• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

De där tvättservetterna... De har fått in fina mobiler som kan vara mysigt att ha hängande över skötbordet. Skötbord, spjälsäng... Nä jag kan inte tänka just nu.. Vad har ni redan?

• Fru sy
    Hvidbrud skrev 2011-03-25 07:01:43 följande:
    Godmorgon förresten! Har du haft en bra natt fru sy? Sd?
    Godmorgon själv! Ja natten har varit bra här, en del s-dr som vanligt men det vill jag ha nu Hur är det med dig då?

Vi har typ inte köpt ngnting, så vi ska fixa allt idag Vad är det för tvättlappar ni menar... som handdukar?
  • Fjällbruttan
    Fru sy skrev 2011-03-25 08:01:27 följande:
    Är det dessa tvättlappar www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40054538
    Tror de är sådana hon menar, jag har två omgångar, perfekta till allt
    En gosig filt, kanske en handduk med huva att ha efter bad, plastad frotté, en mjuk fårfäll att ligga på eller ha i vagn, bäddset till spjälsäng (jag tycker Ikea har bra kvalitet på sina set) madrass till spjälsäng....

JAG VILL OCKSÅ SHOPPA!!!

Hoppas ni får en supermysig dag!
  • Fjällbruttan

Godmorgon förresten

Idag är jag en jäkla surtant!!!

Varför? Maken....hans stöd i mitt kämpande med Gi ligger på -158... minst!
    Tom, stora I har skällt ut honom för att han skiter i det, och jag förklarade lugnt att det räcker faktiskt med att han kan koka ett ägg till mig när det är frukost, tex....
    Tror ni det händer??
    Nääääääää

Nu för tiden kan han inte ens göra en kopp te till mig, vilket han i alla fall gjorde förut....

SUR SUR SUR är jag....

Ska gå och duscha och skråla allt jag kan så blir humöret kanske bättre!

Hoppas ni andra har en bra dag!

Kram

• lanovia 08

Tack alla söta för era grattis. Jag går fortfarande runt och tror att allt är en overklig dröm. Men på tisdag skall vi till MVC på inskrivningssamtal (blev förvånad över hur tidigt det var även med andra barnet), då kanske det blir mer verkligt.

Jag hinner knappt vara här nu vill bara dela ut massa kramar.

Snart kommer mina föräldrar occh vi skall åka och shoppa inför nästa veckas semester till Afrika.

• Ninnnis

Undrar hur det går för Andbeyond?

Så skönt att resan närmar sig, Lanovia

Bruttan, kramkramkramkram!

Flamman, stor kram till dig också! Tycker också anhörigforum låter som en bra idé.

Hmmm, vad var det mer?

Jag är aptrött idag. När jag skulle köra hem från träningen igår startade inte bilaset (jo, en två veckor gammal bil som inte startar efter två timmars stillastående är ett as). Jag kollade säkringar etc men kunde inte hitta något fel. Maken fick komma in och hämta mig men glömde tyvärr startkablarna hemma. Vi var hemma kl.22, då skulle jag bara äta, duscha och packa för en långhelg i Trondheim innan jag stupade i säng vid midnatt. Klockan ringde 05.00, maken körde mig till jobbet i caben och åkte sedan in till stan för att kolla bilen igen. Efter ett par försök startade den...

Jaja, kl.13 ska jag bege mig till flygplatsen för att åka till Norge och hälsa på min goa väninna som jag inte har sett sedan hon fick barn för snart ett år sedan. Jag ska stanna till måndag em, det ska bli så mysigt! 

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård