• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Villemoa

Bruttan; vad skönt att ni börjar friskna till där hemma! Blä för PMS och HURRA för makar som kommer till insikt! Ansiktsbehandling, fot- och helkroppsmassage låter inte helt fel det heller Fick presentkort på The Ultimate Diva Treatment i julklapp där bla lerinpackning och helkroppsmassage ingår. 2½ timmas lyx bara till lilla mig Ska jag utnyttja så fort Ellie blir lite större och äter mer fast föda.

Daa; så mysigt det lät när Axel & Fälga slumrade till! Håller med, lite nya bilder kanske? Cool

Heloise; underbara, fina lilla Elise!! <3 Hon är en riktig liten fighter, kan ju inte vara annat med sån fin mamma och pappa! Vad bra att hon får börja med sin tillväxthormon-behandling snart!

Mugglan; härliga Ada & Beda som växer! Jobbigt med fogproblem, vet jag alltför väl hur det känns. Jag åt Novalucid när jag var gravid med Ellie. Gaviscon, både flytande och tablettform, är ta mig tusan det äckligaste jag vet!!

Leksi; vilken härlig morgon med lite egentid!

Hoppas Ninnis och Blommis har härliga tider i Göteborg resp Stockholm! Lanovia har det säkert jättebra på drömresemålet också!

• Villemoa

Jag fick mens igår, har trott att jag skulle få det lite senare men jag vet att det inte är helt ovanligt att få det samtidigt som man ammar. Har sen en månad tillbaka ungefär bytt ut en amning mot ersättning och så har Ellie ätit grötsmakis i någon vecka också så det kanske inte är så konstigt att mensen kommit.
    Hoppas att den håller sig någorlunda regelbunden nu så jag inte får den när vi är på Rhodos.

Hoppas alla har haft en trevlig helg hittills!! Många och kramar!

• Heloise
    Fru E skrev 2011-04-02 19:02:54 följande:
    *ställer mig upp mitt i rummet*

Har en liten sak ett erkänna........

Bli inte arga men förra lördagen innan maken åkte fick vi ett väldigt oväntat besked på stickan "Gravid" vilket har väckt en massa känslor från förra gången. Jag har haft svårt att tro på det efter alla spottings som varit under hela månaden och vi ville gärna testa på testdagen med innan vi berättade för någon. På måndag morgon får vi ta ett blodprov på kliniken för att kolla så att hcg stämmer med v5 eller vad jag är i.
    Än tror jag inte på det och har svårt att njuta men kanske efter blodprovet (eller inte)

*sätter mig ner igen*
    Får tårar i ögonen, åh vad underbart! Ett stort stort stort grattis!
  • Heloise

När är det ni sticker till Rhodos Villemoa? Jag har minne som en tesil nuförtiden. Härligt med lite lyx, jag måste snart boka in fotvård och ansiktsbehandling. Vi funderar ju på en semester i slutet av aug början av sep, funderar på vart vi ska åka, några som har nå bra förslag? Inte för lång flygresa, lagom varmt. Har funderat lite på Mallorca eller Menorca? Eller kanske Italien, eller Frankrike? Mmm Sydfrankrike är ju ljuvligt, och Normandie på sommaren är inte heller så tokigt.

• Villemoa

Heloise, vi åker i juni och det ska verkligen bli jätteskönt! Kan verkligen rekommendera Grekland! Slutet på augusti början på september är där väldigt behaglig värme. Kreta är jättefint, Halkidiki också. Mallis har jag hört ska vara jättefint! En kompis ska åka dit två veckor i början på september med sina två barn, båda lika gamla som Moa & Ellie.

• Hvidbrud

Fru E: ett försiktigt grattis! Trippelgnugg+amulett är ingen dålig kombi. Håller tummarna stenhårt nu! Kramar om (och gnuggar lite till!)

• ingenjörsbruden
    Fru E skrev 2011-04-02 19:02:54 följande:
    *ställer mig upp mitt i rummet*

Har en liten sak ett erkänna........

Bli inte arga men förra lördagen innan maken åkte fick vi ett väldigt oväntat besked på stickan "Gravid" vilket har väckt en massa känslor från förra gången. Jag har haft svårt att tro på det efter alla spottings som varit under hela månaden och vi ville gärna testa på testdagen med innan vi berättade för någon. På måndag morgon får vi ta ett blodprov på kliniken för att kolla så att hcg stämmer med v5 eller vad jag är i.
    Än tror jag inte på det och har svårt att njuta men kanske efter blodprovet (eller inte)

*sätter mig ner igen*
    oooh! Ett förisktig men vääääldigt glatt grattis från oss också! Kniper med tummar o tår allt vad det går!
  • ingenjörsbruden

Känner mig mer som en smygläsare nu....men jag hinner inte kommentera och krama o pussa så som jag verkligen vill på er alla. Men jag hoppas ni känner att jag tänker massor på er ändå!

Busan skolas in på nytt dagis denna v som kommer...besökte där i ffredags.....o det är så himla rörigt....bara 3 barn (ok) men de andra är båda små....bara runt året......så nu blir busan äldst......o så är en av de ordinarie fröknarna sjukskriven pga fotskada.....så det känns helt upp o ner....hoppas innerligt att hon kommer att trivas där....har ju precis börjat sova ordentligt på förra dagiset.

O jag har blivit bottenförkyld igen.....fått busans båda senaste förkylni O pga alla VABningar o inskolning av dagis så ligger jag hopplöst efter på jobbet....chefen vet om det.....fick i veckan äntligen en bärbardator så jag har kunnat jobba hemifrån.....(=jäkla tur).
    Samtidigt har maken också överjävligt på sitt jobb....o så har galningen fått för sig att vi ska bygga friggeboden nu osså......jo vi behöver lite mer att sysselsätta oss med.....snark.........
    Skulle eg planerat vår stora rabatt denna helgen o beställt blommor.....men ja....jag måste jobba......

Förlåt för totalt egoinlägg....

MAAAAAAAAAAAAAAASSA KRAMAR o ;-p till er alla

• Hvidbrud

Inte rusa ut i trädgården på en gång nu! Liten uppdatering hur ni har det i villa Ingis först! Hur leker livet?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård