• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    Fru E skrev 2011-04-04 13:21:19 följande:
    Så halva väntetiden avklarad och fjärilarna i min mage är nu monster somnade vid tolv i natt och vaknade 5 och tittade på Simpsons som var det enda som fanns på televisionen

Återkommer med kommentarer
    I din mage finns varken fjärilar eller monster, utan två fiiiiiiiiina små bananer!
  • Ninnnis

Flamman, helt rätt, en dag i taget, ett steg i taget. Men skit att du ska behöva bekymra dig för jobbet mitt i allt detta *kraaaamar*

Heloise, glömde ju, GRATTIS finaste Elise på halvårsdagen! {#emotions_dlg.flower}

• Ninnnis
    Fjällbruttan skrev 2011-04-04 13:32:03 följande:
    Låter som en underbar helg!
    Vad skönt

Hoppas du njöööt, eller det vet jag att du gjorde!

Men nu till det viktigaste, VAD shoppade du
    Jag njööööt i fulla drag!

Jag shoppade faktisk inte så mycket, det var mest lillasyster och mamma (fast hon lämnade tillbaks hälften sen). Jag köpte ett par tights och ett par skor. Skorna var nedsatta från 1200 kr till 350 kr, och det var precis sådana jag ville ha. Tänk att man kan bli så glad över ett lyckat köp!  
  • passionsblomman

Vänta nu här...

EA! Vad händer??? Har du plussat? Berätta genast!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fru E

Blommis-kanske jo vi plussade lördagen den 26/3 men inte officiellt förrän igår i trådarna. Tagit blodprov imorse för att kolla så att hcg stämmer med veckan vi är i och väntar på svar nu i eftermiddag

• Norrskensflamman
    Fru E skrev 2011-04-04 15:04:36 följande:
    Blommis-kanske jo vi plussade lördagen den 26/3 men inte officiellt förrän igår i trådarna. Tagit blodprov imorse för att kolla så att hcg stämmer med veckan vi är i och väntar på svar nu i eftermiddag
    *biter på naglarna* Hoppas, hoppas, hoppas, hoppas, hoooooooppaaaaaasssss!!!!!!!!!!!
  • passionsblomman

EA!

-Whaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!! OMG vad skitspännande och skitjättehemskt och nervöst! Nu blir jag ju helt stirrig här!

H-O-P-P-A-S hoppashoppashoppas!!!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman

Dagens ironi: Vi har 2-årig bröllopsdag idag.
    Förväntar mig inte att han ens kommer ihåg, och även om han kommer ihåg (svärmor fyller år samma dag så han borde komma ihåg) så VET jag att han INTE kommer uppmärksamma detta.
    Det hade ändå varit trevligt på nåt vis...

Jag ska iaf köpa en bukett tulpaner till honom/oss och ett kort och så har jag köpt 2 cd-skivor så han får nåt annat att lyssna på i bilen. Han ska ju snart iväg på långresa igen.
    Men som vanligt kommer han väl säga att det är fel musik eller dålig present osv. Han har angett som en av orsakerna till att han inte "orkar" leva med mig är att jag är så dåligt på att ge honom presenter. De är för små, för billiga och aldrig köper jag något som han önskar sig. Som t ex ny mobiltelefon, tv, dvd-spelare osv. Gäsp.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård