• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru E

Blommis- nä bara till v8 inbillar jag mig när hjärtefrågan avgörs

• passionsblomman
    Fru E skrev 2011-04-04 20:23:51 följande:
    Blommis- nä bara till v8 inbillar jag mig när hjärtefrågan avgörs
    Eller hur! Jag har följt tillräckligt många kvänninor (kvinnor och väninnor alltså) vid det här laget för att inse att helt övertygade är de flesta sällan, förrän obekväma slutfasen gör att man tom ledsnar och tappar tålamodet-då brukar oron få ge vika för irritation över att "det aldrig händer något nå´n gång!"

Och känslan av att detta är helt overkligt, tror jag knappt går över någonsin.

Jag önskar dig hur som hest så tidigt glädjefnatt som möjligt och en okomplicerad, välmående och alldeles, alldeles underbar period de här närmsta nio månaderna. Och en fantastisk fortsättning därefter.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fru E

Just nu hade jag gett mycket för lite illamående vilket maken så snällt kommer att påpeka sedan när jag hänger över toasitsen

• passionsblomman
    Fru E skrev 2011-04-04 20:33:29 följande:
    Just nu hade jag gett mycket för lite illamående vilket maken så snällt kommer att påpeka sedan när jag hänger över toasitsen
    Sedär! Du är precis som alla andra...

Viktikgast är att du är gravid iallafll. Och DEt tycker jag är precis rätt och lagom åt dig gumman!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Heloise

Jag hänger på Blomman och tjuter av glädje! Åh vad jag önskar dig en underbar graviditet, med lite lagom illamående HjärtaGravidSkålBabyNalle{#emotions_dlg.flower}

För ett år sen så var jag gravid, utan att veta om det, då blev lilla skävtten den hon är Jag plussade den 15 april, och nu ligger hon här hos oss och knökar och bökar och skriker av ilska i sängen, eftersom hon vill vända på sig, men det är inte alls långt borta nu. Hon är väldigt envis,  har humör som en etterpeka och kämpar och kämpar hela tiden. Nu håller hon upp huvudet själv i magläge, fast hon kör huvud genom att ligga som en banan med kroppen. Vår lilla kut

• Leksi
    GRATTIS FRU E!!! Skål{#emotions_dlg.flower}Skål{#emotions_dlg.flower}Skål
    Hoppas du kan glädjas lite åt det som är just här i detta nu även om framtiden är oviss. Bamsekram!
  • Fjällbruttan

{#emotions_dlg.flower}YES YES YES YES YES YES YES {#emotions_dlg.flower}

Jag gillar Plus 

Grattis EA, tänker göra som Blomman, vara otroligt glad!

Och jag har stoooora spännband till traktorn så jag kan baxa  upp dig ur tviveldiket när det behövs

Och för att lugna dig lite, jag blödde MYCKET med lilla Vild, tom gyn trodde det var missfall och med Grodan hade jag mycket spottings, så jag har gott hopp för er

Hoppas du kräks snart   

• Norrskensflamman

Jaha, så har man firat bröllopsdag. NOT.
    Tidigare när jag föreslagit att vi ska gå ut och käka så har han sagt att nä, det är ju en veckodag.
    När jag kom hem med en stor bukett tulpaner, ett kort och en flaska champagne, och två cd-skivor blev han ARG.
    Han sa att jag kunde stoppa upp dem i arslet och att han har ju minsann sagt att han inte vill fira den här dagen. "Varför lyssnar du aldrig på mig, du gör alltid som DU vill!" Men förlåt, jag hörde den biten om att han inte ville gå ut och käka, men tänk om JAG vill fira. JAG vill ge honom en liten present och visa att för MIG betyder den här dagen något.  Nej, han fortsatt och gorma och gick an och var jätteotrevlig hela kvällen. Han skulle minsann ALDRIG, av ren princip, dricka den där flaskan med mig.
    Ja sen var det en massa annat bla att jag ringde på em igår och frågade om han kunde ta hem T:s kompis (min bästa väninnas dotter) hem efter skolan så de fick leka en stund, då mamman är sjuk och inte har nån bil. Jag skutsade sedan hem henne efter vi ätit. Sen på kvällen säger han att han ber mig att ALDRIG nånsin mer be honom ta hem min väninnas dotter till oss mer efter skolan, för hon kan minsann hämta sin unge själv. Det är alltså T:s gudmor vi pratar om...   Fatta vilken OND människa jag lever med!!

Jag har gråtit en skvätt både igår kväll och idag på morgonen och den här låten känns väl rätt passande i sammanhanget just nu:

">

• Norrskensflamman

Och slalomresan i helgen blir nog inte av. Han har backat ur pga pengabrist. Och för mig blir det ju genast dyrare när jag inte har någon att dela bensinkostnad och kostnad för liftkort etc med. Så jag vet inte hur jag ska göra. Borde egentligen åka och koppla av, men jag är rädd att jag inte har råd.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård