• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Heloise, fy f*n att du ska behöva ta beslut kring detta med hus och lån.  Jag vågar inte råda dig i någon riktning utan rekommenderar bara att gå efter magkänslan.

Du skriver så himla fint om Elise att jag blir alldeles tårögd. Gulliga ungen, snacka om att hon har valt rätt föräldrar! Hjärta

Flamman, Har du kunnat sova på saken? Jag önskar att du inte hade behövt gå igenom detta. Jag har också ett antal elaka ord att spy över din make, men man får ju inte glömma att han inte är frisk och således inte vid sina sinnes fulla bruk. Det hade varit lättare att anklaga honom och skälla ut honom om han inte hade varit sjuk. *kramar försiktigt och påminner om att du är värd all kärlek och respekt*

Fru Sy, ingen bebbe trots färdknäpp alltså? Men ni kan ju ha kul medan ni väntar i alla fall

Blommis, hoppas du har haft en underbar stockholmshelg med väninnan.

Daa, jag måste också kommentara världens sötaste parvlar. De är helt bedårande! Och du skriver så fint om dem att jag längtar ännu mer efter vår lillkille Hjärta

Bruttan, heja poletten! Jag hoppas ni får sova allihop och att våren snart kommer till er i norr också.

Ingis, lilla Busan som är störst på nya dagis! Hoppas det går bra för henne. Och dig

Hvidis, jag hoppas även du får din välbehövliga sömn.  

• Norrskensflamman

Grattis lilla Elise på 6-månadersdagen HjärtaHjärtaHjärta

Heloise; jag blir så ledsen när jag hör om dina päron. Så ledsen för din skull. Du behöver VERKLIGEN inte detta just nu    Plan B låter onekligen bra, men orkar du o Panzer med detta?  Iofs så vet jag att ni är ofantligt starka tillsammans så det är klart att ni grejar det. Men nu har ni ju Elise också. Men just därför kanske dags att få all den här skiten ur världen.
    Nej, jag har nog inget råd till dig. Kan bara skicka styrkekramar och hejja på er. Se till att få slut på detta. Nu.

• Norrskensflamman

Ninnis: Nej, jag kan inte säga att jag sovit på saken. Jag bara är just nu. I nuet. Orkar inte tänka så långt framåt utan tar en dag i taget. Här är oroligt på jobbet, så vill det sig illa kan jag bli utan jobb nån gång under sommaren. Så att ta en dag i taget är ungefär vad jag orkar göra och planera just nu.
    Förutom en helg i Finska Lappland och slalomåkning i Tanja Puotiainens backe, med maken ungarna och vänner från norra Ry, som inträffar redan detta veckoslut Tänker njuta och inte oroa mig för framtiden förrän vi kommer hem därifrån.

Tack Bruttan för ett hjärtevarmt samtal som gjorde gott ♥

• Ninnnis

Jag ber om ursäkt för allt jag har glömt kommentera. Har massor på jobbet med ny kollega så jag måste jobba lite nu.

Vi hade i alla fall en härlig helg i Göteborg med shopping, god mat (så mycket hotellfrukost så att jag fick tillfällig knoppnavel ) och mysigt umgänge. Igår blev jag hämtad vid tåget av maken och kom hem till färdig middag och nystädat hus ♥

• Fru E

Så halva väntetiden avklarad och fjärilarna i min mage är nu monster somnade vid tolv i natt och vaknade 5 och tittade på Simpsons som var det enda som fanns på televisionen

Återkommer med kommentarer

• Fjällbruttan

Heja Elise 6 Månader {#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}¨

Vad fantastiskt fort tiden går!

Och söt som havregröt är hon också!

Heloise, varmaste kramar till dig! *Sparkar din pappa på smalbenet med skor med stålhätta på* 
    Gubbdjävel!! Så det så!

Jag skulle ta plan B, vilket förstås är asjobbigt, men eftersom de inte bryr sig så mycket och har skitit i allt hittills, tror du verkligen de skulle ta så illa vid sig om ni satte den i verket?
    Förstår faktiskt Panzer, jag tillhör nog den mer håmndlystna kategorin jag med!
    Och OM du tar plan A och det är ute på exkutiv auktion och det inte täcker, vad händer med huset ni har nu då?

Fan vilken soppa!

Hoppas att det löser sig, pronto!!!

kramar igen 

• Fjällbruttan

Tack själv Flamman {#emotions_dlg.flower}

Är så mysigt när du ringer och jag blir så glad

Hoppas helgen blir fantastisk och med härlig skidåkning!!

• Fjällbruttan
    Fru E skrev 2011-04-04 13:21:19 följande:
    Så halva väntetiden avklarad och fjärilarna i min mage är nu monster somnade vid tolv i natt och vaknade 5 och tittade på Simpsons som var det enda som fanns på televisionen

Återkommer med kommentarer
    Morrar och motar bort otäcka monster!!!
    Ni ogillas era monsteruslinngar!!

I Fru E ´s mage vill vi bara ha en liten växande eskimööö eller eskimaan

Kram
  • Fjällbruttan
    Ninnnis skrev 2011-04-04 12:16:00 följande:
    Jag ber om ursäkt för allt jag har glömt kommentera. Har massor på jobbet med ny kollega så jag måste jobba lite nu.

Vi hade i alla fall en härlig helg i Göteborg med shopping, god mat (så mycket hotellfrukost så att jag fick tillfällig knoppnavel ) och mysigt umgänge. Igår blev jag hämtad vid tåget av maken och kom hem till färdig middag och nystädat hus ♥
    Låter som en underbar helg!
    Vad skönt

Hoppas du njöööt, eller det vet jag att du gjorde!

Men nu till det viktigaste, VAD shoppade du
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård