• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

ja det stämmer att jag är i v6 nu och imorgon skall vi till MVC. Kommer nog kännas mer på riktigt då.

Vem var det som frågade??  Vi åker på torsdag.

• Fru E

Lanovia-känns bäst att testa när maken är hemma, speciellt när han är borta en hel vecka. Tjejkompisarna har lovat att aktivera mig hela veckan

• lanovia 08

Fru E kan jag förstå. Vad bra att de underhåller dig.

• lanovia 08

Nej nu skall jag ta mig ut på promenaden jag längtat efter hela kvällen tyvärr hann det bli mörkt. Har suttit och skrivit CV och letat jobb, dött som i graven.

• Hvidbrud

Grattis på födelsedagen, villemoa! Hoppas att du får en underbara dag! Kram och grattis!

• ingenjörsbruden
    lanovia 08 skrev 2011-03-28 21:14:06 följande:
    ja det stämmer att jag är i v6 nu och imorgon skall vi till MVC. Kommer nog kännas mer på riktigt då.

Vem var det som frågade??  Vi åker på torsdag.
    Men ..................GRATTIS! Va härligt!

Herregud vad jag har missat massor här.....
  • ingenjörsbruden

Busan har haft 40 gradig feber lör-mån men druckit o ätit en del......slitigt.......febern brakde lördag natt....
    På lördagen så slet jag o jordförbättrade i vår stora rabatt, maken försökte göra första hjälpen på våran sorkangripna gräsmatta o MoMo var o passade vår lilla loppa.....Så man var ju rätt sliten på söndagen av både febrigt barn o trädgårdsslit.

Har nu fått upp skott på 3 sorters tomater....ska bli gott i sommar....har även frösått Blomma för dagen och luktärt.
    Härligt med trädgård! O så var vi iväg o inhandlade den där vattenstenen som vi fick presentkort till på våran 65 års fest....för 2 år sen...typ....jisses vad tiden går.

Vikten pinnar på neråt...har stått still ett tag....kollade mina sockervärden för skojs skull....hade farligt högt fastesocker på morgonen....men den har sjunkit undan för undan nu....så nu är den rätt ok....men inte helt ok.
    Resten av dagen är den ok.
    I fredags tog jag på ett par byxor som jag inte haft på 1,5 år så det känns gött!

• Hvidbrud

Vad duktig du är Ingis! Åh, längtar efter mina gamla byxor.... fast de är säkert helt omodärna när jag väl kan komma i dem... Ha ha!

Känner mig sådär rastlös... Inte skönt att sitta, inte att ligga, inte stå, inte sova, inte titta på tv inte läsa. Det kryper i kroppen och jag kan inte koncentrera mig om något. Ska det vara så i 5 v till?

Nä, jag får väl gå och väcka gubben så han inte kommer försent till jobbet, fast jag orkar nog inte lysna på honom heller...   Vill nog bara hitta en håla att krypa ner i och gråta lite...

Vknade kl 2 ab mardrömmar om fosterbarn. Ena ungen, av tre, var så ond och elak, Vaknade av att han hotade mig med en sax för att jag skulle låta bli att lägga mig i hur han behandlade sina syskon. han var typ 6år! Var får man allt ifrån? Jag kände mig så handligsförlamad!

(Förlåt totalt neggoinlägg...)

• Ninnnis

Hej!

Välkommen till världen lill Mary! Jag ser fram emot att höra allt om förlossningen Hjärta

Grattis på födelsedagen, Villemoa! Hipp hipp HURRAAAAA!

Jag har haft en härlig helg i Trondheim. Min andra väninna kom halva helgen som överraskning, henne har jag inte sett på jättelänge. Väninnans lilla son (ett år på söndag) är helt underbar, skrattar så fort man tittar på honom, äter allt man matar honom med, somnar så snart han läggs i sin säng och sover 11-12 timmar i streck. Ett riktigt litet charmtroll! Han hade dock kolik när han var nyfödd och skrek konstant i 3,5 månad, så han har inte alltid varit lika enkel...

I kväll ska jag träffa två väninnor för middag på stan. Imorgon skulle jag gått på fin bjudmiddag med jobbet, men jag har dragit en vit lögn och åker hem till killarna istället. Jag kände att det bara blev för mycket, speciellt med tanke på att jag åker till Gbg med mamma och lillasyster fredag-söndag.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård