• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Besöket hos BM gick kanon. BF är beräknat till 23 november.
    Vi hade bett om att få en ny BM eftersom vi inte var nöjd med henne vi hade när jag var gravid med Ellen. Har hört från fler i föräldrargruppen att de var missnöjda så då insåg jag att det inte bara var vi som var fel ute.
    Alltså bad jag om en ny och hon verkar helt enkelt kanon. Verkade ha mer koll på vad hon pratade om, tog sig tid etc. Dagens besök tog 1h, det kan jag säga att inte ett enda, inte ens det första gjorde med Ellen.

• Villemoa

Tack Lanovia! Vad bra att ni bytte BM, det är så viktigt att man trivs med sin BM! Jag tänker redan nu tippa på att pyret får dela födelsedag med Ellie kan ju iofs komma på din dag också

• Villemoa

Ja Ninnis, vilken härlig helg med bästa tjejerna! Håller med om att det är bra du stannar hemma hos killarna!

• Villemoa

Hvidis, det är ju inte KLOKT att du bara har 5 veckor och 5 dagar kvar!! Eller tidigare ändå kanske

• lanovia 08

Skall det bli min dag får den komma tidigt. När är Ellies?

• lanovia 08
    Villemoa skrev 2011-03-29 20:51:38 följande:
    13:e
    Det är ju ännu tidigare.
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård