• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru sy

Grattis på födelsedagen Hvidis!! Hoppas det blir en kanondag för dig!

• passionsblomman

Kolla! : www.brollopstorget.se/Forum-1-86/m3944746.html

Sådana här galna projekt gillar jag!

Kanske ska någon här i tråden hysa Andrew en natt längs hans resa?
    han springer tyvärr helt fel väg för att ha någon nytta av mig och min familj, men kanske någon annan trådis tycker det vore kul?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fjällbruttan

Grattis till familjen Andbeyond HjärtaSkålBabyNalle{#emotions_dlg.flower}Hjärta

Underbart att Mary är här och att allt gått bra!!

Är så glad för er skull!!

Kramar om!

• Fjällbruttan

Grattis på födelsedagen fina Hvidis!

Hoppas du har en underbar dag och en toppenkväll!
    Visst var det ikväll ni skulle äta middag  10st?

Önskar dig allt gott!

• Fru E

Grattis på födelsedagen Hvidis

Här hemma mår maken dagen efteråt och tjurar för att jag kräver att han ska jobba vilket han dyrt och heigt lovade innan i veckan konstigt hur snabbt det glöms bort när ölen slinker ner.
    Jaja jag har iaf härjat i trädgården och planterat om citrusarna,de var mer än lovligt blöta så visst har jag övervattnat dem hoppas de nu klarar sig med ny jord och liiiiite vatten.
    Även kallan, fuchsian och den afrikanska liljan fick ny jord så de kan växa.

Daa-det är ni som sätter besöksreglerna så klart folk ska komma hem till er!

• Fjällbruttan

Idag har familjen tillbringat dagen med just det där enkla som ni skrivit om tidigare i tråden,
    vi har tillbringar dagen tillsammans på skotertur
    Vi åkte inte särskilt långt men vi var tillsammans och gjorde det för att barnen vill och så är det dessutom skit*+ku-l* (nu har jag en Grodsekreterare...) att få tolka på bob efter skoter.

D
    +++++++++..Detta på begäran av stora barnen som trots att de just varit i Afrika har tjatat om en familjetur

Vi har hittills varit mest hemma på sommrarna, som ensamstående mamma var det hemma som gällde!
    Men förra året blev det en roadtripp som hette duga, just för att båda kunde vara föräldralediga och i år så blir det hela sommaren på Gotland. VIlket faktiskt med resa och  boende inte kostar "mer" är  20.000:-, alltså betydligt mindre än en utlandsresa...
    Och mat äte vi ju hemma också

Men jag har också haft en otrolig tur som har haft en pappa som har bjudit på resor för mig och barnen, det har verkligen varit en fantastisk lyx som jag uppskattar enormt, och det vet pappa

Nu ska jag ta min arga Groda och gosa en stund

Kram till er alla och hoppas att ni får en skön lördagskväll!!

• passionsblomman

EA, du har ju värsta flådigaste växternahemma hos dig! *sneglar på mina pinniga Mårbacka*

Och vad gäller de där löftena...ja du! "si di bare löver å löver di där gubbalojingarna!" Är NÅGON härinne förvånad? Nä. Trodde väl knappast det...

Själv kan jag inte göra något alls. Skulle vilja vårvara ute i trädgården och svettas med enkratta, men den här hostan sätter definitivt tvärstopp. jaghostar så jag pinkar ner mig. Lagar mat gör jag iofs, vilket känns ssisådär fräscht, med  dunderförkylning. Men det måste ju göras. Jag håller på och gör köttsoppa.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fru E

Blommis-jo men så har jag ju lyckats övervattna de finaste med mina pelargoner borde nog få ny jord med men det orkade jag inte idag. Jag lyckades inte ens få ner dem i dvala denna vintern utan endast minivila och det är redan knoppar på den ena . Vindruvsplantorna ska omplanteras dem med och de skjuter rankor för fullt vilket påminner mig om att jag skulle bygga en spalje till dem idag, blir en enkel variant med stråltråd som hänger från taket på något sätt.
    Ja de där löften är inte mycket värda.........därför jag gnatar öronen av honom nu

Bruttan -låter som ni haft en härlig dag

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård