• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Heloise

Daa: jag tror att tvillingarna pratar om strumpan som saknas på den enas fot

Bruttan: skönt med genombrott, hoppas massagen är avslappnande
    Flamman: jag har inte ord nog att skriva nått vänligt när det gäller din man, så jag nöjer mig med att skicka dig stora kramar och säga; du förtjänar bättre!

• muggles
    Norrskensflamman skrev 2011-04-01 13:08:03 följande:

Jag har iaf fått bekräftat nu att det är sant det som typen jag lever med sa. Han har avsagt sig all behandling och skrivit ut sig från psykiatrin

Just nu är jag alldeles blank inuti. Vet inte vad jag ska göra. Så just nu är det kanske bäst att inte göra nånting. Får fundera lite på mitt nästa drag.

KRAM! Det är det som är nackdelen med psykisk sjukdom - om patienten inte har sjukdomsinsikt så kan ingen tvinga dem till vård även om det skulle behövas... (talar av egen erfarenhet).
  • muggles
    Leksi skrev 2011-04-01 21:26:00 följande:

Muggles - grattis till fint TUL! Nu går det ju nästan bra om de kommer även om de så klart får stanna kvar i magen ett tag till helst. Hur mår du? Börjar det bli tungt?

Ja det går nog hyfsat om de kommer nu. En av mina kollegor är enäggs och född i v32 och honom är det absolut inget fel på! Men vi hoppas på att vi klarar v34 åtminstone. Men det är dubbla känslor för visst är det jobbigt nu. Framförallt nätterna är en pina med onda fogar (tog en Alvedon i natt men hjälpte sådär) och nu sura uppstötningar som faktiskt också höll mig vaken Har sovit småskvättar hela natten och hela den här veckan har varit usel på sovfronten. Men jag är ju sjukskriven så jag kan ju bara "idla" hemma vilket ju är tur. Vi bor i ett bra land på det sättet...
  • muggles
    Daa skrev 2011-04-02 09:37:44 följande:
    Satt nyss och viftade med en skallra över huvudena på två storleende och viftande bebisar. Nu, några minuter senare, har de båda fallit i sömn. Fälgas blick stannar av och sedan går ridån långsamt ner. Axel börjar gråta lite och en filt, en napp och en stund senare snarkar han. ♥
    Men de verkar vara lite täppta i näsan... vi får väl se hur det utvecklar sig.
    Åååhhh, vad gulligt det låter! Oj vecka 37! Det är ju medel för tvillingfödslar vad jag har hört (v36/37). Det känns ju verkligen inte prematurt alls (inte ens med tanke på enlingar). Får jag fråga en löjlig fråga? Hur har din mage gått ihop sig, börjar den bli som förr? Jag tänker att det kanske tar extra tid när man varit extra stor?

FruE: alltid i mina tankar, KRAM! *hoppas*

Bruttan: puh, lät jobbigt med jobbande deppande make, sjuka barn etc. Men bra att du hittar lite guldkanter iaf (snäll väninna!)!
  • Heloise
    muggles skrev 2011-04-02 13:40:52 följande:
    Ja det går nog hyfsat om de kommer nu. En av mina kollegor är enäggs och född i v32 och honom är det absolut inget fel på! Men vi hoppas på att vi klarar v34 åtminstone. Men det är dubbla känslor för visst är det jobbigt nu. Framförallt nätterna är en pina med onda fogar (tog en Alvedon i natt men hjälpte sådär) och nu sura uppstötningar som faktiskt också höll mig vaken Har sovit småskvättar hela natten och hela den här veckan har varit usel på sovfronten. Men jag är ju sjukskriven så jag kan ju bara "idla" hemma vilket ju är tur. Vi bor i ett bra land på det sättet...
    Jag rekomenderar Novalucol mot sura uppstötningar, Gaviscon är f-nimig det äckligaste jag någonsin smakat både i tablett och flytande form.

Jag hade sura uppstötningarn varenda dag med Elise började alltid dagen med 2 novalucol( smakar faktiskt som typ strong) och ett glas mineralvatten. Jag hittar fortfarande förpacknngar med novalucol i varenda handväska haha. En del tabletter ska man inte äta, har för mig att man inte fick äta typ pepcid och någon till. Hör med din Bm.
  • Fjällbruttan

Fru E , håller tummarna stenhårt för dig!!!

• Fjällbruttan

Daa, underbart att höra om parvlarna!
    Några nya bilder på dem kanske??

Muggles, så skönt att du är hemma och kan ta det lugnt, och så vet jag att förutom Pepcid ska man inte äta Rennie, de innehåller massor av socker som läcker igenom på urinstickorna:-0
    Har prövat det själv, de trodde först att jag hade diabetes!

Heloise, underbara lilla Elise, hon är helt enkelt bäst
    Och som vi sagt så många gånger förut, hon visste minsann att välja rätt föräldrar!
    Tur att hon har en tålmodig mamma och pappa!
    Jag läste ditt inlägg högt för maken och han hälsar!
    Vi kommer kanske in på kaffe på väg till Gotland om vi får
    Vill ju beskåda underverket!

• Fjällbruttan

Nu ska jag marinera kycklingfiléer som vi ska grilla när jag kommer hem från ansiktsbehandling och fotmassage
    Imorgon slår jag till med en helkroppsmassage och sen ska jag och stora tjejerna på ett Zumba-pass och basta efteråt!

Och så tar jag med dem hem, för de har varit hos ärkeaset som är sjukskriven,... tyvärr för mig har han blivit sjukskriven tre veckor till så jag tappar dem igen, de är hos oss varannan vecka när han är hemma... fast det är bra för dem.

Kramar till er alla

• Fru E

*ställer mig upp mitt i rummet*

Har en liten sak ett erkänna........

Bli inte arga men förra lördagen innan maken åkte fick vi ett väldigt oväntat besked på stickan "Gravid" vilket har väckt en massa känslor från förra gången. Jag har haft svårt att tro på det efter alla spottings som varit under hela månaden och vi ville gärna testa på testdagen med innan vi berättade för någon. På måndag morgon får vi ta ett blodprov på kliniken för att kolla så att hcg stämmer med v5 eller vad jag är i.
    Än tror jag inte på det och har svårt att njuta men kanske efter blodprovet (eller inte)

*sätter mig ner igen*

• Villemoa

Fru E; men så UNDERBART!!! Tänk att jag har känt det här på mig ta mig tusan Det här är ju bara så underbart, GRATTIS!!!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård