• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-04-04 16:18:28 följande:
    Tack
    *torkar en tår över livets jävligheter*
    Det var en av mina lyckligaste dagar ska ni veta. Hur kunde det bli så här??
    Jag säger också grattis på bröllopsdagen, även om din sämre hälft inte kommer inte ihåg det.

Kraaaaaaaaaaaam!
  • Heloise

Fru E:
    Tittar in för en uppdatering, spänningen är olidlig!

• Heloise

Det blev en kombo av alt A och B. Dvs låt kronofogden ta hand om allt, men ha ett lånelöfte klart ifall det inte går för tillräckligt mkt o sen sälja det Har världens bästa man och den nya sloganen är *let it burn*

• Fru E

Uppdatering:

Sköterskan ringde tio i fem för att hålla oss extra på sträckbänken
    För att sammanfatta kort så började hon med att hcg nivån kan variera rätt mycket från person till person och man därför inte kunde säkerställa något med ett prov bara vilket hon sa flera gånger. Men vi ligger inom det de kallar normalspannet för den vecka som vi ska vara i. Men de kan inte veta om hcg-nivån stiger/sjunker/planar ut utan bara att vi verkar vara inom spannet nu. Om vi vill får vi ta ett nytt prov om en vecka för att se om det stiger så har vi 2prov att gå på och sedan vul veckan efteråt.

Vet inte om jag blev så mycket lugnare av det eftersom jag analyserar ALLT, dvs föreslog de ett nytt prov för att de tycker att vi ligger lågt nu och de är osäkra, att de kommenterade flera gånger att nivåerna kunde variera krafigt eftersom vi kanske hade ett lågt värde and so on................kan säga att maken år lite trött  på mig

Innerst inne visste jag att de inte kunde garantera något efter ett prov eftersom nivåerna varierar (kan vara logisk när jag vill ) men hade varit så skönt om någon bara kunde säga rakt ut att ja dina hormoner verkar stämma med vX.

• passionsblomman

Men EA, vaddååååå? HAR du ett plus eller har du inte? *fattar noll*

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fru E

Blommis-vi testade plus den 26/3 och har haft spottings fram och tillbaka hela månaden så därför ville jag göra ett hcg prov för att kolla så att hormonnivån ståmmer hyfsat med den vecka vi är i och det verkar den göra för nu. Men som sköterskan sa på ett prov kan man inte säga så mycket eftersom värdet inte är statiskt utan varierar.
    Så ja vi har ett plus men erfarenheten från förra gången säger att även omvi får ett plus så kan hcg stå still och bli missfall, därav proverna.
    Har ett veckoindikator test liggande i badrumsskåpet men har inte vågat använda  det , på lördag är det 2 veckor sedan vi testade med det förra och det borde då visa 2-3 veckor istället för 1-2

• Fru E

Heloise-BRA beslut! Kan inte föreställa mig vilken sits ni sitter i med dina föräldrar som beter sig som barnungar *grrrrrr*

• passionsblomman

EA, okej. Då är det alltså....

-HURRAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!! BANANER I PYJAMAS PÅ G!!!! SkrattandeBabySkrattande

GUD vad underbart!
    Nej! Jag tänker inte vandra iväg till "om och men och utifall diket" där jag fattar att du kommer att vara, till sisådär åtminstone vecka 12. Jag tänker bara bli helt ohämmat GLAD och lycklig för din skull!

Gravid EA, smaka på den!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård