• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Leksi

Har vi förresten inte snart två nya 1-åringar i tråden? Jag tänker på en viss ankunge och en viss liten groda... BabyBaby

• Leksi

Bruttan - vad händer hos dig? Låter som du har det riktigt jobbigt!
    Skickar en styrkekram!!

• Leksi

Muggles - grattis till fint TUL! Nu går det ju nästan bra om de kommer även om de så klart får stanna kvar i magen ett tag till helst. Hur mår du? Börjar det bli tungt?

Heloise - gick det bra på KS idag? *håller tummarna för att du får beskedet du vill från FK*

Andbeyond - Ajajaj. Hur går det för dig? Fortfarande lika ont eller blir det bättre? Har ni fått komma hem? Hoppas allt går bra med Mary i alla fall. Kram!

Fru E - Håller tummarna och andan. Imorgon em? ♥

• Leksi
    Hvidbrud skrev 2011-03-31 22:21:42 följande:
    Hoppas att du får en underbar helg ninnis! Vad tomt det kommer vara här inne då! Ingen ninnis, ingen blommis och ingen lanovia! Vi andra får se till att fylla på en massa så de har lite att läsa ikapp när de är hemma igen! Eller hur? KRAM!!!!!
    Nu har jag spammat lite i alla fall Flört
  • Hvidbrud

Själv har jag huvudvärk.... Inte så kraftig, men lite.... Kan ju vara för att jag somnade på soffan med soffkuddarna helt fel under mig. Får få maken att trycka lite till och hoppas att den försvinner.

• Hvidbrud

Tänk att de snart fyller ett! Grodan och A och ankungen! De kom ju precis! Säger jag, snart tvåbarnsmamma. Vad hände?

• Hvidbrud

Hur har du det idag Flamman?
    heloise: Hur gick det på KS? Allt bra?
    Bruttan: har amåttingrna det bättre?
    fru sy: Bakade havreflarnen igår! Mums mums mums! De flöt såklart ut över hela plåten och blev lite sega, men oj, vad det smakade gott! Hade the och kaka dukat till maken när han kom hem från kvällsjouren.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård