• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru sy

Bara en liten kort uppdatering från mig. Läkaren ringde upp mig igår, mina levervärden var fortfarande förhöjda på proverna som togs i måndags, men det var ingen höjning sedan i söndags. Har lämnat nya prover idag hos bm så väntar på att läkaren ska höra av sig om svaren på dem i em. Utifrån de får jag veta om jag ska ta nya prover imorgon och hur vi går vidare. Men det som bm kunde kolla såg bra ut, så har bestämt mig för att inte oroa mig. Bm trodde att om vi inte åkt in och kollat för min huvudvärk i söndags hade levervärdena aldrig upptäckts eftersom jag inte hade nga andra symtom, och då kan det ju inte vara ngn fara tänker jag... men nu när man hittat det måste det följas upp, och det är ju bra. Nu har vi ju kommit så långt så det skulle ju inte göra ngt om jag behöver bli igångsatt heller.

Magen hade växt 2cm sen förra veckan oxå, så Orvar borde ju växt tycker jag!

• passionsblomman
    Ninnnis skrev 2011-03-30 14:02:14 följande:
    Det låter inte som någon vidare bra kombination, nej... *kramar lite försiktigt*
    Tack ska du ha!

Fru sy, ojdå! Vilken tur att det upptäcktes!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman
    Ninnnis skrev 2011-03-30 13:46:10 följande:
    Flamman, hur dags ska han till läkaren? Har han ändrat sig angående om du ska följa med eller ej? Hoppas det blir ett givande besök oavsett. *kramar om*
    Jag inboxar
  • Ninnnis

Fru Sy, vad bra att de kollar upp dig ordentligt och att det inte verkar vara någon fara.

Nu ska jag köra till HM och köpa minibyxor med 10 % rabatt på clubdagarna. Sedan ska jag hämta vovven på dagis och köra hem till maken och svärmor.

Ha en trevlig onsdagkväll!

• Soldemor

*pust, pust:*  tittar snabbt in innan dagens skörd av konfirmander och konstaterar lite irriterat att jag inte hinner läsa ifatt. Jobbar jättelång dag idag och far och flänger mellan olika saker.  I morgon kväll lämnar vi Solde till hennes älskade gubbar och på fredag jättetidigt åker vi till Stockholm och Romeo och Julia. Förhoppningsvis blir det någon lugn stund på hotellet så jag hinner läsa lite här.

Jättegrattis till familjen Andbeyond, kramar till alla! Puss på er så länge, ni finns i mina tankar när jag inte hinner vara här!

• passionsblomman

Fasen! Jag postade Andbeyonds mess i fel tråd!
    nåja här kommer det i rätt:

"... jag ammar mest hela tiden och fascineras av att det finns så mycket kärlek här i vår nya familj. jag trodde jag var lycklig innan
    Förlossningen blev speciell. Trög i starten och alldelels för snabb på slutet. 60h latentfas med regelbundna värkar. Sedan, efter värkstimulerande, kom sista 6cm och bebis på 2h.
    Blev tyvärr en sfinkterbristning som följd, så jag har mycket ont, så det tar ett tag innan jag är tebax i form och till datorn.
    Hälsa alla och du får uppdatera med det jag srev om du vill.
    stor kram Andbeyond"

Ååååh Andbeyond vad ont och gräsligt det låter!

• passionsblomman

Mer info (efter intensiv utfrågning från min sida)

De har visst varit bra på sjukhuset, och tagit det säkra för detosäkra och sytt på plats. Andbeyond är "bara" 30% trasig (ryyyyyyyyyyser i hela kroppen) och kommer att kunna bli helt återställd med knipövningar och tålamod.
    Hon tycker det känns surt när hon hela tiden varit så positiv till allt och så belönas med det här. "men Mary mår utmärkt och jag läker så det är bra. Jag diggar mina Diklofenak rätt hårt just nu dock. "
    Hon har maken hemma 2 v och sedan mamma som hjälper så det känns tryggt.

Shit shit shit! Vad värdelöst att det skulle behöva bli så för Andbeyond! Att ens klara att rita en smiley ihop med samma mening där man ens tänker på sin brustna ringmuskel. Nä STACKARS stackars! Fyy vad ont och verkligen skit-hemskt i ordets sanna bemärkelse!

• Norrskensflamman

Jag vet inte riktig vad en sfinkterbristning betyder, men jag misstänker att det har nåt med rumpan och bristning och djävulsk smärta att göra    Så jobbigt Andbeyond!  Men härligt att Mary mår bra!

Tyckte det var nog djävligt att spricka i muffen och sy på flera ställen, sen få infektioner och svamp i såren OCH få hemmorojder som man fortfarande inte blir av med. Men det här låter ju ännu värre !

• Villemoa

Rrrrrryyyser jag också när jag läser om Andbeyonds sfinkterbristning!! Fy för 60h latensfas och sen barn på 2h!!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård