• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Villemoa

Maken har det som allra mest jobbigt när gräs och gråbo blommar. Han har varit allergisk sen han var tre stackaren. Jag tror du bör kunna ta ögondroppar Fru sy.

• Villemoa

Flamman, så kanske det var ja, att man får nåt morfinliknande. Bricanyl fick jag vid vändningsförsöket för att livmodern skulle slappna av.

• passionsblomman
    Norrskensflamman skrev 2011-03-24 12:14:13 följande:
    *kramar om Passionis* Har saknat dig också megamycket! What's up
    Tjaaa, allt och inget i en enda röra kan man kanska säga. jag vaknade ap-dålig idag, utan röst och med hostan from hell. Eller iallfall from deep down my lungs. Fullständigt vedervärdiga saker kommer upp och bröstet värker. Det blev ingen träff men handläggaren på F-kassan idag. Hon ville inte träffa mig-helt obegripligt varför, jag som lät så kry när jag ringde...Tomte

Vi håller på med behandling på Truls för han har öroninflammation. Han gillar inte mina omsorger alls kan jag säga och ful är han också nu, med oljiga och gula droppar utsmetat i hlela öronen och all den vanligtvis vita, fluffiga pälsen. Han tycler jhan vill gnida bort allt klegg också, så utöver kladdet, så plöjer han sig fram i mossan på tomten när vi tar ut honom, med påföljden svart hund som ser ut som enländig gatstrykare.

Annars har vi fått böter för att vi visst inte hade besiktigat bilen i tid. 1500 kr. Det kändes ju sådär nödvändigt när vi är fattiga som kyrkråttor men hade tänkt hälsa på Bruttan långt uppåt landet för sådär 15 spänn milen i bensin. Men så går det när man är klantig.

Sonen är åtminstone på banan igen och i skolan för första dagarna på läänge. Och min sambo verkar faktiskt klara sitt konditionstest till deltidsbrandman nu på fredag. (Eftersom han klarade det när vi förtestat nu 2 ggr)
    Så han är lite gladare och allt sådant gör så mycket i en familj. Man får räkna varje liten positiv grej.

Själv väntar jag på röntgensvaret och undrar hur länge det kommer att ta att få ordning på den sköldkörtel som faktiskt går totally bananans med mig så jag mår riktigt kass av och till. Som igårkväll och inatt tex.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fjällbruttan

Hej!!

Jag är här... fast jag är frånvarande

Förlåt att jag inte varit in på länge, men livet här hemma har tagit över ett tag.

Det har varit både positivt och negativt, men mest positivt!

Och jag har njutit och njuter fortfarande av att stora barnen är hemma från Kenya

Grodan har börjat stå och gå med stöd, så nu är det jakt på liten snabb groda som gäller...
    Och när det är fina dagar är vi ute hela dagarna.

MEN, ni finns alla i mina tankar, jag saknar er, men har inte orkat riktigt och därför valt att lägga orken på familjen.

Kramar om er alla!

• Fjällbruttan

Lanovia , GRATTIS

Spännande vår och sommar!

• Norrskensflamman

Tack för uppdateringen Blommis!

Lilla Troll-Truls Jag ser honom framför mig.
    Eländigt med hosta och förkylningar.

Men hörru det där med sköldkörteln är ju jättejobbigt. Visst blir det så att hjärtat liksom rusar i 190 knyck ibland? Hade en kollega som hade jättejobbigt med det där. Tills hon fick medicin. Nu lever hon som vanligt och mår bra.
    Hoppas du får hjälp med det där snarast!

Så onödigt med böter
    När har ni påsklovet där nere i Småland?

Påsken är ju så himla sen i år så det vete sjutton om det blir slalom över påsk för oss. Hoppas, hoppas!

• Norrskensflamman
    Fjällbruttan skrev 2011-03-24 12:55:40 följande:

Hej!!

Jag är här... fast jag är frånvarande

Förlåt att jag inte varit in på länge, men livet här hemma har tagit över ett tag.

Det har varit både positivt och negativt, men mest positivt!

Och jag har njutit och njuter fortfarande av att stora barnen är hemma från Kenya

Grodan har börjat stå och gå med stöd, så nu är det jakt på liten snabb groda som gäller...
    Och när det är fina dagar är vi ute hela dagarna.

MEN, ni finns alla i mina tankar, jag saknar er, men har inte orkat riktigt och därför valt att lägga orken på familjen.

Kramar om er alla!

Klart du ska lägga orken på familjen! Vi finns ju kvar här.

Härliga dagar nu, bästa tiden på året. Och här sitter jag inne på kontoret...
    Men det är rätt skönt att få lön den 25:e iaf.
    Så jag ska inte klaga.
  • passionsblomman

BRUTTAN! Där är du ju!

Mår du bra då? Orkar du med besök i påsk? Har de stängt vägarna för blåsten hos er, eller var det i några andra fjäll det var om det på nyheterna?
    Hur mår du efter det där med gallstenen? Har du fått hem ditt gåband?

Om det inte vore för att jag inte har ngn röst idag skulle jag ringa dig, men det är helt meningslöst att pröva idag!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård