• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Flamman: kramar om. Nä, känslokyla är 1000ggr värre än -18! Det klarar man inte i längden. Jag hoppas verkligen att det kommer att få relationen på hjul igen! Kram igen!

• Fjällbruttan

Tänker på er men är totalt väck... jag har blivit dunderförkyld och hostar lungorna ur mig
    (kan Blomman ha smittat via cyberspace?? ) och tar astmamedicin tills jag skakar hela jag..
    En mindre trevlig biverkning jag får av bricanyl.

Grodan är snorig och klängig till max och vill inte göra någonting själv och har haft ont i magen och diarré i helgen så nu äter hon bara välling.

Lilla Vild är hemma idag med jätteont i magen och har haft diarré hela natten och i morse och har nu feber

Som grädde på moset är stora tjejernas pappa sjukskriven så de är hos honom så jag har längtan att tampas med och inte en sekunds hjälp på eftermiddagen, alltså är vi tre på toa när jag behöver kissa..suck...

Och som körsbär på grädden så har maken ledigt ons tors....INTE ... för chefen ska bort och han måste jobba så där rök den vilan också....

Bläääääääääääääääääää

Så, nu har jag gnällt färdigt!  

F´låt!

• Fjällbruttan

Flamman, håller tummarna för att det blir ett bra resultat imorgon!
    Och att du får gehör för dina tankar och funderingar och att medicin börjar ätas!

Vi hade -17,5 men det är som sagt no shit mot den kyla du har hemma!
    Lämnar de varmaste kramar!

• Fjällbruttan
    Hvidbrud skrev 2011-03-28 22:01:19 följande:
    Heja Ruth! Så vill jag också föda! Shit vad jag grät! 5v 5d....
    Maken kom hem från jobbet och undrade vad jag andades så konstigt för
    Jag sympatiflåsar ju!!!

Och som jag skrattade när hon först gnällde och sen sa "-Nä nu låter jag som min tvååring!!"
  • Fjällbruttan

Eftersom Grodan redan bajsat sex ggr idag kan jag inte skylla på det just nu, men jag tänker avvika ändå för hon är så grinig...

Lanovia, hoppas allt går bra hos BM!!

Kramar till er alla!

• Ninnnis

Stoooooooor kram till Flamman och Bruttan!

Nu ska jag gå och träna lite innan det är dags för tjejmiddag på stan. Det verkar som att morgondagens bjudmiddag blir flyttad (delvis för att jag inte kan) så det verkar som att jag både får vara hemma med killarna imorgon och få finmiddag en annan dag

• Fru E

Hvidis-kolla denna sidan jag fick hjälp med mina citrusträd eller ja om de överlever vet jag inte än
    swefig.webs.com/

• Fru E

Vi har med fikon, de står längs med garageväggen varmt och skyddat läge. Vissa sorter ska man kunna plantera utomhus och kunna skörda fikon medan andra får stå i sin kruka tror jag

• passionsblomman

Villemoa, Jag har den äran att gratulera!

Du får en blomma av mig också, den är inte heller tagen i år-men snart  sitter där nog tusen små solar i dikena.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård