    *kramar om och hoppas verkligen att du kan få må bättre snart*
    Igår hos BM när hon tog prover frågade hon om jag hade några problem med sköldkörteln, tänkte genast på dig.

Undrar också hur fort andras graviditeter går, känns som att de flesta här precis blivit gravida.
  • lanovia 08

Flamman jag blir så j.... förbannad. Hur mycket skit och dålig attityd skall du behöva ta? Så du får inte veta något om dagens besök?

• lanovia 08

AJ vilken bristning andbeyond drabbades av.
    Skicka henne massa styrkekramar Blommis.

Och ni andra som snart skall föda få inte panik över bristningar för detta. Det där är ovanligt.

• lanovia 08

Nu står maken här och stamar och tycker han skall få komma åt datorn. Jag skall gå och packa necessären och önska att klockan kunde hoppa fram 8h så vi får vakna och ge oss iväg. Känner mig som en liten barnunge inför julafton.

Ninnis 1v är det vi skall vara borta.

Hejdå och kram alla goa tjejer. Ses i slutet av nästa vecka. Jag förhoppningsvis lite brunare och utvilad.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård