• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    Heloise skrev 2011-03-30 22:14:27 följande:
    Tja här tullar det på, har förhoppningsvis en glad nyhet att vänta ifrån FK i mitten på april Vill inte jinxa det och skriva nått, än...
    Det lät riktigt spännande! *håller tummarna hårt*
  • Heloise

Åh vad ljuvliga de är! Ser Parvlarna och Ada och Beda framför mig

Jodå det tullar på, hon klarar typ 75% via flarran resten via sond.

• Heloise

Imorgon är det ju KS igen, ser framemot det. Annars är sjukhusbesök inget jag ser framemot, men KS är kul.

Daa, vi har lite samma matingsproblematik med Elise, jobbigt!

• Heloise

Underbart med bebiskläder Ninnis fina fina mini. Hur går det med namn förslagen?

• Ninnnis
    Heloise skrev 2011-03-31 13:13:27 följande:
    Underbart med bebiskläder Ninnis fina fina mini. Hur går det med namn förslagen?
    Eeehh... För att sammanfatta det så hade det varit så mycket enklare om min man hade samma smak som jag

- Det ska vara ett relativt ovanligt namn, men inte så ovanligt att stackaren måste bokstavera det hela livet.
    - Det ska fungera även utomlands, samtidigt som det helst ska vara av nordiskt ursprung.
    - Det ska helst vara ett namn som härstammar från någon av våra släkter.
    - Det ska passa till vårt efternamn.
    - Det ska vara fint.
    - Maken (som har väldigt olik smak jämfört med mig) ska också tycka det är fint.

Inte konstigt att det inte är så lätt att hitta det perfekta namnet...

Vi har dock ett par namn som vi båda tycker är ok, men inget som känns klockrent. Vi får helt enkelt vänta och se vad han ser ut som
  • Fru E

*vinkar till alla*

Läser allt ni skriver men har inte så mycket att tillföra. Ska om en stund bli distraherad av tjejerna med en shoppingtur och fika = VÄLBEHÖVLIGT!

på er!

• muggles

Heloise: ljuvliga!!! Jag fick dagens skratt efter en jobbig natt (ont som f-n i fogarna).

Vi var på TUL igår; Ada och Beda väger knappt och drygt 1400 gr och är pigga och livliga. v32 imorgon!

Daa: när var det du födde? V36 el 35?

• passionsblomman

Ninnis, Ja visst krånglar de till världen ibland de där andra i hushållet, med att inte fatta att man har RÄTT och de BÄSTA förslagen.

EA, KRAM! KRAM kram kram kram kram! Massor massor av kramar!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman
    Daa skrev 2011-03-31 08:43:12 följande:
    Flamman, åh nej! Åh nej...
    Många varma kramar. Önskar dig all styrka.
    Säger som Hvidis: kom ihåg att du är värdefull!

Vill du ha en IRL-kram så är du välkommen hem till mig.
    Tack snälla, rara, fina du

Föressten, tack ALLA i tråden för att ni finns och stöttar mig. Ni kan nog aldrig förstå hur viktiga ni är för mig!!
    Jag tänker ofta på er och era stöttande ord när det känns som jobbigast, och så fingrar jag på det fina halsbandet och upprepar KÄRLEK och RESPEKT.
    Just nu känns det som att man får lite av den varan, ialla fall från maken. Men desto mer av er och av mina vänner och underbara kollegor som också stöttar mig enormt.
    HjärtaHjärtaHjärta
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård